Kdy pikyrujete rajcata?



host - 168.123 (?)
29.3.2021 13:55

Jsem amatér,  seju do truhlíku 40 cm asi 3 cm od sebe do kupované zeminy s aktivním kompostem. Mají tedy výživu. Nechám růst, až mají kmínek. Jsou to už pěkné rostliny, když je dávám do kelímku od velkého jogurtu. Hezky je tam posadím a zahrnu i kmínek, někdy musím otrhnou list. Ze stonku pustí další kořínky. Z truhlíku je vybírám vidličkou. Ztráty nejsou žádné. Nechám je pak asi 3 dny doma ve stínu, než je vystrčím do skleníku a pak vysadím ven.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 234.145 (?), 28.3.2021 18:17, zobrazeno: 1368x
Dobry den, mam jednoduchy dotaz: za kolik dni po vzejiti nebo v jakem stadiu vyvoje pikyrujete rajcata? Diky! Honza
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 7.188 (?), 28.3.2021 19:22

Nikdy. Vysévám je rovnou do sadbovačů. Ušetřím si zcela zbytečné pikýrování po pár dnech. Vysévám po 1 semínku a téměř ve 100 % případů vzejdou.

Jinak pikýruje se zhruba v době těsně před tím, než se začnou tvořit pravé lístky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 168.103 (?), 28.3.2021 20:15

sadbovače neužívám, pikýruju vždy, a to až poté co narostou rajčatům pravé lístky. Vloni jsem pikýroval rajčata v této velikosti. Walter


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Milan HP - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (2755) - 6.138 (?), 28.3.2021 21:37

Waltře, tedy až na to, že vlastně nepikýruju v pravém slova smyslu, protože používám sadbovník po jednom semínku v substrátu, naprosto souhlasím. V tom stádiu, které je na vašem snímku, nejlépe po přesazení prosperují, a to i když jim nějaký ten kořínek pře- či utrhnu. Dřív jsem to dělal z buničiny už ve stádiu děložních lístků, ale relativně dost mi jich padlo a navíc jim trvalo docela dlouho, než se opravdu chytly. Přičítám to tomu, že neměly ještě dostatečně vyvinutý kořenový systém.