Benzín Verva 100 do motorové pily HQ



Stránky: 1,  2,  3,  4   
host - 228.138 (?) 
22.12.2015 0:16, zobrazeno: 41193x

Zdravím, všechny a děkuju za odpověď předem na benzín Verva 100 do motorové pily 372 xp X- torq.

Jde mi hlavně o to, zda nemůžu pile ublížit, když do ní naleju Vervu 100 samozřejmně se se správným olejem a poměrem míchání. Koupil jsem 5l benzínu a ted neví zda jsem udělal dobře, Pila mi příjde o trošku živější a nesmrdí tak jak u naturalu 95. Měl jsem problém s pilou kdy po zahřátí a řezání, se jí potom z volnoběhu moc nechtělo, jako by se se dusila, až přešla do vysokých otáček vše v pohodě. Pilu jsem dal seřídit do servisu, kde sem ji i koupil, takže nebyl problém. Jenže pila dělala to samé když se něco odřezalo a zahřála se.  Měřil jsem dělku chtěl řezat a musel pilu roztočit , tak si říkam, že tam jde moc benzínu ještě, navíc při kácení, kdy jsem měl pilu v řezu a chtěl zaklínovat tak zdechla, to mě už nasralo a jel do prodejny znovu, znovu seřízení a zdá se, že problém je pryč,. Koupil jsem si benzím Vervu 100, že to zkusím, ale při řezání vylétla jiskra z výfuku a bojím se zda to není už moc ochuzené, pila jde do otáček perfektně. Zda není ten benzín suchý a nemuže pile ublížit, uvolnit karbon apod.

Spozdravem víkendový pilař

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.136 (?), 22.12.2015 0:29

Ano, kombinace HQ371xp i HQ372xp s vysokooktanovým benzínem je problém, protože karburátor připraví sice výhřevnou, ale příliš chudou směs. Pokud nechcete, aby smrděla, použijte Aspen2T, v opačném případě jakýkoliv benzín s oktanovým číslem 98 a nižším.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 72.149 (?), 22.12.2015 8:57

Tohle by chtělo bližší vysvětlení.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 22.12.2015 10:14

Zdravm, také by mě zajímalo, jak pozná karburátor Vervu v nádrži a přestaví nastavení karburátoru na chudší směs.

Doporučené palivo je 90 a více oktanů, můj názor je 95ka až až. Nechte si seřídit karburátor někde jinde aby pila spolehlivě fungovala na běžný benzín. Všem to funguje, tak nevidím důvod proč Vám ne. 

S používáním Vervy u zahradní techniky mám většinou negativní zkušenosti, protože tyto motory nemají vhodný komprsní poměr. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 90.82 (?), 22.12.2015 10:43

Pane Melago, tohle by taky chtělo bližší vysvětlení: 

" S používáním Vervy u zahradní techniky mám většinou negativní zkušenosti, protože tyto motory nemají vhodný kompresní poměr. Standa. "

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 24.28 (?), 22.12.2015 23:46

Zdravím, pokud je motor zkonstruován na určitý kompresní poměr, kde je naprosto dostačující třeba 92 oct., tak je zcela zbytečné tam lít 100oct. Konkrétně některé motory BS v sekačkách "chodí" na 100oct. palivo znatelně hůře než na předepsané. Souvilosti mezi oktanovým číslem a kompresním poměrem si snad najdete pomocí vyhledavače. Standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 140.103 (?), 23.12.2015 1:05

Mazivost HFRR

Normální benzin nemaže. Metodou HFRR (dle normy EN ISO 12156-1), kdy po benzinem máčené destičce kmitá ocelová kulička, pak naměříte průměr otěrové plochy kolem 800 μm. Pokud je v benzinu přítomna mazivostní přísada, naměříte hodnoty mezi 600 až 250 μm. Mazivost snižuje tření v motoru jak přímo (na součástech omývaných benzinem), tak nepřímo (tyto přísady se nespalují, pronikají do oleje a pomáhají udržet jeho vlastnosti po celou dobu výměnného cyklu). U benzinových motorů s přímým vstřikováním se objevují závady dříve známé jen z dieselů jako zadírání vysokotlakých čerpadel či opotřebení vstřikovačů. Benzin s vyšší mazivostí tomu účinně předchází.

Mazivostní přísady se nikdy do benzinů nedostávají samotné, ale vždy s celým balíkem dalších aditiv. Proto benzin, který maže, bude i dobře čistit. Prostě vylepšená mazivost je jediným laboratorně měřitelným důkazem přítomnosti aditiv v benzinu. Verva 100 má díky přítomnosti aditiv mnohem lepší mazivost oproti 95. Jak to řezalo na 95 a 100 oktanů jste si už ověřil sám (větší mk, snadnější start, klidnější chod na volnoběh, menší smrad atd). Jiskra létá z výfuku i na 95 od toho je lapač jisker.  Samozřejmě je nutné zajistit údržbu, čistou pilu, čisté žebra válce pro spolehlivé chlazení a v letních měsících rozumné zacházení (kompenzace mírně větší teploty).

Jelikož Vervu k maximální spokojenosti několik let používám ve veškeré zahradní technice, připojuji se k žádosti o bližší vysvětlení. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 23.12.2015 8:13

Oktanové číslo souvisí hlavně s kompresním poměrem motoru. Používat vysokooktanový benzín v normálním motoru je házení perel sviním. Motor energii ukrytou v takovém palivu nevyužije, nebo jen částečně. Mimoto může dojít i k poškození motoru, hlavně u čtyřtaktů. Bližší si najděte na jiném fóru.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 43.17 (?), 23.12.2015 9:34

Problém je tak trochu inde.Zmes do dvojtaktov sa skladá zo vzduchu, paliva a oleja.Čím má benzín vyššie oktánové číslo tým je ho v optimálnej zmesy menej..Nakoľko je súčasť benzínu v dvojtakte aj olej tak potom čím menej benzínu obsahuje zmes tým je tam menej oleja.

 Jednoducho povedané -pokiaľ je stroj nastavený na 100 oktánový benzín môže sa stať že v niektorých krytických chvíľach nebude dostatočne mazaný.Naopak pokiaľ bude stroj nastavený na 95 oktanový benzín tak pri 100 oktánovom benzíne nebude mať špičkový výkon.

   Toto bolo cítiť ak sa pamätáte hlavne pri ukončení dodávky 91 okt.benzínu.Medzi 95,98 a 100 oktánových benzínoch až tak veľmo necítiť ale je to poznať.

  Takže čo sa týka výkonu pri dvojtakte je 100 oktánový benzín nezmysel.A čo sa týka kvality paliva to posúdiť neviem.Nie som na to odborník.Ale môj názok je taký že prísady proti zadieraniu vstrekovačov sú pri dvojtakte tak na dve veci.No a čo sa týka spotreby možno pri nastavení na 100 okt.benzín bude spotreba o nejaké to percento nižšia ale bude vykúpená rychlejším zodratím stroja

 Čo bolo to bolo, terazky mám hentaký házor.smiley

Zhrnuté -

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.149 (?), 23.12.2015 9:52

Velký rozdíl ve výhřevnosti benzínu 100okt a 95 okt prkaticky nebude. Rozdíl je v tom, že vysokooktanový umožní použít větší kompresní poměr, aniž by motor klepal. Motor s větším kompresním poměrem bude mít větší účinnost, t.j. ze stejného množství paliva vyrobí více mechanické energie. K tomu je ale také potřeba mít pro tento benzin optimálně nastavený předstih zapalování. U motoru konstruovaného na benzín s menším oktanovým číslem použití vyššího okt. čísla moc nepřinese. Ale prémiová paliva jako Verva nejsou jen oktany, jsou tam i jiné a jiné množství aditiv. To může být důvod proč tato paliva použít i v zahradní technice. To ale nedovedu posoudit. Je známo, že uživatelé této techniky hledají ekonomickou náhradu za běžný natural, která nebude mít jeho nectnosti-vytváření pryskyřičných povlaků v palivových cestách. Já to řeším použitím Fuel Fitu, ale také nevím, jestli to je skutečně účinné, nebo jestli se nejedná o jeden z marketingových triků, které se na nás valí ze všech stran. Zkrátka ve společnosti, která ztratila jakýkoli stud, je těžké něčemu vůbec uvěřit.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika