Ekodotace na motor Vari XP-200



host - 178.9 (?)
29.3.2015 18:45
Možná chápete posledně napsané. Tyto motory pracují s olejovou lázní s roztřikem v nízkých otáčkách. Kvalita materiálů motoru převyšuje hobby životnost. GCV 160 mám nějakých 10 let drtič, naviják, předtím byl na sekačce. Co tomu říkáte na hobby stroj?
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  16,  17,  18,  19,  20  >   
                     
host - 11.107 (?), 29.3.2015 13:43

Ono je to taky tím, že se dnes nikdo nový nechce rýpat se trojem Vari v zemi. I mládí si raděj na něco sedne aby se náhodou po sezení ve škole ještě neunavilo (třeba). A ti co mají strojek již dýl, nemají potřebu nákupu nového, protože to pořád funguje.  Proto se dnes více daří prodejům komunálních sestav.

No a co se týče dílčích oprav motorů. Jistě, ta se může vyplatit i u levnějších tipů, ale byla před tím řeč jen o generáních opravach motorů a snad si nemusíme zde vysvětlovat, co vše tento úkon obnáší a že má svoje zákonitosti. Teď to nemyslím na nikoho zde píšících, ale kdo nazve výměnu pístních kroužků a třeba i s pístem genrálkou, je ...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 29.3.2015 14:45
Ještě jednou. Motor, který je konstruovaný pro GO a s GO se počítá pístními sadami výbrusů je i snadněji opravitelný. U motoru, kde se s GO nepočítá je z důvodu závady jedné skupiny nutné vyměnit a opravit více skupin. Příklad již zmíněná oprava válce výbrusem a nová sada pístu. Na motoru, který není technicky vybaven pro výbrus válce, je nutné vyměnit při poškození kluzné plochy válce také skříň motoru, z čehož plyne, že se oprava nevyplatí a taková oprava by se dala nazvat téměř GO, i když nutně závadou nemusela proběhnout výměna, oprava všech hlavních skupin motoru.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 29.3.2015 15:15

Ale tak já to chápu co píšete, ale co s tím, když nový válec s pístem, kruhy a pístním čepem stojí to, co jeho broušení a dodání výbrusových kruhů a pístu. Dám Vám jeden příklad. Ten jsem řešil, ne slyšel. Motor B&S na výměnu klika, válec píst kruhy. Nákup dílů o 700 kč dražší, než nákup polomotoru, kde stačí přidělat jen karbec, výfuk, hlavu. Těsnění pod ně v ceně polomotoru.

Prostě opravy - repase dílů, nebo jejich nákupy jsou cenově tak nastavený, že ten, kdo dokáže vyčíslit úspory provozu 4T vs. 2 takní motor, je nemůže akceptovat. A zjistí co? Oprava motoru konstruovaný na GO se NEVYPLATÍ!!! Za "stejný" peníze je nový celý motor. Teď se samozřejmě nebavím o "replikách používaných k opravám, to nepovažuji za správně provedenou generánlí opravu, ale použití replik ke sprovoznění motoru chápu a neodsuzuji to, jen teda se bavíme o GO a já mám prostě dojem, že si tento "terminus technikus" vykládá po svém stále více lidí.

No a když se přidržím toho XP 200, tak nákupem oproti GCV ušetřím, vydrž i kdyby byla stejná jako GCV je solidní no a pokud zdechne na vyčerpání, pořídím ho zase, protože zase ušetřím proti GCV.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 48.106 (?), 29.3.2015 16:14
Tím chcete naznačit, že se nevyplatí výbrus a pístní sada na neopotřebovaném kvalitním motoru? Kolik motorů GCV jste viděl na Vari ve stavu, že již se uvažovalo o výměně, nebo opravě motoru? GCV jsou přitom hobby motory a Vaše srovnání s XP200 vyšlo nastejno. GCV má nižší spotřebu a nižší objem motoru a léty ověřenou jistotu životnosti. Nový GCV190 za 8500Kč je levnější než XP 200 a XP 200 nechcete generálkovat, potom nevidím v XP proti GCV žádnou výhodu. Proti přechodu z 2T jednoznačně ano.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 29.3.2015 17:55

Já to naopak nechápu a prosím vysvětlení. Jaká že skříň se musí měnit při poškození válce? Kliková? Šatní? Proč? To je nějaký složitý monoblok válce a skříně?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 29.3.2015 18:24

Zdravím, Honda GCV je konstruována tak, že válec a část klikové skříňe je jeden celek. Celé je to pouze obrobený tlakově litý hlíníkový díl s vyšším obsahem křemíku a tak nemá kluzná plocha válce žadnou další úpravu. Pokud se plocha válce poškodí, je třeba měnit celý díl. standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 29.3.2015 18:32

Už chápu. To je ale opravdu hobbby stroj.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 29.3.2015 18:45
Možná chápete posledně napsané. Tyto motory pracují s olejovou lázní s roztřikem v nízkých otáčkách. Kvalita materiálů motoru převyšuje hobby životnost. GCV 160 mám nějakých 10 let drtič, naviják, předtím byl na sekačce. Co tomu říkáte na hobby stroj?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 9.135 (?), 29.3.2015 18:58

Mně je to v podstatě jedno. Podle toho, co píše SM, tak motor, který nemá žádnou úpravu válce, tedy píst s kroužkem běhá v čistém hliníku, ložiska na klice jsou kluzná, nemůže principiálně mít velkou výdrž.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 29.3.2015 18:44

PP, dlouze se prosím zadívejte na dělení motoru a třeba zjistíte, že součástí jednoho dílu kolikové skříně je i válec.

48.106 stále na vás apeluji a matně doufám, že se bavíme o generálních opravách motoru. Nebo Vy snad nevíte co tento termín znamená a co všechno obnáší? Mě prostě už přijde, že nevíte. Nebo nechcete vědět, to je vám asi bližší. Jen neznalec považuje opravu "vrchu" (výbrus - píst - kroužky) motoru za generální opravu a jen amatér Vámi popsanou opravou posílí vršek a co zbytek? Necháme tak? Ale jo, když chcete, ale to se zase nemůžeme bavit o GENERÁLNÍ OPRAVĚ, že.  Dále si prosím uvědomte, píšete-li o cenách motorů Honda a XP200, pak uvádíte cenu samotného motoru Honda a motor XP200 je kompletní motorová jednotka!!! Tedy řidítka, příruba, spojka. Trošku neseriózní přirovnání, nemyslíte? Nebo vy znáte cenu samotného "holého" motoru XP200 jako ND? Troufnu si říct že nikoli a možná vás svým uvedením překvapí a lépe pochopíte můj přístup k rozhodování oprava - nákup nového. Mám XP200 odzkoušen, dělal jsem s ním už od loňského roku a podle mého opravdu nemá smysl vrážet peníze to motorů Honda GCV 160 obsahu. Vyzkoušel jste si jej také? Jediná zajímavá volba by pro mne byla už jen GSV 190 a nebo se pustit do vlastního uzpůsobení současného GXV 160, ale to už mě zase díky XP 200 tak přínosné nepřipadá. K čemu mě je, jak sám píšete, plně generálkovatelný motor, když ta cena jen v "originálních" dílech je cena nového motoru a ne všichni by si to dělali sami, takže plus práce servisu aby byla záruka. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  16,  17,  18,  19,  20  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika