broušení kosy



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                     
tomast - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (572) - 228.179 (?) 
16.5.2008 12:02

před lety vyšel návod na takovou naklepávačku v USS (udělej/urob si sám). Je to na principu radiálního ložiska, které otáčením kuličkama ztenčuje list kosy. Jak skvěle to funguje, to ale netuším.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
                     
host - 233.105 (?), 16.5.2008 12:05

Dik za odpoved, asi sa zacnem ucit naklepavat klasicky, som mechanik tak to kladivo v ruke udrzim. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 245.61 (?), 17.5.2008 9:07

Naklepat šířku 2 -4 mm na tloušťku 0,1-0,2mm - to je moc široké, ostří se bude lámat! Takhle tenký se dělá jen kraj (max. cca 1mm), dál od kraje je tloušťka větší - plynule bez schodu.   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 39.3 (?), 22.5.2008 12:23

Co se týče ocelových kosišťat, tak jednu takovou kosu mám a není až zas tak těžká/ i když je fakt, že já mám metrák- jinak to vyhodnotí 40 kg žena/ a byla VYNIKAJÍCÍ na vysekávání kanalizačních stok, kde sloužila i jako opěra při lezení ve svahu 45°.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 36.36 (?), 23.5.2008 21:41

na broušení kos aji srpů sou dva tipy brousků. Po vykutí se napřed bere kamenné (tuším, že z břidlice) a až se opotřebuje ta nétenší vykutá část, kamené brósek vyměníme za karburundum. Při sečení mám brósek v nádobce kerá je pověšená na opasku, ta se menuje toulec nebo krbec.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 8.146 (?), 22.5.2008 16:24

K naklepaní kosy lze pouzit naklepávač, který je vhodný i pro neodborníka viz. foto www.kosimesnadno.cz/images/peening-jigLG.jpg

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci