Pomožte s výběrem rotavátoru



host - 11.107 (?)
8.10.2015 18:59

Mě to nějak nevadí. Kdo to zná ten ví. Kdo to nezná, třeba na to přijde sám. Jinak to neřeším.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  16,  17,  18,  19,  20  >   
                     
host - 161.166 (?), 7.10.2015 17:24

Ke sjednocení spojek možná jednou dojde, ale nyní mne k tomu nic nenutí. Uzávěrka se vypne velmi snadno, její zařazerní je z principu horší - buďto počkám na první prokluz jednoho z kol (v tomto případě tam uzávěrka lehce zapadne) nebo před rozjetím stroje musím zahýbat řidítky vlevo/vpravo aby tam zaskočila. Zaskočení je vždy naplno- je dáno polohou páky, ještě se mi nestalo, že by pak samovolně vyskočila. Ještě dodám, že jsem na Agzat namontoval pneu 6.00-12, které jsou mnohem vyšší a širší než původní a předělal jsem závěs (byl příliš vysoko). Nyní má Agzat v orbě vyšší tah. Šlo by to i na Vari, ale tam bych se bál, že by při použití nejsilnější Hondy nemusely převody dlouhodobě vydržet - je to ovšem jen spekulace. Ale jak už jsem psal dříve, pokud chce někdo jeden univerzální stroj na orbu, dovoz a hlavně rotavátorování, je lépe vybrat Vari nebo Agzat bez diferenciálu i když ten kromě masivnějších převodů žádnou další praktickou výhodu nemá. P.G.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 7.10.2015 20:21

Tak je jasné, že díky práci konstruktérů v Libici a ostatních zůčasněných, je převodovka Agzat technicky a konstrukčně mladší a vyspělejší. 

U předchozího příspěvku jsem teda nepochopil, proč a jaký to má význam, uzavírat volnoběžky kol při orbě, když se couvání obsluha vyhýbá. Pak má zase větší námahu při obracení stroje. Volnoběžky se v tahu, třeba při orbě, přece nechovají jako diferenciál? I když tam jsou k difrenciaci otáčení kol.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 147.46 (?), 7.10.2015 21:40

Obsluha se couvání vzhýbá zřejmě, ptoto, že nemá v pořádku volnoběh a spojku, což je běžné u dvoutaktu a dvoukvichtové spojce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 139.178 (?), 8.10.2015 7:28

Já, obsluha,se couvání vyhýbám, protože ten stejný úkon(otočit o 180 st) udělám dopředu, Jen vypnu jedno uzavřené kolo a bez námahy se otočím na místě.Na jedničku, bez řazení zpátečky.Kdo s tím dělá, tak ví, že se na uzávěry otočit s plným závažím nedá, nebo velmi obtížně.Potom taky, že couvání je nebezpečné.Kleče jdou do nebe, za zády mám plot.      Na diferencial u Agzatu, jeho uzavírání jsem se ptal proto, že jsem taky měl v ruce stroje, kde vyřadit/zařadit uzávěrku, bylo dost obtížné.Chtěl jsem porovnat o co je moje Vari horší.Pán, podpis PG zařazení uzávěrky popsal   (7.10.17.24h).Docela dobře, děkuji.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.82 (?), 8.10.2015 9:15

Mate pravdu, pane 139.178 -8.10.2015 7:28:

Pan P.G. píše svoje prispevky dobre, technicky objektivne a k veci.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 4.243 (?), 8.10.2015 14:26

No a 11.107 zase píše, že není třeba uzavírat uzávěrky k tomu, aby na obě kola byl stejný tah. Na koncích se pak logicky nemusí s uzávěrkama manipulovat, Je to tak těžké pochopit?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 8.10.2015 18:59

Mě to nějak nevadí. Kdo to zná ten ví. Kdo to nezná, třeba na to přijde sám. Jinak to neřeším.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
ladis000 - (35) - 69.44 (?), 25.12.2015 22:17

Zravim po velmi dlouhé době. Ano, jsem to já, kdo vznesl v této diskuzi první dotaz ohledně výběru rotavátoru. A nyní vás opět žádám o radu. Ale nejdříve malé info ohledně mých nevelkých zkušeností s Varinou. Jak jsem již psal, koupil jsem na podzim hromadu rezavého Tera šrotu. Sestava obsahovala převodovku T20, T19, šest nožů rotavátoru, oboustranný pluh, seřizovací těleso, držáky závaží včetně závaží, prstovou sekačku pluh, bránu, kultivátor + nějaké další železné držáky jejichž význam mi uniká, nějaké osy a nefunkční motor s řídítky. To vše za 15000 kč. Motor jsem vyměnil na ekodotaci za nový, který mě i s řídítky stál 10 000,- Převodovku T 20 jsem nechal opískovat, natřel ji, vyměnil gufera, těsnění, olej. Celkově 1400,-  To samé jsem udělal se závažími, koly, držáky, pluhem, nastavovacím tělesem. Opískování celkově vyšlo na 600,- Za 26 000,- jsem měl polonový stroj. Hořel jsem nedočkavostí si stroj vyzkoušet, proto hurá na pole, na kterém jsem se s mašinou díky laitskému přístupu nadřel jako idiot :-) Také jsem hodně věcí řešil silou, načež jsem udělal velkou vůli na řídítkách. Již je to opraveno. No na co jsem ale nepřišel. Na pozemku za baráčkem je převodovka T20 naprosto k ničemu, protože zde mám za políčkem skleník. Protože u T20tky se orá dopředu na pátečku a já potřeboval couvat, musel jsem na couvání zařazovat jedničku (i když je pomalá, pro mě je očividně rychlá dost), načež mě stroj málem několikrát připřel a hrozilo že projedu skleníkem mezi papriky :-) Proto hurá na net a sháněl jsem převodoku Dsk 317/s. Za devět litrů jsem jí zánovní sehnal, čímž se cena vyšplhala na 35000,-  Proto chci všem srdečně poradit... pokud chcete renovovat starý šrot s tím že ušetříte... tak to určitě nedělejte tak jako já :-) Za ty prachy koupíte dobrou čtyřtaktní sestavu se vším všudy, i s vozíkem, po kterém nyní slintám. Navíc jsem měl dva měsíce ruce od vazelíny, oleje a barvy, s tím, že nyní renovuji T19ctku a prstovou žací lištu, se kterými se můžu se čtyřtaktním motorem tak vyfotit. Bazar to asi jistí, pokud na tu devatenáctku nenaroubuji štípací kužel na dřevo :-) Jinak Vari je super stroj co ulehčí práci. No a před čtrnácti dny jsem si všiml že je naprosto šiblý držák na 33kilogramové závaží. Proto mi ten pluh táhl pořád na jednu stranu a já udělal na těch řídítkách takovou vůli. Zajímavé je, že jsem si toho všim až teď v zimě. Ani lidi, se kterými jsem oral si toho nevšimli. Takže rozřezat, vyrovnat, zavařit, vyvrtat nové díry (musel jsem, držáky byli ihned pod sebou a spodní byl nepoužitelný) a natřít. Již je opraveno. Nyní mám převodovky dvě, s tím že T20tku budu používat jako rotavátor. Také jsem si objednal vnější závaží kol, abych zlepšil adhezi stroje, dvě dvojice rotavátorových nožů, a držák na pětikilové závaží na 317ctku, protože ten z T20tky tam nepasoval.  Protože jsem se poučil z chyb minulých, opět mi poštou došel rezavý šrot :-) Takže obrousit, odmastit, nabarvit. Dneska bylo fakt hezky, čili jsem si řekl že tam ty závaží namontuji. No co se ale nestalo. Čtyřicet let stará kola z tery nejsou kompatibilní s vnějšími závažími. Rozteče nepasují. A tady se vlastně dostáváme k mé otázce na vás. Jak jste řešili montáž vnějších závaží na stará kola z tery, kde výrobce počítal jen se závažími vnitřními? (to jsou ty kruhové v celku) Mě napadají dvě možnosti. Možnost první je že vyvrtám do závaží dva otvory. Problém je, že závaží je pět centimetrů silné. Druhá možnost je vyvrtat díry do kol a udělat do nich závit.

Mějte se krásně a hezké svátky

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.136 (?), 26.12.2015 11:00

Pokud vím, tak staré ráfky kol i závaží jsou litinová. Vrtat do litiny je docela problém. Až TN Globál má disky plechové.

Otázka je, jestli potřebujete záváží sundávat. Pokud ne, tak je možné i lepení nějakým MS Polymerem (např Mamut Glue). Po obvodu tak, aby se to případně dalo odříznout.

Jinak prosím o fotky před a po renovaci.

Mějte se krásně a hezké svátky

.S.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 26.12.2015 11:09

Nevím jakou litinu jste vrtal, ale obyčejná šedá litina se obrábí - vrtá výborně. Nevěřím, že by závaží byla z nějakého speciálního materiálu. Bude to to nejlevněší, co je v nabídce slévárny.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  16,  17,  18,  19,  20  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika