Ekodotace na motor Vari XP-200



host - 11.107 (?)
29.3.2015 13:43

Ono je to taky tím, že se dnes nikdo nový nechce rýpat se trojem Vari v zemi. I mládí si raděj na něco sedne aby se náhodou po sezení ve škole ještě neunavilo (třeba). A ti co mají strojek již dýl, nemají potřebu nákupu nového, protože to pořád funguje.  Proto se dnes více daří prodejům komunálních sestav.

No a co se týče dílčích oprav motorů. Jistě, ta se může vyplatit i u levnějších tipů, ale byla před tím řeč jen o generáních opravach motorů a snad si nemusíme zde vysvětlovat, co vše tento úkon obnáší a že má svoje zákonitosti. Teď to nemyslím na nikoho zde píšících, ale kdo nazve výměnu pístních kroužků a třeba i s pístem genrálkou, je ...

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  16,  17,  18,  19,  20  >   
                     
host - 11.107 (?), 29.3.2015 13:43

Ono je to taky tím, že se dnes nikdo nový nechce rýpat se trojem Vari v zemi. I mládí si raděj na něco sedne aby se náhodou po sezení ve škole ještě neunavilo (třeba). A ti co mají strojek již dýl, nemají potřebu nákupu nového, protože to pořád funguje.  Proto se dnes více daří prodejům komunálních sestav.

No a co se týče dílčích oprav motorů. Jistě, ta se může vyplatit i u levnějších tipů, ale byla před tím řeč jen o generáních opravach motorů a snad si nemusíme zde vysvětlovat, co vše tento úkon obnáší a že má svoje zákonitosti. Teď to nemyslím na nikoho zde píšících, ale kdo nazve výměnu pístních kroužků a třeba i s pístem genrálkou, je ...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 29.3.2015 14:45
Ještě jednou. Motor, který je konstruovaný pro GO a s GO se počítá pístními sadami výbrusů je i snadněji opravitelný. U motoru, kde se s GO nepočítá je z důvodu závady jedné skupiny nutné vyměnit a opravit více skupin. Příklad již zmíněná oprava válce výbrusem a nová sada pístu. Na motoru, který není technicky vybaven pro výbrus válce, je nutné vyměnit při poškození kluzné plochy válce také skříň motoru, z čehož plyne, že se oprava nevyplatí a taková oprava by se dala nazvat téměř GO, i když nutně závadou nemusela proběhnout výměna, oprava všech hlavních skupin motoru.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 29.3.2015 15:15

Ale tak já to chápu co píšete, ale co s tím, když nový válec s pístem, kruhy a pístním čepem stojí to, co jeho broušení a dodání výbrusových kruhů a pístu. Dám Vám jeden příklad. Ten jsem řešil, ne slyšel. Motor B&S na výměnu klika, válec píst kruhy. Nákup dílů o 700 kč dražší, než nákup polomotoru, kde stačí přidělat jen karbec, výfuk, hlavu. Těsnění pod ně v ceně polomotoru.

Prostě opravy - repase dílů, nebo jejich nákupy jsou cenově tak nastavený, že ten, kdo dokáže vyčíslit úspory provozu 4T vs. 2 takní motor, je nemůže akceptovat. A zjistí co? Oprava motoru konstruovaný na GO se NEVYPLATÍ!!! Za "stejný" peníze je nový celý motor. Teď se samozřejmě nebavím o "replikách používaných k opravám, to nepovažuji za správně provedenou generánlí opravu, ale použití replik ke sprovoznění motoru chápu a neodsuzuji to, jen teda se bavíme o GO a já mám prostě dojem, že si tento "terminus technikus" vykládá po svém stále více lidí.

No a když se přidržím toho XP 200, tak nákupem oproti GCV ušetřím, vydrž i kdyby byla stejná jako GCV je solidní no a pokud zdechne na vyčerpání, pořídím ho zase, protože zase ušetřím proti GCV.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 48.106 (?), 29.3.2015 16:14
Tím chcete naznačit, že se nevyplatí výbrus a pístní sada na neopotřebovaném kvalitním motoru? Kolik motorů GCV jste viděl na Vari ve stavu, že již se uvažovalo o výměně, nebo opravě motoru? GCV jsou přitom hobby motory a Vaše srovnání s XP200 vyšlo nastejno. GCV má nižší spotřebu a nižší objem motoru a léty ověřenou jistotu životnosti. Nový GCV190 za 8500Kč je levnější než XP 200 a XP 200 nechcete generálkovat, potom nevidím v XP proti GCV žádnou výhodu. Proti přechodu z 2T jednoznačně ano.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 29.3.2015 17:55

Já to naopak nechápu a prosím vysvětlení. Jaká že skříň se musí měnit při poškození válce? Kliková? Šatní? Proč? To je nějaký složitý monoblok válce a skříně?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standam - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (471) - 136.63 (?), 29.3.2015 18:24

Zdravím, Honda GCV je konstruována tak, že válec a část klikové skříňe je jeden celek. Celé je to pouze obrobený tlakově litý hlíníkový díl s vyšším obsahem křemíku a tak nemá kluzná plocha válce žadnou další úpravu. Pokud se plocha válce poškodí, je třeba měnit celý díl. standa.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 29.3.2015 18:32

Už chápu. To je ale opravdu hobbby stroj.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 178.9 (?), 29.3.2015 18:45
Možná chápete posledně napsané. Tyto motory pracují s olejovou lázní s roztřikem v nízkých otáčkách. Kvalita materiálů motoru převyšuje hobby životnost. GCV 160 mám nějakých 10 let drtič, naviják, předtím byl na sekačce. Co tomu říkáte na hobby stroj?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 29.3.2015 18:58

Mně je to v podstatě jedno. Podle toho, co píše SM, tak motor, který nemá žádnou úpravu válce, tedy píst s kroužkem běhá v čistém hliníku, ložiska na klice jsou kluzná, nemůže principiálně mít velkou výdrž.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 29.3.2015 18:44

PP, dlouze se prosím zadívejte na dělení motoru a třeba zjistíte, že součástí jednoho dílu kolikové skříně je i válec.

48.106 stále na vás apeluji a matně doufám, že se bavíme o generálních opravách motoru. Nebo Vy snad nevíte co tento termín znamená a co všechno obnáší? Mě prostě už přijde, že nevíte. Nebo nechcete vědět, to je vám asi bližší. Jen neznalec považuje opravu "vrchu" (výbrus - píst - kroužky) motoru za generální opravu a jen amatér Vámi popsanou opravou posílí vršek a co zbytek? Necháme tak? Ale jo, když chcete, ale to se zase nemůžeme bavit o GENERÁLNÍ OPRAVĚ, že.  Dále si prosím uvědomte, píšete-li o cenách motorů Honda a XP200, pak uvádíte cenu samotného motoru Honda a motor XP200 je kompletní motorová jednotka!!! Tedy řidítka, příruba, spojka. Trošku neseriózní přirovnání, nemyslíte? Nebo vy znáte cenu samotného "holého" motoru XP200 jako ND? Troufnu si říct že nikoli a možná vás svým uvedením překvapí a lépe pochopíte můj přístup k rozhodování oprava - nákup nového. Mám XP200 odzkoušen, dělal jsem s ním už od loňského roku a podle mého opravdu nemá smysl vrážet peníze to motorů Honda GCV 160 obsahu. Vyzkoušel jste si jej také? Jediná zajímavá volba by pro mne byla už jen GSV 190 a nebo se pustit do vlastního uzpůsobení současného GXV 160, ale to už mě zase díky XP 200 tak přínosné nepřipadá. K čemu mě je, jak sám píšete, plně generálkovatelný motor, když ta cena jen v "originálních" dílech je cena nového motoru a ne všichni by si to dělali sami, takže plus práce servisu aby byla záruka. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  16,  17,  18,  19,  20  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika