|
Co říkáte na tento barbarsky poškozený ořešák ze školky
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4, 5 >
|
|
|
|
Ferda Mravenec - Diamantový Zahrádkář (2064) - 247.50 (?), 8.11.2016 11:54
A ja som si myslel, ze pred sadenim je treba korene zastrihnut... ano, v zásadě máte pravdu.
Ale je třeba zastřihnout nikoliv kořeny, ale korunku.
A nikoliv před sazením ale na jaře.
Což může být pred sazením, pokud sázíte na jaře.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář (18311) - 67.66 (?), 8.11.2016 13:55
Zajímavá metoda.
Čím hruběji se stromem zacházíme, tím lépe roste a rodí. Chce si zachránit život
Organizmus, který si zachraňuje život, investuje síly spíš do svého hojení, jen málokdy do reprodukce. Jiná věc je, když přestává růst a snaží se, aby po něm něco zbylo. Razantním uříznutím stromu podpoříte akorát růst do dřeva, ne plodnost
...ufikl jsem ji 1m nad zemí a máte vidět jak se teď snaží a jaké má hrušky
Na čem jí ty hrušky narostly? Na tom metrovém pahýlu?
U nerodících stromů se mně tato metoda osvědčuje.
Existují, myslím, šetrnější a účinnější metody přiblížení plodnosti. Mně se víc osvědčuje přiměřená výživa a šetrný řez ve správnou dobu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 220.243 (?), 8.11.2016 20:59
Na jar strihat nahotovo, a na jesen len ciastocne zastrihnut, zmensit korunu. Strihnut na miestach, ktore pojdu aj tak von. Strihom na jesen sa zmensi obrast a odpar vody. Ak je sucho mensi stromcek nevyschne, ten s velkou korunkou moze skor, ak nema dobre zakorenene...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
Ivan Hlavatý - Diamantový Zahrádkář (4384) - 234.212 (?), 8.11.2016 21:07
Môj postup pri sadení na jeseň: Stromček dám na 24 hodín do vody (tak aby boli pod hladinou všetky korene). Pred zasadením naostro nožnicami odstrihnem 1-1,5 cm z koreňov ktoré sú drevnaté a hrubšie, vlásočníc sa nedotýkam. To odstrihnutie myslím nie je absolútne nevyhnutné, ale ja ho robím, najmä tam kde pri vyorávke rezné rany neboli ostré a drevo koreňov je tu rozstrapkané alebo nekrotické. Skrátenie robím minimálne, ale tak aby drevo na reze bolo biele (hovorím stále o koreňoch). Pri sadení sa snažím korienky čo najlepšie rozprestrieť vo výsadbovej jame, aby neboli pokrútené alebo zhrnuté do jednej strany. Zeminu vylepšujem vyzretým kravským hnojom. Dostatočne zavlažím a nakoniec navŕšim kopček v tvare kužeľa zo zeminy, vysoký cca 20-30cm, takže miesto štepenia je ukryté v ňom. Tento kopček rozhrabem až na jar. Korunku zásadne strihám až na jar, pri výsadbe na jeseň strihám jedine ak sú vetvičky poškodené alebo zlomené. Vtedy aj malé ranky zatriem balzamom. Netvrdím že toto je jediný správny postup, ale ešte sa mi nestalo že by sa stromček neujal (a že som ich už zasadil požehnane). IH
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář (18311) - 92.38 (?), 8.11.2016 22:12
Výsadbu dělám stejně jako pan Hlavatý s drobnými rozdíly.
1. Strom před výsadbou namáčím celý, resp kolik se ponoří do 200 litrového sudu. Jen to, co vykukuje ven, je suché. Dbám na to hlavně při jarní výsadbě
2. Kořeny nezakracuji, odstřihnu jen to, co je zlomené a začistím roztřepené konečky do živého dřeva.
3. Zeminu vylepšuji kompostem a pískem. Přímo na kořeny dávám půdu vyměněnou ze záhonů. Hnůj dávám taky, ale do nižších pater jámy. Musím pločítat, že stromek pak hodně "sedne".
4. Letorosty stříhám v březnu, pokud je používám jako rouby, tak v době řezu roubů (u peckovin v prosinci).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3, 4, 5 >
|
|
|
|
|
|
|