Hrušeň Clappova



Jaroslav Gregorec - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (108) - 218.137 (?)
8.10.2008 19:16

Zdravim. Keďže sme už túto tému využili aj na páleničiarstvo, budem pokračovať tu a nebudem zakladať nové vlákno. Moje vedomosti o príprave kvasu som dostal od mojich predchodcov, nedostal som sa k žiadnej lieteratúre. Rád by som sa opýtal väčších odborníkov na nejaké "choroby " kvasu pri kvasení, ktoré plynú z jeho zakladania, miesta uloženia, čiže nejaké neduhy, ktoré môžu postihnúť kvas, čím ho môžu znehodnotiť. 

Ide o to napríklad. Chystám sa do pálenici začiatkom novembra s Williamsovými a dnes som nachvilu pootvoril kryt suda a na povrchu koláča som zbadal čistobielu, pravdepodobne plieseň. Budem to museť sledovať, nechcem aby sa mi kvas obrátil a plieseň ostala dnu, nakoľko neviem či je neškodná alebo áno.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
host - 218.140 (?), 27.8.2008 18:42

Ja dávam cukor stále na podporu prekvasenia a zvýšenie výťažnosti. Povala no nenajdem pre nu český výraz no v podstate je to neobytné podkrovie.  Zhora len škridly a z dola beton, ktorý tvorí platňu domu. Umiestenná na severnej strane, čiže sa neprehrieva.  S tým odvetraním myslíte konkrétne čo?  Ja pálenku nechávam týžden bez uzáveru tak ako som ju doniesol z pálenice až potom ju poriadne uzavriem do demižóna. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 77.39 (?), 27.8.2008 19:20

Pálenku po přivezení z palírny nechávám vyvětrat otevřenou alespoň měsíc. V posledních letech ji skladuj v otevřeném demižonu trvale - jen přikrytou tkaninou, aby se do hrdla neprášilo. V chladné komoře, pochopitelně. Za rok ztratí asi 1% alkoholu, ale získá na jemnosti.