Dobrý den jen bych rád zmínil mé zkušenosti s reklamací skeletu sekačky. Plastový skelet se mi zdál nezničitelný a věčný co se týče životnosti, naštěstí Honda již od těchto skeletů upouští. A ze záručních podmínek plyne, že jakékoliv poškození nespadá do záruky.
Odpověď z HONDY:
Dobrý den,
pokud se jedná o Vámi popisovaný problém – proražený skelet u sekačky HRX 476 C SXE – záruční knížka zmiňuje následující větu:
U travních sekaček řady HRX poskytuje firma HONDA „Doživotní záruku“ na odolnost skeletu sekačky proti průrazu a ztrátu elastických vlastností materiálu skeletu při běžném použití.
Zároveň obsahuje následující část:
• Pokud při pojezdu sekačky míjíte překážku, dbejte, aby nedošlo k najetí na překážku či zasažení překážky rotujícím nožem. Nikdy nepřejíždějte sekačkou cizí předměty.
• V případě sečení trávy v neznámém terénu, s terénem se řádně seznamte a odstraňte všechny předměty ležící na zemi, které mohou být sekačkou zasaženy a vymrštěny. Při sekání stůjte vždy na straně ovládací rukojeti sekačky.
Z těchto vět vyplývá následující:
1) záruka se v tomto případě vztahuje pouze na poškození způsobená běžným použitím. V okamžiku, který jste popsal, tzn. kdy došlo k proražení skeletu v délce 10 cm, muselo dojít k průrazu skeletu velkým kamenem, čímž jste porušil část návodu k použití zmiňující způsob práce – sekání trávy. Vždy musí být sekán prostor který znáte, tzn. že sekačka není určena k sekání „neznámého“ prostoru o kterém nemáte přehled jaké překážky se v něm nachází.
2) Vzhledem k tomu, že jsem sekačku neviděl, nedokážu se 100% kompetentně vyjádřit v tomto okamžiku, nicméně se domnívám, že vyjádření servisního technika, který stav stroje posuzoval, je adekvátní stavu stroje.
Budete-li mít jakékoliv dotazy, prosím kontaktujte mne.
S pozdravem
Filip Kolář
Technická podpora
Technical Support Operations
Honda Power Equipment