Poměr benzínu a oleje do motor. pily



Olše - (44) - 220.242 (?)
11.12.2017 19:16

Rozebráním a sundáním valce pily a manuální   nebo chemické odstranění karbonu  pak opětovné složení a seřízení pily což celé znamená servis

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3   
                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 104.166 (?), 6.1.2009 16:27

   Je tam este jedna súvislosť, stare benziny obsahovali olovo, a to zvyšovalo mazaciu schopnosť oleja.Čiže aj M6 mohlo stačiť mazať 2-takt. motory.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 6.1.2009 20:13

Jani, pro bůh, olovo je jak známo mechanické "mazivo"! Jeho přítomnost v palivu dvoutaktů není k ničemu. Vytvořilo, dá se říct, pod tlakem a za vysoké teploty kluzný povlak na sedlech ventilů z litiny, tedy litinových hlavách. Od zavedení tvrdokovových sedel se mohl začít používat bezolovnatý benzín. Pro rýpaly, mluvím o ČSSR, nikoli o západních zemích té doby! Ještě dnes se setkávám s majiteli, kteří sdílejí podobný názor a tvrdošíjně krmí moderní stroje speciálem, vůbec jim nedochází, že tam olovo dávno není! Dnešní "speciál", či u vás asi UNI má však jednu nespornou výhodu, je takzvaně blbuvzdorné palivo! Protože pumpař "vydělávající" přimícháváním lihu je u mne blb! Tyto benzíny obsahují také draslík a ten slušně tlumí žár hořícího lihu. Určitě by se tu našel nějaký chemik aby to popsal lépe.

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 104.166 (?), 6.1.2009 21:05

 Po horení olovnateho benzinu časť olova ostávala v spaľovacom priestore "nalepená"na klzných plochách, vznikal efekt mazania ktorý pomáhal stroju prekonať čiastočný nedostatok mazania pri použití M6 pripadne M2T akonáhle olovo zmizlo a nastupily u nás benzíny UNI tak hromada strojov skončila vo večných lovištiach lebo "plnohodnotná náhrada olova " nie je to isté čo olovo.Nikde som nenapísal že je potrebné používať BA UNI.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 6.1.2009 21:33

Jani, na kterých kluzných plochách? Na dnu pístu, či hlavě válce? No tak, to olovo je tam opravdu k ničemu.   Ve starých návodech je napsán speciál, protože jiný tehdy nebyl. Taky jsem neřekl, že je napsána zmínka o nutnosti používat benz. UNI. Jen ho třeba doporučuji čerpat u některých zdejších "vyhlášených" pump.  U některých čerpaček u nás v okolí motory přímo hoří! Konkrétně na jedné jsem si tento postup ověřil a osvědčilo se. Klasicky z lihu dvakrát zadřená pila za sezonu, doporučil jsem majiteli tankovat "speciál" a je pokoj!

Radek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Jani - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (116) - 104.166 (?), 6.1.2009 22:20

 Na slovensku klasický špecial 91 neexistuje, dodáva sa len 95 a 98.95 sa dá tankovat ako uni a natural.Verím že nemusým vysvetľovať to že kde sú v spaľovacom motore klzné plochy a že olovo má isté mazacie schopnosti

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 124.192 (?), 17.1.2009 19:31

Dobrý večer, tak takovéhle prodejce čerpacích hmot by měli zavřít a nikdy nepustit. Kousek od nás byla pumpa kde měli benzín za velice příznivou cenu, ale na fabii po 50 000 km byl motor na pravdě boží. No a pila by tam byta dřív Radek.  

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 209.3 (?), 11.12.2017 18:02

přeji hezký den

Jak provedu dekarbonizaci motoru?

dík Patrik

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
Olše - (44) - 220.242 (?), 11.12.2017 19:16

Rozebráním a sundáním valce pily a manuální   nebo chemické odstranění karbonu  pak opětovné složení a seřízení pily což celé znamená servis

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 168.81 (?), 12.12.2017 0:04

Jak se dělá dekarbonizace motoru pily opravdu nevím. Před cca 40 lety jsme to dělali u motorek a pinďourů. Mechanicky.
Letos v létě mi dosloužil starý křoviňák OleoMac. Už nešel startovat a pak už se nemohl ani utáhnout, ale kompresi pořád měl. Tak, že se podívám, jak uvnitř, po 20 letech, vypadá. Nejsnadněji výfukem. Odmontoval jsem výfuk a uviděl skoro úplně zarostlý vstup do výfukového kanálu. Jen maličká dírka uprostřed.
Píst jsem dal do horní úvratě, šetrně vyšťoural proti stěně pístu (karbon je hodně tvrdý a drží), šťoural jsem svisle nahoru s brýlemi, aby karbon vypadával ven, pak vyfoukal kompresorem. Pak vyčistil výfuk a složil. Nastartoval hned a seče jako dřív. Na svíčku jsem se nedíval. Nechtělo se mi hledat klíč.
Třeba Vám teď už nějaký „profík“ napíše, že tak to být nemůže a jak to správně udělat. wink JG

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 165.53 (?), 17.1.2009 22:50

Každý výrobce v návodu uvádí jaký poměr oleje v benzínu má být. U značkových olejů to je většinou 1:50. Nic míň nic víc. Mám 10 let pilu Partner 351 a 9 let křovinořez OleoMac T746 a od počátku jejich provozu tam dávám do benzínu olej Husqvarna 1:50. A nemám žádné problémy.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika