Olej do 4 takt. krovinorezov



host - 192.242 (?)
26.6.2014 20:55

vymente olej a použite iný. Skontrolujte, či nie je valec ahlava znečistená olejom, taktiež i olejovu nádrž. Pokial su znečistené olejom, umate ich odmastnovacím prostriedkom-pozor aby sa nedostal do zapalovacej jednotky.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
      
host - 9.6 (?), 26.6.2014 10:54

Na 4taktech používám olej od Hondy (10W-30), s Dolmičem jsem dostal i flastičku oleje stejné třídy a bez problémů. Teď má malé lahvičky 0,08 litru i Huska, je to lepší 10W-40 API SF/CD. Všecko mi fungovalo jak mělo.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 234.5 (?), 26.6.2014 11:03
To zase tak brát nemůžete. Já například k Dolmaru také dostal lahvičku (+plná nádrž oleje) SAE 10W-30. API: SJ. Ale když jsem se v autorizovaném servisu a zároveň u jejich značkového prodejce ptal na to SJ (oni to totiž takto neznačí ale nějak divoce a já tehdy ty výkonostní třídy API třídy neznal), řekl mi že je zbytečné kupovat olej s jejich logem, protože prostě tam bude pokaždé jiný (ten nejlevnější minerální olej, který vyhoví požadavkům).
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 192.242 (?), 26.6.2014 12:15

všetky štvortakty od Dolmaru maju motor Subaru Robin a olejová nápln je oddelenej samostatnej nádrži oddelenej od klukovej skryne. To znamená, že množstvo oleja ani pracovná poloha nemaju vplyv na spotrebu oleja. Zvýšenu dymyvost pripisujem prehriatemu oleju, ktorý svoju viskozitu neustál alebo jeho degradácie vplyvom dalších faktorov. Trieda SAE udáva viskozitnu špecifiáciu a tu výrobca može len odporučat a nemusí sa uplne dodržiavat. Vyskozitu pre nízke teploty SAE xW je testovaná pri teplote -18 a je možné použit i olej s nižšou viskozitou, napríklad predpis 10W-x možme použit i 5W-x alebo 0W-x.Zatial, čo viskozita za - udáva viskozitu pri teplote +100 a tu je možné zvýšit, teda napríklad namiesto predpisu výrobcu 10W-30 použit 10W-40,10W-50 alebo i 10W-60. Norma API naopak určuje výkonnostnu špecifikáciu, teda tu je to API SJ je možné použit jedine API SJ alebo vyššiu, teda API SM, naopak nižšiu nie. Zavedením normy ACEA sa to ale skomplikovalo, pretože napríklad API SJ može mat ACEA A1 alebo A5 ale taktiež i ACEA A3 a to je už značný rozdiel. Oleje ACEA A1 a A5 maju znížený viskozitný index a nesmu sa použit v motoroch, kde to výrobca nepovoluje, teda nahradit ACEA A3 ACEA A1. Naopak ACEA A1 a A5 sa može nahradit ACEA A3.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 177.194 (?), 26.6.2014 16:45
Myslíte že v tom Paramo oleji Mogul 5W-40 Extreme (API SM/CF/EC, ACEA A3,B3,B4) je použit nějaký modifikátor viskozity který zapříčinil selhání které způsobilo snížení viskozity (něco jako střihová nestabilita)? Mohlo to být způsobeno zmíšením se zbytkem starého oleje v nádrži (nedokonalé vylití). Co byste doporučoval? Vylít ten dgradovanýy olej, nalít nový a dát mu šanci? Za jakých podmínek? Výrobce pro Dolmar MS-335.4 U předepsal SAE 10W-30 API SF a vyšší. Já s ním měl problém při chladném počasí se studenými starty (sliboval jsem si i menší opotřebení a úsporu paliva) a chtěl jsem aby olej lépe (jistěji) zvládal práci během letního odpoledne (na slunci). Děkuji za názor.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 246.23 (?), 26.6.2014 17:04
Jeětě bych měl dvě poznámky: 1. Filtr na sitiči byl celý promáčený olejem (předtím kontrolován, vyčištěn a v pořádku). 2. je možné že mi olej přetekl (nepamatuji se) a já ho špatně utřel. Výrobce uvádí že pokud olej nateče mezi nádrž a hlavní jednotku motoru, nasaje se do vstupního otvoru chladícího vzduchu a znečistí motor. Co bych s tím měl případně udělat, když vyčistím nebo vyměním vzduchový filtr, vyčistím okolí nasávání a filtr bude znovu promaštěný, ukáže se dým...? Děkuji za názor.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 192.242 (?), 26.6.2014 20:55

vymente olej a použite iný. Skontrolujte, či nie je valec ahlava znečistená olejom, taktiež i olejovu nádrž. Pokial su znečistené olejom, umate ich odmastnovacím prostriedkom-pozor aby sa nedostal do zapalovacej jednotky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6502) - 9.2 (?), 26.6.2014 21:09

Co je to za nesmyslný obrat "dát oleji šanci"? To jako si uvědomí, že udělal chybu a polepší se a bude mazat správně? Modifikátory, detergenty, antioxidanty a jánevímještě jaké anty či enty jsou v každém moderním oleji. A věřte, že jejich dávkováním a kombinacemi se zabývají jiné hlavy, než tu diskutují. Pro dalšího diskutujícího, oleji který ke 6 měsíců v uzavřené lahvi naprosto nic není a nebude ještě další minimálně dva roky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 251.112 (?), 26.6.2014 21:28
Uvažoval jsem, že pokud k problémům s viskozitou (jak zde bulo poznamenáno, což se projevilo dýmivostí) došlo díky smíchání nového oleje se zbytky starého (který ulpěl na stěnách nádrže, nebyl dokonale vylit) tak při příštím naplnění bude tento zbytek již nulový nebo naprosto zanedbatelný. Vyměnil jsem olej a k problému došlo hned při prvním použití s novým olejem. To je ta šance, ale popsal jsem to podle mne dostatečně (náznakem) již poprvé. Ten degradovaný olej bych vyměnit měl. Pokud to tedy nesouviselo s tím nasátím oleje na přívodu vzduchu, a já bych na to skoro tipl, problémy začaly až se sekačka dostala na vysokou teplotu a myslím že to mohlo souviset s tím jak se ten hypotetický olej (potřísnění motoru) začal odpařovat či vřít. Mimochodem, je podle vás tedy uvedený olej vhodný pro uvedenou sekačku? Co si obecně myslíte o sysntetických olejích pro podobné stroje? Kdysi mne jeden servisák stračil že za rok to odrovná těsnění a hadičky.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6502) - 9.2 (?), 26.6.2014 21:55

Ale já vůbec nevím (pokud je to na mne), co máte dělat. Vy to tady popisujete tak, že nikdo neví, co jste s tím vlastně provedl, co vám vadí, jestli je to křovinořez nebo sekačka. Servisáci občas a to často kecají, aby řeč nestála. Jaké hadičky s olejem se mají u čtyřtaktniho motoru rozpadnout? Jsou tam vůbec nějaké? Možná jedna na odvětrání klikovky a na té pramálo záleží. Tak tam prostě tu synetiku nedávejte. Olejů s klasickým základem a požadovanými parametry najdete milion. Jestli motor běží lehce, jde do otáček, za plynem, má výkon, nedusí se, nemá "špatný " zvuk tak to nechte být. Prostě se trochu sešly vůle a občas to zakouří. Co na tom?  maximálně vyčistěte filtr vzduchu a zkuste vyměnit svíčku jen tak pro radost. Howgh.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 197.50 (?), 26.6.2014 22:05
Tak pánové to mi neuvěříte. Znovu jsem pročetl celý manuál a píše se v něm že "při otočení motoru vzhůru nohama může z výfuku vycházet bílý kouř". A já akorát těsně předtím kontroloval nádrž (určitě jsem sekačku otočil vzhůru nohama) a musel jsem dolévat. Takže asi tak, aspoň ostatní vědí. Co to ovšem znamená pro mne, k čemu došlo, je potřeba to nějak řešit? Opět díky za názory.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika