ptačí zob



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5   
host - 66.8 (?) 
29.6.2006 13:47, zobrazeno: 191185x

Dobrý den, jsem úplný začátečník  co se týče zahrady  a potřebovala bych poradit od zkušenějšího zahrádkáře.  Na jaře jsem zasadila živý plot - ptačí zob, malé rostinky, převážně o dvou šlahounech, které  se uchytily a  hezky rostou. Teď ale nevím, kdy se mají sestřihnout, aby se  rozvětvily a začaly tak tvořit celek.

Předem děkuji za brzkou odpověď

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
host - 2.53 (?), 29.6.2006 14:19
Obecně se ptačí zob má stříhat 2x: do konce června a pak v srpnu, aby nové větvičky stihly dozrát do zimy. Já jsem si ptačí zob vypěstovala sama z řízků. Při vysazování byla výška cca 15 cm a první rok jsem ho zaštipovala vždycky, když se vytvořily asi 5 cm přírůstky. Tím se vytvořilo hodně větviček při malé výšce rostlin. Další rok jsem už stříhala plotostřihem jak je uvedeno výše. Třetí rok po výsadbě je plot již půlmetrový a hezky hustý. Stříhaná rostlina se má směrem k zemi rozšiřovat, aby slunce osvítilo i spodní část (tak to aspoň radí v knížkách). Míša.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 66.8 (?), 29.6.2006 21:26
Děkuji Míše za skvělou a rychlou odpověď. Hned v sobotu začnu zastřihávat:-)!!
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 113.193 (?), 8.7.2006 15:26
Mohla byste mi podrobněji poradit, jak vypěstovat ten ptačí zob z řízků? Chtěl bych zkusit vypěstovat něco jako živý plot a rozhodně nejsem zahradník, ba ani zahrádkář. Pokud můžete, dejte nějaký odkaz nebo napište něco na cilek@cbox.cz. Předem děkuji, Milan.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 31.185 (?), 8.7.2006 22:06
Kdepak na mail - napište t sem - také mne to zajímá. ;-) Děkuji. P.S.: Dají se řízky dělat i nyní?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 2.53 (?), 10.7.2006 16:01