Při poskytování těchto stránek nám pomáhají soubory cookie. Používáním stránek s tím vyjadřujete souhlas.
Další informace.
Ú v o d n í   s t r á n k a  |  Reklama   
Zahradní domky.cz
Chatky, zahradní domky a domky na nářadí, dodání po celé ČR.
Nábytek Vladeko
Dřevěný zahradní nábytek, doprava po ČR zdarma


Motorové pily > Benzín Verva 100 do motorové pily HQ

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Standa_hk (5552) - xxx.xxx.248.136 (?)
25.12.2015 10:03

Sám o sobě více oktanový benzín pile tolik neuškodí, jako jí uškodí nerozumný majitel. I s 95kou můžete na tvrdém dřevu s velkým přítlakem pilu přehřát. U více oktanového benzínu a pile nastavené na 95ku však snadněji, protože se nebude tolik dusit a padat tolik z otáček dolů. Musíte počítat s tím, že na o5% více vydané mechanické energie musí žebrování a karter odchladit o 10-12% více energie tepelné.

Takže Vervu 100 nemusíte vylévat ale měl by jste:

  • pilu používat standardně a nepřetěžovat ji.
  • po provozu s vysokou zátěží nechat dochlazovat za chodu na volnoběh. Pokud by se Vám podařilo chcípnout pilu při ohřátí skříně na 105°C, může se Vám stát, že příště již pilu nenastartujete.
    Za volnoběhu je pila zevnitř mazána a zvenku rovnoměrně ochlazována od ventilátoru. Za volnoběhu se zbaví i nedohořelých zbytků a karbonu, takže se nemá šanci usadit a spéci v drážce pístních kroužků.
  • udržovat žebrování pily čisté a pilu odkládat tak, aby i karter rovnoměrně odchlazoval svůj díl tepla.
  • pečlivěji dbát na ostrost řetězu a správné sbroušení omezovacích zubů. Nízké omezovací zuby se s nedodržením výše uvedených zásad násobí.
  • když dáte pilu do servisu, vždy servisáka upozorněte na to, jaký máte nalitý benzín. Pokud by Vám nastavil karburátor podle zvyklostí v domění, že tam máte 95ku, budete mít chudou směs a tudíž nastanou komplikace již výše diskutované.
  • na poškození způsobené provozem na benzín s oktanovým číslem 98 a vyšším se nevztahuje záruka.

Hezký zbytek Vánoc a spolehlivou pilu v roce 2016

S.

Ukázat polohu příspěvku v diskuzi >
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.228.138 (?)
22.12.2015 0:16, počet návštěv: 23528
Přejít na: tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím, všechny a děkuju za odpověď předem na benzín Verva 100 do motorové pily 372 xp X- torq.

Jde mi hlavně o to, zda nemůžu pile ublížit, když do ní naleju Vervu 100 samozřejmně se se správným olejem a poměrem míchání. Koupil jsem 5l benzínu a ted neví zda jsem udělal dobře, Pila mi příjde o trošku živější a nesmrdí tak jak u naturalu 95. Měl jsem problém s pilou kdy po zahřátí a řezání, se jí potom z volnoběhu moc nechtělo, jako by se se dusila, až přešla do vysokých otáček vše v pohodě. Pilu jsem dal seřídit do servisu, kde sem ji i koupil, takže nebyl problém. Jenže pila dělala to samé když se něco odřezalo a zahřála se.  Měřil jsem dělku chtěl řezat a musel pilu roztočit , tak si říkam, že tam jde moc benzínu ještě, navíc při kácení, kdy jsem měl pilu v řezu a chtěl zaklínovat tak zdechla, to mě už nasralo a jel do prodejny znovu, znovu seřízení a zdá se, že problém je pryč,. Koupil jsem si benzím Vervu 100, že to zkusím, ale při řezání vylétla jiskra z výfuku a bojím se zda to není už moc ochuzené, pila jde do otáček perfektně. Zda není ten benzín suchý a nemuže pile ublížit, uvolnit karbon apod.

Spozdravem víkendový pilař

Připojit reakci   
   

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Standa_hk (5552) - xxx.xxx.248.136 (?)
22.12.2015 0:29
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ano, kombinace HQ371xp i HQ372xp s vysokooktanovým benzínem je problém, protože karburátor připraví sice výhřevnou, ale příliš chudou směs. Pokud nechcete, aby smrděla, použijte Aspen2T, v opačném případě jakýkoliv benzín s oktanovým číslem 98 a nižším.

Připojit reakci
      

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.72.149 (?)
22.12.2015 8:57
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tohle by chtělo bližší vysvětlení.

FO

Připojit reakci
         

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Standam (471) - xxx.xxx.136.63 (?)
22.12.2015 10:14
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravm, také by mě zajímalo, jak pozná karburátor Vervu v nádrži a přestaví nastavení karburátoru na chudší směs.

Doporučené palivo je 90 a více oktanů, můj názor je 95ka až až. Nechte si seřídit karburátor někde jinde aby pila spolehlivě fungovala na běžný benzín. Všem to funguje, tak nevidím důvod proč Vám ne. 

S používáním Vervy u zahradní techniky mám většinou negativní zkušenosti, protože tyto motory nemají vhodný komprsní poměr. Standa.

Připojit reakci
            

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.90.82 (?)
22.12.2015 10:43
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pane Melago, tohle by taky chtělo bližší vysvětlení: 

" S používáním Vervy u zahradní techniky mám většinou negativní zkušenosti, protože tyto motory nemají vhodný kompresní poměr. Standa. "

Připojit reakci
               

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.24.28 (?)
22.12.2015 23:46
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím, pokud je motor zkonstruován na určitý kompresní poměr, kde je naprosto dostačující třeba 92 oct., tak je zcela zbytečné tam lít 100oct. Konkrétně některé motory BS v sekačkách "chodí" na 100oct. palivo znatelně hůře než na předepsané. Souvilosti mezi oktanovým číslem a kompresním poměrem si snad najdete pomocí vyhledavače. Standa.

Připojit reakci
               

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.140.103 (?)
23.12.2015 1:05
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Mazivost HFRR

Normální benzin nemaže. Metodou HFRR (dle normy EN ISO 12156-1), kdy po benzinem máčené destičce kmitá ocelová kulička, pak naměříte průměr otěrové plochy kolem 800 μm. Pokud je v benzinu přítomna mazivostní přísada, naměříte hodnoty mezi 600 až 250 μm. Mazivost snižuje tření v motoru jak přímo (na součástech omývaných benzinem), tak nepřímo (tyto přísady se nespalují, pronikají do oleje a pomáhají udržet jeho vlastnosti po celou dobu výměnného cyklu). U benzinových motorů s přímým vstřikováním se objevují závady dříve známé jen z dieselů jako zadírání vysokotlakých čerpadel či opotřebení vstřikovačů. Benzin s vyšší mazivostí tomu účinně předchází.

Mazivostní přísady se nikdy do benzinů nedostávají samotné, ale vždy s celým balíkem dalších aditiv. Proto benzin, který maže, bude i dobře čistit. Prostě vylepšená mazivost je jediným laboratorně měřitelným důkazem přítomnosti aditiv v benzinu. Verva 100 má díky přítomnosti aditiv mnohem lepší mazivost oproti 95. Jak to řezalo na 95 a 100 oktanů jste si už ověřil sám (větší mk, snadnější start, klidnější chod na volnoběh, menší smrad atd). Jiskra létá z výfuku i na 95 od toho je lapač jisker.  Samozřejmě je nutné zajistit údržbu, čistou pilu, čisté žebra válce pro spolehlivé chlazení a v letních měsících rozumné zacházení (kompenzace mírně větší teploty).

Jelikož Vervu k maximální spokojenosti několik let používám ve veškeré zahradní technice, připojuji se k žádosti o bližší vysvětlení. 

Připojit reakci
               

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


PP. (5374) - xxx.xxx.9.135 (?)
23.12.2015 8:13
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Oktanové číslo souvisí hlavně s kompresním poměrem motoru. Používat vysokooktanový benzín v normálním motoru je házení perel sviním. Motor energii ukrytou v takovém palivu nevyužije, nebo jen částečně. Mimoto může dojít i k poškození motoru, hlavně u čtyřtaktů. Bližší si najděte na jiném fóru.

Připojit reakci
                  

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.43.17 (?)
23.12.2015 9:34
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Problém je tak trochu inde.Zmes do dvojtaktov sa skladá zo vzduchu, paliva a oleja.Čím má benzín vyššie oktánové číslo tým je ho v optimálnej zmesy menej..Nakoľko je súčasť benzínu v dvojtakte aj olej tak potom čím menej benzínu obsahuje zmes tým je tam menej oleja.

 Jednoducho povedané -pokiaľ je stroj nastavený na 100 oktánový benzín môže sa stať že v niektorých krytických chvíľach nebude dostatočne mazaný.Naopak pokiaľ bude stroj nastavený na 95 oktanový benzín tak pri 100 oktánovom benzíne nebude mať špičkový výkon.

   Toto bolo cítiť ak sa pamätáte hlavne pri ukončení dodávky 91 okt.benzínu.Medzi 95,98 a 100 oktánových benzínoch až tak veľmo necítiť ale je to poznať.

  Takže čo sa týka výkonu pri dvojtakte je 100 oktánový benzín nezmysel.A čo sa týka kvality paliva to posúdiť neviem.Nie som na to odborník.Ale môj názok je taký že prísady proti zadieraniu vstrekovačov sú pri dvojtakte tak na dve veci.No a čo sa týka spotreby možno pri nastavení na 100 okt.benzín bude spotreba o nejaké to percento nižšia ale bude vykúpená rychlejším zodratím stroja

 Čo bolo to bolo, terazky mám hentaký házor.smiley

Zhrnuté -

Připojit reakci
                     

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.72.149 (?)
23.12.2015 9:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Velký rozdíl ve výhřevnosti benzínu 100okt a 95 okt prkaticky nebude. Rozdíl je v tom, že vysokooktanový umožní použít větší kompresní poměr, aniž by motor klepal. Motor s větším kompresním poměrem bude mít větší účinnost, t.j. ze stejného množství paliva vyrobí více mechanické energie. K tomu je ale také potřeba mít pro tento benzin optimálně nastavený předstih zapalování. U motoru konstruovaného na benzín s menším oktanovým číslem použití vyššího okt. čísla moc nepřinese. Ale prémiová paliva jako Verva nejsou jen oktany, jsou tam i jiné a jiné množství aditiv. To může být důvod proč tato paliva použít i v zahradní technice. To ale nedovedu posoudit. Je známo, že uživatelé této techniky hledají ekonomickou náhradu za běžný natural, která nebude mít jeho nectnosti-vytváření pryskyřičných povlaků v palivových cestách. Já to řeším použitím Fuel Fitu, ale také nevím, jestli to je skutečně účinné, nebo jestli se nejedná o jeden z marketingových triků, které se na nás valí ze všech stran. Zkrátka ve společnosti, která ztratila jakýkoli stud, je těžké něčemu vůbec uvěřit.

FO

Připojit reakci
                     

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


PP. (5374) - xxx.xxx.9.135 (?)
23.12.2015 10:20
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tohle si dovolím nechápat. Proč by mělo být 100 okt benzínu ve směsi méně? Čím je to způsobeno? Když do stejného stroje naleju místo 95ky 100vku, proč bude chudší směs?

Připojit reakci
                        

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.43.17 (?)
23.12.2015 10:31
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pokiaľ nastavíte stroj z natankovaným 100okt.benzínom tak sa stane to že aj H a aj L tryska sa uškrtí viacej.To znamená menej paliva v zmesy.

 Pokiaľ nastavíte stroj z 95okt.benzínom a nalejete 100 okt. tak pôjde paliva viace ako je potrebné ale následok bude ten že klesnú max otáíčky a výkon a agresivita bude nižšía.Neni to nijak závratné ale je to cítiť.

 Dá sa to vysvetliť aj zložitejšie ale jdnoducho povedané je to tak.

Čo bolo to bolo tetazky už to chápete?

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


PP. (5374) - xxx.xxx.9.135 (?)
23.12.2015 10:38
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Nikdo tu o nastavování nepsal. Šlo o prostou záměnu benzínů. Nejsem si jistý jestli po nalití 100 okt se stane směs bohatší.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.43.17 (?)
23.12.2015 11:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Takže terazky takto:smiley

Pri dvojtaktoch uberáte benzín v zmesy až kým nedosiahnete maximálne povolené otáčky.

Čím je viacej benzínu v zmesy tým sú otáčky nižšie.

Čím je väčšie oktánové číslo tým sa menej benzínu sa nastavuje do zmesy

Čim sú otáčky nižšie tym je nižší výkon a aj mrštnosť./To síce neni celkom pravda ale je to skoro pravda./

Nastavenie s 100 okt. benzínom je do istej miery riskantné./Z veľkej časti ten risk pokrýva rezerva ktorú každý rozumný mechanik pri nastavení dáva/

 Pokiaľ zoberiete do úvahy druhé pravidlo prídete ku tomu použitím 100 okt. benzínu sám seba okradnete o výkom.

Tým že je výkon nižší vydrží stroj dlhšie.smiley

Všetko je o tom kto má aké preferencie

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.72.149 (?)
23.12.2015 12:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Takže jestli chápu dobře, tak tím, že se u pily nedá změnit předstih a jediné co se dá nastavit, je bohatost směsi. Tak se ochuzením směsi dosáhne přibližně toho, co by udělala asi změna předstihu při zachování bohatosti směsi?

FO

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


PP. (5374) - xxx.xxx.9.135 (?)
23.12.2015 12:22
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

surpriseenlightenedyes

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.140.103 (?)
23.12.2015 13:16
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ze svých poznatků z praxe provozuju cca 14 strojů s většinou souhlasím co píše pan 43.17 i FO. Vysší teplotu nepozoruji, ale souhlasím, že jde o to jak si pilu nastavíte. Chudší směs, méně směsi = méně oleje = riziko zadření, korigovat to více olejem, ale lepší je nechat nastaveno na 95. Všechny stoje s mechanickým karburátorem ale nic takového samovolně nenastaví, to musí servisák šroubovákem a jelikož 372XP elektronický karburátor nemá (inteligentní 560XP pozná jiný benzín), tak pokud nalijete do pily nastavené na 95 benzín 100oct. rozhodně motoru nemůžete nijak ublížit. Co při takové změně benzínu pozoruji je hlavně to, že motor mi lépe startuje důsledek vysšího tlaku par ve 100oct., volnoběh má klidnější chod, rozdíl výkonu je neznatelný rozhodně není menší, ale ani větší je totožný. Benzín i po půl roce je stále krásně konzistentní a neoděluje se z něj biosložka = nezalepuje karburátory. Poslední plus tohoto benzínu, ale možná je to placebo spatřuji v tom, že mi subjektivně připadne že pila jde rychleji do otáček a má lepší průběh mk, ale toto je možná jen placebo i když laboratorní měření toto potvrzuje. viz. obrázek kde je vidět přínos na lepší průběh mk. Tankování 100 do pily je pro někoho nesmysl a i já nesdílím nějaké nadšení z vysšího výkonu, jde hlavně o to, že vám benzín nezalepí kanálky v karburátoru, to je hlavní přínos. Lepší vlastnosti co se týče startu a podobně jsou jen drobný bonus.

Obrázky:

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


PP. (5374) - xxx.xxx.9.135 (?)
23.12.2015 14:26
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pro poučení. Ćtěte komentář pod grafy.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.182.227 (?)
23.12.2015 15:04
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hezké. Na delší cesty občas přidám k naturalu 95 tak čtvrtinku, pětinku stovky. Motor je o malinko živější (99kw). Když jsem přidal víc, nijak se to již nezlepší. Docela jsem se tomu divil, graf to vysvětluje. P

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.43.17 (?)
23.12.2015 15:07
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hm, takže ani pre štvortakty 100oktanov neni nejaká výhra.Je tu ale potom placebo efekt a základ je dobrý pocit zákazníka že dal svojmu miláčikovi to najlepšie.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.182.227 (?)
23.12.2015 15:12
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Placebo efekt ne, jestli budete s autem jezdit denně, poznáte sebemenší změnu.P

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.192.96 (?)
23.12.2015 14:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Děkuju všem za odpovědi, fakt mi příjde, že pila jede líp.Akorát jsem se zalekl te jiskry z výfuku.  Mám naředěno 5 litrů, takže jestli to výlet do malotraktoru a koupít 95 natural a mít klid, že to nezadřu. A další obava byla s uvolnění karbonu a ložiska na klikové hřídeli.  ikdyž pila je zánovní.

S Vervou 100 mám zkušenosti u upravených závodních motorů bud do aut anebo hasičských mašin. Kde se zvšuje obsah 1500 ža 2000-. Tam jsme použili párkrát benzín i 102, zde právě udávají lepší hoření směsi tím nežádoucí hoření, či spalování  =měnší teplota ve válci.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


jaroslav houha (76) - xxx.xxx.133.190 (?)
23.12.2015 16:48
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Ta jiskra třeba z vejfuku nebyla, třeba to jen fouklo smítko prachu přes rozpálený žebrování válce a jako jiskra to vypadalo.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Karelll (37) - xxx.xxx.140.103 (?)
23.12.2015 22:57
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tady test benzínů, jak je vidět Benzina je lepší jak OMV a Shell nic moc a vliv aditiv.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Standa_hk (5552) - xxx.xxx.248.136 (?)
25.12.2015 10:03
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Sám o sobě více oktanový benzín pile tolik neuškodí, jako jí uškodí nerozumný majitel. I s 95kou můžete na tvrdém dřevu s velkým přítlakem pilu přehřát. U více oktanového benzínu a pile nastavené na 95ku však snadněji, protože se nebude tolik dusit a padat tolik z otáček dolů. Musíte počítat s tím, že na o5% více vydané mechanické energie musí žebrování a karter odchladit o 10-12% více energie tepelné.

Takže Vervu 100 nemusíte vylévat ale měl by jste:

  • pilu používat standardně a nepřetěžovat ji.
  • po provozu s vysokou zátěží nechat dochlazovat za chodu na volnoběh. Pokud by se Vám podařilo chcípnout pilu při ohřátí skříně na 105°C, může se Vám stát, že příště již pilu nenastartujete.
    Za volnoběhu je pila zevnitř mazána a zvenku rovnoměrně ochlazována od ventilátoru. Za volnoběhu se zbaví i nedohořelých zbytků a karbonu, takže se nemá šanci usadit a spéci v drážce pístních kroužků.
  • udržovat žebrování pily čisté a pilu odkládat tak, aby i karter rovnoměrně odchlazoval svůj díl tepla.
  • pečlivěji dbát na ostrost řetězu a správné sbroušení omezovacích zubů. Nízké omezovací zuby se s nedodržením výše uvedených zásad násobí.
  • když dáte pilu do servisu, vždy servisáka upozorněte na to, jaký máte nalitý benzín. Pokud by Vám nastavil karburátor podle zvyklostí v domění, že tam máte 95ku, budete mít chudou směs a tudíž nastanou komplikace již výše diskutované.
  • na poškození způsobené provozem na benzín s oktanovým číslem 98 a vyšším se nevztahuje záruka.

Hezký zbytek Vánoc a spolehlivou pilu v roce 2016

S.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.17.231 (?)
25.12.2015 20:08
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím SvK, proč si myslíte, že se na palivo s vyšším okt.č. musí pila přestavovat na chudší směs? Neni to tak, někdy se jen trochu "doladí" volnoběh a to většinou jen u pil s nižším obsahem. Každá pila by se měla nechat po větší zátěži "odchladit" a to z důvodu možného přenesení tepla z váce na zapalovací modul (nenáchylnější díl motoru na teplotu). Kroužek je ve své drážce chlazen velmi účinně a to přes dno pístu z klikové skříně, která je neustále proplachována studenou nasátou směsí a ještě je zde odebírané teplo potřebné pro odpaření aerosolu z karburátoru. Dovolím si tvrdit, že píst je nejlépe chlazený díl motoru (samozřejmě mám na mysli dvoutakty). Standa.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Standa_hk (5552) - xxx.xxx.248.136 (?)
25.12.2015 21:17
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jistě se shodneme na tom, že při použití výhřevnější palivové směsi je vyšší pravděpodobnost zkrácení životnosti pily nedodržováním potřeby dochlazení pily po vysoké zátěži během na volnoběh.

Ano, píst je nejlépe chlazenou částí uvnitř motoru, ale pouze pokud je motor v běhu. Pokud motor zastavíte, v prostoru mezi válcem a pístem nebude regenerována vrstvička oleje a následný start po ochlazení motoru prostým stáním bude více opotřebovávat "suché" povrchy.

Myslím si, že vše na co je potřeba dávat více pozor při užívání víceoktanových benzínů už výše v diskusi zaznělo. Nyní je na každém, "aby používal při řezání hlavu". Nejlépe vlastní s vlastním selským rozumem.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.6.6 (?)
26.12.2015 20:52
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Zdravím SvK, ano na první větě se shodneme ale Verva nemá vyšší výhřevnost, všechny automobilové benzíny ji mají stejnou. Tam jsou jen přidány přísady, které potačují detonační hoření při vyšším tlaku. Proto se tento benzín používá především v motorech s velkým kompresním poměrem, nebo v přeplňovaných motorech. Motor s menším kompresním poměrem má naopak asi o 3% menší výkon na palivo s vyšším oktanovým číslem než doporučuje výrobce. Lidičky nekrmte králíka klobásami, když má raději trávu. Standa.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Standa_hk (5552) - xxx.xxx.248.136 (?)
27.12.2015 1:10
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Jmenovče, tvůj příspěvek xxx.xxx.6.6 (?) 26.12.2015 20:52 považuji za přínosný a pravdivý.

Ano, možná to špatně pojmenovávám a jde o poměry, kolik energie se přemění na mechanickou a kolik na tepelnou. Analog s trávícím traktem živočichů je trefný "Lidičky nekrmte králíka klobásami, když má raději trávu".

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.26.74 (?)
2.9.2016 15:39
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

V návodů pil husqvarna je napsáno používat benzin s okt.číslem 90 a víc. A dále je tam doporučení při odvetvovani, kdypila běží ve větších otáčkách používat benzin s vyssim okt.číslem.Nikde není napsáno nic o neuznani záruky a zákazu používat benzin s více oktany.:-)

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


host - xxx.xxx.143.13 (?)
26.12.2015 18:09
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Proboha, jak se může tryska L a H u HQ trojkové řady sama přiškrtit??? Procesor, který toto řídí (směs a zapalování) je až od páte generace HQ

Obrázky:

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Standa_hk (5552) - xxx.xxx.248.136 (?)
27.12.2015 0:37
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

... a on tady někdo psal, že se pila sama přešteluje? Já to nějak nemohu najít.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Karelll (37) - xxx.xxx.140.103 (?)
27.12.2015 3:21
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Hned druhý post od vrchu jste formuloval tak nešťastně, že se to chápat tak, že karburátor něco sám přiškrtí.

Jinak k té výhřevnosti, jak jsem psal, nepozoruji nějaké větší zahřívání válce, pokud se něco o těch 5% více zahřívá, tak výfuk, nemalý podíl bude mít vliv i okolní teplota, něco jiného je řezat teď v zimních měsících a něco jiného v parném létě. Napsal jste to přesně jak to vidím já, chce to hlavně o pilu aspoň trochu pečovat, mít trochu citu nervat pilu co to dá, selský rozum a pak nevidím ve více oktanech problém spíše naopak, jak ukazuje test, Verva nemá mk propady a táhne krásně od spodu, normální 95 má 3,5% a více biolihu viz ten test co jsem postoval a Verva 100 má 0,3% a navíc má aditiva, což je značný rozdíl. Znám profíka dřevorubce co pravidelně po třech měsících zhuntuje pilu, takovým pak je každá rada zbytečná, ale pro občasného pilčíka co netrhá normy bych více octanů bez obav doporučil.

 

U rapidu jsme už po padesáti kilometrech cítili, že něco je jinak. Že motor razantněji zabírá ve spodním pásmu. Malinké turbo u 1.2 TSI se totiž činí především v nízkých otáčkách, největší plnicí přetlak dá už pod dvoutisícovou hranicí. A tehdy také nejvíc hrozí klepání. Na brzdě se nám dojmy potvrdily. Absolutní hodnoty sice téměř bez rozdílu, ale zcela jiný tvar křivky při nástupu točivého momentu. U 95 oktanů je jasně vidět zásah regulace a po něm pozvolnější nástup. U stooktanové vervy má křivka v náběhu fyzikální tvar bez nutných korekcí.

 

Tady ještě tabulka složení 100 oktanových benzínů.

Obrázky:


Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Standa_hk (5552) - xxx.xxx.248.136 (?)
27.12.2015 9:18
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Pěkná tabulka a docela propastné rozdíly v jakosti i některých parametrech.

Jenže jak tady píše v neviditelných příspěvsích servisák Standa, benzín optimalizovaný pro přeplňované 4T motory s přímým vstřikováním nemusí být optimální pro XP dvoutakt (bez ventilů a přeplňování).

Ano, můj prvotní příspěvek je v rámci stručnosti možná nešťastně formulovaný. Prostě vím o jednom konkrétním případu (a jednom podobném případu z vyprávění), kdy u pil trojkové řady a této kubatury došlo kombinací pilčíka, stylu práce, vysokooktanového benzínu a servisáka k takovému poškození pily, že závadu nebylo možné reklamovat. Z úvodního dotazu se mi zdálo, že by to mohl být třetí případ, kdy daná kombinace způsobí problémy.

Připojit reakci
                           

Benzín Verva 100 do motorové pily HQ


Karelll (37) - xxx.xxx.140.103 (?)
27.12.2015 13:11
Přejít na: předchozí příspěvek | tento příspěvek (zjistit adresu)

Tak jsem možná blbý, ale já ten příspěvek nemůžu najít, nemůžete ho zkopírovat??? Jak jste mluvil o těch případech poničení techniky, mohl by jste popsat co se přesně stalo??? Určitě to má jiné logické vysvětlení. např. jsem zde už objasnil význam aditiv, pokud dáte do staré zakarbonované pily benzín, který rozpouští karbon, tak je logické, že se tento může uvolnit a způsobit problémy, ale to není vina benzínu. Tlak par je u 100 Vervy větší a pomáhá lepšímu startu, ale zase, dělají se dvě různé směsy na léto a na zimu, pokud tankujete benzín ze zimy v létě, vyšší tlak par pak více namáhá motor, opět to není chyba benzínu. Benzín je trvanlivější a někdo si proto v domění vyšší trvanlivosti nalije do benzínu olej do zásoby v domění = trvanlivější benzín = trvanlivější směs což je chyba, olej tam sice zůstane, ale po smíchání po měsíci ztrácí mazací schopnost opět není to chyba benzínu. Jinak mám ho i v sekačce B&S 850 a jede to normálně jak 95 propad výkonu se nekoná.

Připojit reakci
Založit nové téma Nápověda
  Název diskusního téma   Počet příspěvků   Datum   Počet návštěv
HQ 268 zhasíná314.6.20192665
Ktory benzin v ČR a v SR neobsahuje BIO-primesi?7831.5.201931167
Membrána do Sachs Dolmar 110531.5.2019634
Retezova pila ECHO 501sx929.5.2019861
Stihl 500i? A co husqvarna?428.5.20191083
Pila Oleo-Mac OM 932c nemá výkon v řezu 225.5.2019543
Hitachi CS51EAP - zkušenosti1822.5.201914276
Echo CS-310 vs Hecht 9511611.5.20191489
Pila za chodu chcípla a nestartuje811.5.20191366
Samovolne napinani retezu pily33.5.2019614
Elektricka motorova pila - zahrada / max rezani dreva na zimu1011.4.2019845
Elektrická řetězova pila19.4.2019320
Stihl MS 462 vs Husqvarna 572 XP86.4.20197410
Záměna zapalování Dolmar PS-5000 za PS-510585.4.2019802
Jaké jsou zkušenosti se servisem Mountfield?3730.3.201945465
Základní nastaveni karburátoru Husqvarny a Stihl1228.3.201977672
Jonsered záměna spojky624.3.2019584
Husqvarna 137 a husqvarna 435324.3.2019567
Nastaruje a chcipne2223.3.20197845
Garden Field Benzínová řetězová pila 45 CC219.3.2019693
Pila hecht1917.3.20198437
Husqvarna 450e - problém se spojkou316.3.20191229
Solo 651C prestavba z 325 na 3/8313.3.2019602
Teleskopický žebřík212.3.2019496
Problem pri rezani34.3.2019860
Výměna pístu na pile Stihl1128.2.20197523
Dolmar 6100 nebo 64001126.2.20191989
Při přidání plynu417.2.20191231
Stihl 041AV elektronik7412.2.2019115870
Stihl MS270, po zahrati nejde84.2.20194579
Pila Stihl MS 271 problém jde ztuha zatáhnout za šňůru326.1.2019967
Rozdíl mezi Dolmar PS420SCX1 a PS420SC326.1.20191492
Husqvarna 180120.1.2019743
Dolmar 6400 vs Stihl 362320.1.20191209
Dolmar 420 SC návod2015.1.201911093
Husqvarna 555, 562 XP 46814.1.2019504422
Výměna karburátoru za tzv univerzální109.1.20192461
pily Castor102.1.201920320
Kouř od lišty152.1.20192663
Dolmar PS 500 nestartuje horká1515.12.20185754
Další diskuze: 1, 2, 3, 4, 5 >  
Další diskuze na téma Motorové pily najdete na serveru DŮMACHALUPA.cz.
Dům a chalupa - stavba, topení, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Vrt problém15.6.2019
Pájení pozinkovaného plechu15.6.2019
HQ 450 nebo Stihl MS 25115.6.2019
Puchýřky na sklolaminátovém bazénu - osmóza gelu15.6.2019
Puchýřky na sklolaminátovém bazénu - osmóza gelu15.6.2019
Pájení pozinkovaného plechu15.6.2019
Vrt problém15.6.2019
Uchycení kované brány do sloupku z betonových tvárnic DITON14.6.2019
Kačírek kolem bazénu14.6.2019
Uchycení kované brány do sloupku z betonových tvárnic DITON14.6.2019
Další příspěvky > 
Úvodní stránka | Informace o serveru | Podmínky užívání | Reklama
(c) Lupo Media s.r.o. 1999 - 2019
Jak Google využívá data, když používáte weby nebo aplikace našich partnerů