Vari uhýbá do leva



host - 11.107 (?)
12.5.2015 19:10

A tak co? Je stejný tlak v obou pneu nebo není? Není teď až tak důležitá správná hodnota 1.2 atm., ale shoda jednoho tlakoměru u měření obou kol. Ono ta rozdílnost tlaku je taková banalita ke které se nechce nikdo přiznat, ale je to také nečastější příčina táhnutí ke straně.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5   
                  
host - 52.72 (?), 12.5.2015 15:23

Tak jsem se byl kouknout na ty šipky a u obou kol jsou tak že ukazují ven z kola.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 48.106 (?), 12.5.2015 15:49
No, tak jste zrasovaný, protože jezdíte na uzávěrku. V manuálu máte pro jízdu dopředu přepnout palce na volnoběžky tj šipka ukazuje po obvodu kola otáčení vpřed.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.12 (?), 12.5.2015 16:50

Nezbývá než zkouknout, jestli jsou správně zaskočený a otočit je buď na pojezd dopředu nebo o 180° do druhé zavřené polohy.

Taky je dobré zkouknout u Globalu jak sedí trubka na čepu. Podhuštěná pneu táhne, to je pravda, ale vždy jsem to udržel jednou rukou. Když mi ale před asi 8 lety praskla pružinka a palec zůstal trvale vyskočený, tak jsem měl co dělat oběma rukama, abych to těch 400 m domů vůbec odjel (s plným valníkem hnoje). Možná praskla už když jsem jel pro hnůj, ale to se jelo zkopce a souprava jela téměř na volnoběh. Tedy pokud je to rozdílem velikostí kol (podhuštění) zatáčí varina nezávisle na akceleraci. Je li to ale prokluzem jednoho z kol (ať už v čepu nebo v náboji), tak tah v řidítkách se zvětšuje úměrně akceleraci pouze jedním kolem.

frown

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 178.9 (?), 12.5.2015 15:30
JfK: po dvaceti letech jsem kontroloval náboje a palce. Palce mám koupeny nové i tak je nebylo potřeba vyměnit, náboje jsou v poho. Malotraktor jede pěkně rovně než ujde kolo.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 52.72 (?), 12.5.2015 15:51

to jsem asi teda peknej blbec.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 48.106 (?), 12.5.2015 16:05
Nejste, zpočátku si neuvědomíte přepnutí palců než si zvyknete. Na popojíždění dopředu dozadu je lepší mít uzávěrku vždycky obou kol. Pak sjedete na asfalt a zbytečně se dřete jak nepřepnete obě šipky na rychlou jízdu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 12.5.2015 19:10

A tak co? Je stejný tlak v obou pneu nebo není? Není teď až tak důležitá správná hodnota 1.2 atm., ale shoda jednoho tlakoměru u měření obou kol. Ono ta rozdílnost tlaku je taková banalita ke které se nechce nikdo přiznat, ale je to také nečastější příčina táhnutí ke straně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 12.5.2015 20:30
SfK: každý si troufám tvrdit, kdo něco napsal mimo fK předpokládal, že šipky jsou ve směru otáčení kol, že Global není za tak krátkou dobu zhuntovaný. Pak zbyde jenom dohustit kola. Jezdit s jednou šipkou jako uzávěrkou a druhou jako volnoběžkou dopředu je dost silné kafe.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.12 (?), 12.5.2015 20:43

Konstatuji, že za ta léta praxe mám zkušenost s obojím. Jak s tím, že mi synek ukradl ventilek i s tím, že mi v roce 2006 praskla pružinka u TN z roku 1986, tak s tím, že mi synek přetočil volnoběžku do náhodné polohy...

Prostě síly jak to táhne do strany při podhuštění a při špatně zaskočeném palci volnoběžky jsou diametrálně různé. Pán si bude muset zkusit prostě nejen kouknout na to, kam ukazuje šipka, ale jestli je palec zasunutý a jestli strojem při zařazené rychlosti nejde popojíždět levým kolem kolem pravého. Tahle zkouška se dá provést i uprostřed polí bez běhání domů pro měřič tlaku v pneu. Navíc předpokládám, že tazatel je řidič osobního auta a podhuštění jej napadlo už předtím než tady položil dotaz. S  J.f.K nesouhlasím, že by se omlel náboj. Už když volnoběžka je správně ve funkci, tak to dělá dost rámus a že by si některý ignorant dovolil hlučně běhat palec přes zuby náboje věřím asi jako na chirurgickou škovnost myslivce v pohádce o Karkulce Červené.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 12.5.2015 20:50
Jednoduchá zkouška je zařadit zpátečku. Malotraktor musí stát a jenom cvakají volnoběžky palce v náboji. Palec v jiné poloze tj uzávěrka a zpátečka volnoběžka hne malotraktorem dozadu.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika