Hrušně



Stránky: 1,  2,  3,  4   
host - 240.4 (?) 
25.2.2012 19:03, zobrazeno: 26479x

chtěl bych se zeptat z vas řad odborniku o peči hrušky, nevim co ji chybí.jsem spiše laikem.zhruba 4 roky neplodi je každym rokem střihana listy ma ale neplodí.děkuji za radu.

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 102.7 (?), 25.2.2012 19:08

Čtyři roky na hrušeň ještě není mnoho. Zkuste ji jeden až dva roky nestříhat.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Paľo. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1739) - 190.179 (?), 25.2.2012 22:18

Nepokladám sa za odborníka, napriek tomu Vám poviem svoje stanovisko:

Po 4 rokoch byste už mal mať aspoň ukážku plodov. Príčin nekvitnutia môže byť viac: vplyv podpníka, disbalancia výživy, samotná sorta naštepená na podpníku, nevhodné stanovište aj nesprávny- priveľmi hlboký rez. Väčšina hrušní má topolovitý rast, tzn. že kostrové konáre nasadzujú pod ostrým uhlom, čím sa urýchluje prúdenie miazgy a strom rastie do výšky. Keď nebudete nič robiť, vyrastie Vam topol. Keď budete strihať nakrátko, podporíte prebudenie púčikov a ešte bujnejší rast nových neplodných konárov. Bohužiaľ ste nenapísal, v akom tvare hrušeň pestujete. Na hrušni pestovanej v tvare palmety sa mi osvedčila kombinácia rezu a ohýbania konárov. Ohýbaním sa spomalí predlžovací rast a prúdenie miazgy, čo navodí tvorbu kvetných púčikov. Rezom na krúžok odstráňujem nevyhovujúce konáre, ktoré idú do boku alebo zahusťujú korunu. Práve dnes sme u nás s Mirkom z Poštornej pozerali na ohnuté konáre navrúbľovanej odrody Jana z minulého roka, ktoré sú po zime obsypané kvetnými pukmi. Ak máte iba 1 hrušeň, nič Vám nebráni, aby ste sa s ňou "pohral".wink

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.2 (?), 26.2.2012 7:54