Ty levne wapky budou opravdu jen na nejake obcasne umyti, nam vydrzela ve firme ani ne 14 dnu.
Normalne pouzivame takovou starou Kranzle, neco kolem 190atm. Jede denne nekolik hodin ve dvousmennem provozu, ale kdyz po cca 15 letech shorel motor, sef koupil rychle neco levneho nez se opravi.
Par postehu z praxe: Veskere manzety a gufera ktere prijdou do styku s pisty se opotrebi cca za rok (letni sezonu, v zime jaksi nemyjem) tak ze je nutne je vymenit. Z cerpadla uz tece voda opravdu hodne.
Keramicke pistky nejsou taky zadna vyhra, ta keramika po case odpadne, material z ktereho jsou vyrobeny je pomerne mekky a ma tendenci se v pouzdrech vybehavat i pri dobrem mazani. A jsou pomerne drahe. Nahradili jsme je nejakou kalitelnou nerezi - vydrzi 3x tolik, cca 3roky. Udajne na to ma vliv o neco mensi prutok vody na privodu, ale s tim nic nenadelame takze tezko rict jestli je to pravda nebo ne.
Blok ve kterem pistky behaji je ze slitiny hliniku, taky se vybehaval. Dali jsme tam vlozky z nejakeho specialniho plastu podobneho silonu (pry byl pekne drahy) - po 10 letech absolutne bez vule, vybehavaji se ty zakalene ocelove pistky.
Nejaka emulze v oleji celkem nicemu nevadi, mame ji tam po trech mesicich provozu porad, jen denne kontrolujem stav a obcas se to vyleje a da tam novy olej (cca 1x mesicne) obycejny motorovy za 25,-/litr
Asi posledni opotrebitelny dil je mechanismus v rotacni trysce. Ten se taky za nejaky cas vybeha - jde tam keramika na keramiku. U Kranzle pry rikali, ze se tam nesmi v zadnem pripade dostat necistota, ale je celkem bezne ze se to polozi do hliny a nic se nedeje. Co je ovsem pro tuhle trysku smrtelne je zamrznuti vody. To temer vzdy keramicke luzko praskne. Jinak cerpadlu zamrznuti nijak nevadi, nesmi se vsak poustet :-) a hybat s hadici dokud je v ni led.
Jinak si nevzpominam ze by to melo nejakou poruchu, snad jen nejaka ta tesnici gumicka co se rozpadne casem a meni se jen kdyz z toho strika voda, praskla hadice (davame tam normalni hydraulicke - jsou levnejsi nez origos) apod...