Pěstování rajčat



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
host - 183.212 (?) 
21.2.2010 15:31, zobrazeno: 92692x

Dobrý den, chtěla bych si letos zkusit vypěstovat rajčata. Nikdy jsem rajčata (ani nic jiného) nepěstovala, jsem naprostý laik. Potřebuju poradit jak rajčata vysít, kdy přepíchat, kdy vysadit a jak se o ně potom starat venku. Prostě takový návod pro blbce :-) Díky

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
nerglova - (22) - 36.244 (?), 22.2.2010 8:26

Já už mám rajčata vyseté a přepíchané. Takže bych řekla, že by jste měla také začít. Vyset do substrátu pro výsev nebo do agroperlitu. Pak přepikýrovat - až budou mít pravé listy - to jsou ty druhé. A kdy vysadit ven?? To záleží, zda do pařeniště, skleníku nebo ven. A také kde bydlíte, počasí není po celé republice stejné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
limetka - (38) - 182.109 (?), 22.2.2010 9:01

1. Kupte si výsevní zeminu - zbavenou zárodků chorob - nebo si ji v troubě na starším plechu při teplotě okolo 120 °C můžete vydezinfikovat sama.

2. Do výsevní misky (mělký truhlík) nasypte zeminu, urovnejte povrch, řídce nasejte semínka a úplně malinko zasypte zeminou, aby byla semínka těsně pod povrchem. Truhlík překryjte třeba tvrdým papírem.

3. Povrch zeminy zalévejte rosením tak, aby nevyschnul. Kryt z papíru sejměte několikrát denně, nechte truhlík "vyvětrat"

4. Až vyklíčí rostlinky, kryt dáte pryč úplně, truhlík budete mít na světle, nejlépe na okně (občas otočit, aby se netáhly na jednu stranu za světlem)

5. Ve fázi dvou pravých lístků přepíchejte do malých kelímků. Opatrně zalévat, nepřemokřit.

6. Až rostliny zesílí, přesaďte do velkých kelímků od jogurtu a při vhodném počasí postupně otužujte pobytem venku (na noc ale určitě domů do tepla!)

7. Vysaďte po "zmrzlých", čili po 15. květnu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 183.212 (?), 22.2.2010 9:36