Okurkové rozjímání



host - 119.79 (?)
5.8.2016 20:48

Jsem v okurkách začátečník. Na jaře jsem si koupil dvě sazenice polních okurek a teď se mi jakési urodily. První várku jsem udělal z okurek kupovaných v Kauflandu. Nálev jsem si dělal sám z části dle návodů z internetových diskuzí, částečně podle vlastní úvahy. Do nálevu jsem dal všechno, tj ocet, i med který už nikdo nejedl, tak jsem ho tam taky šoupnul, pak cukr, kopr, trošku zázvoru, cibuli, česnek, solí jsem šetřil, není zdravá, prostě vššechno co se namanulo, hořčičné semeno, koření, dokonce i jitrocelového sirupu trochu, okurky jsem rozřezal, propíchal vidličkou, nálev jsem krátce povařil, dal starý kopr na dno a prokládal koprem a okurkami.

Výsledek? Dlouho nic. Očekávané kvašení nepřicházelo, dohromady jen pár bublinek, ale pak jak přišla horka, tak začalo bouřlivé kvašení. Okurky perfekt, škoda že Vám nemohu dát virtuálně ochutnat. Už nemám žádnou, vše snězeno a budu dělat druhou várku, teď už ze své úrody do tří a půl litrové sklenice od obchodního balení utopenců. Kvašení holt chce horka nebo trpělivost.

Co se ale chci zeptat? Okurky mi dozrávají postupně a potřebné množství do sklenice z jedné sklizně nedávám. Teď mám jenom kilo dvacet a dokupovat okurky ke kvašení nechci. Tak je tam hodlám dávat postupně jak budou dorůstat. Dnes kilo dvace, tak za pět dnů budou další, za dalších pár dnů ještě další a bude jich plná sklenka. Nebude to nějak vadit když okurky do sklenice nedám naráz?

Nálevu bych udělal na celou várku, tak tři litry, do toho to kilo dvacet, co teď mám. Další okurky by vytlačovaly nálev, ale to by nevadilo, jen jestli pak pořádně prokvasí nevím. Jaké máte zkušenosti? Dík za Vaše názory.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

Alkohol esence - vše pro domácí výrobu lihovin, piva i vína včetně kvasnic, aromat, filtrací, soudků.
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
               
Mr.Fazole - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 20.246 (?), 26.7.2013 11:31