Ale tak já to chápu co píšete, ale co s tím, když nový válec s pístem, kruhy a pístním čepem stojí to, co jeho broušení a dodání výbrusových kruhů a pístu. Dám Vám jeden příklad. Ten jsem řešil, ne slyšel. Motor B&S na výměnu klika, válec píst kruhy. Nákup dílů o 700 kč dražší, než nákup polomotoru, kde stačí přidělat jen karbec, výfuk, hlavu. Těsnění pod ně v ceně polomotoru.
Prostě opravy - repase dílů, nebo jejich nákupy jsou cenově tak nastavený, že ten, kdo dokáže vyčíslit úspory provozu 4T vs. 2 takní motor, je nemůže akceptovat. A zjistí co? Oprava motoru konstruovaný na GO se NEVYPLATÍ!!! Za "stejný" peníze je nový celý motor. Teď se samozřejmě nebavím o "replikách používaných k opravám, to nepovažuji za správně provedenou generánlí opravu, ale použití replik ke sprovoznění motoru chápu a neodsuzuji to, jen teda se bavíme o GO a já mám prostě dojem, že si tento "terminus technikus" vykládá po svém stále více lidí.
No a když se přidržím toho XP 200, tak nákupem oproti GCV ušetřím, vydrž i kdyby byla stejná jako GCV je solidní no a pokud zdechne na vyčerpání, pořídím ho zase, protože zase ušetřím proti GCV.