Vari jednotka PJXP200



host - 9.49 (?)
15.4.2015 13:09
Vyžaduje to přestavbu 316tky a 317tky a úplně novou převodovku rotavátoru.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
                  
J.f.K - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (322) - 244.2 (?), 15.4.2015 13:14

Na rozdíl od Vás jsem vyzkoušel následující kombinace :

2T + T20
2T + T19

2T + DSK317/S
2T + AKY
2T + RP-T2
2T + PP60

4T + T20
4T + T19
4T + DSK317/S
4T + AKY
4T + RP-T2 či PP60

Tučně jsou standardní kombinace a podtrženou kurzívou je nepoužitelná kombinace.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 59.34 (?), 15.4.2015 11:08

"co čekat od 4t PJXP200": pravda je, že to nikdo neví. Ptal jsem se na to u autorizovaného prodejce a ten řekl, že motor je v nabídce příliš krátce a měl jediný protiargument, že "je to z Číny". Doporučoval pro jistotu vyzkoušenou Hondu. Jenže to jsou především úplně jiné peníze (a jiná marže pro obchodníka):

  • PJXP200 (196 cm3, 6 koní) výměnou za starý 2T: 10 990 Kč
  • PJXP200 samostatně: 16 990 Kč
  • Honda GCV 160 (160 cm3, 5,5 koně): 19 600 Kč
  • Honda GSV 190 (187 cm3, 6,5 koně): 22 990 Kč

Ve VARI nervozitu a konzervativismus uživatelů a neochotu obchodníků k menšímu zisku vnímají a tak dali dohromady uklidňovací článek.

Asi hodně záleží na tom, jak moc to používáte. Jestli sem tam něco, vůbec bych se toho nebál. Jestli je váš současný dvoutakt beztak mrtvý, proč ho neupsat čertu za slevu.

Hlavně bych se zeptal, co všechno ještě budu muset upravi, abych přešel z dvoutaktu na čtyřtakt a kolik to bude koštovat. Agregát stejně vyměnit chcete, tak co.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 9.49 (?), 15.4.2015 13:04
Dotace na omílaný motor, má pro spotřebitele význam jen tehdy, když mu bude v rámci různých dotací, upraven požívaný vercajk.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 9.49 (?), 15.4.2015 13:09
Vyžaduje to přestavbu 316tky a 317tky a úplně novou převodovku rotavátoru.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 21.214 (?), 15.4.2015 13:54

K původnímu dotazu.Mám motor 1447DV a motor PJXP200,který jsem získal výmněnou za starý 2takt(asi 1453 nebo tak nějak).Teď k rozdílům.2takt má možnost variability otáček.4takt buď stojí nebo jede.Má i jakýsi mezistupeň,na který se ovšem nerozjedete, ale po rozjezdu lze použít.Toto je bod pro 2t, lze se lze pomaleji rozjet a během jízdy zrychlit nebo zpomalit.Výhody 4t: snadné startování, ŽÁDNÝ SMRAD, kultivovaný chod i zvuk.Použití převodovky 317 pro jízdu-žádný problém.Rotavátor: možná bude T20 pomalá, ale já jsem použil 317,tak jak používají rotavátor ti, co už T20 nemají.Čili nože jsem nasadil přímo na 317 a použil převodový stupeň II.Jediný problém vidím při použití skačky, kde to bez přestavby nejde.4t má ještě menší váhu a odpružené kleče.Převodovku 316 nevlastním.

Pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 21.214 (?), 15.4.2015 14:00

Omlouvám se místo T20 má být AKY.

Pavel

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 178.9 (?), 15.4.2015 16:14
Otáčky 4T mohu měnit v rozsahu od záběru spojky po maximální otáčky, nepochopil jsem lepší přenos na síly na kola snížením otáček 4Taktem v názoru Vari. Zřejmě tím mysleli převody do pomala a malotraktor má větší sílu. 1 má u vari takovou sílu, že chybí hmotnost a dávám všechna závaží.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 21.214 (?), 15.4.2015 21:02

Možná máte pravdu, ale variabilita otáček u 4t je proti 2t zanedbatelná.Toť má zkušenost z porovnání obou v praxi.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Standa_hk - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (5555) - 248.136 (?), 15.4.2015 22:13

Prakticky je stará dvousegmentová spojka 2T konstruovaná na spínání měkčí s mírným prokluzem už od 1900 a plným sepnutím při 2300. Nová třísegmentová spíná rychle bez prokluzu až při cca 2400 (někdy 2500). Takže v praktické rovině bylo u rozjezdu s Jikovem pásmo regulovaných otáček od 2000 do 4600, zatímco pro XP200 je to jen od 2500 do 3600.

Blbý je, že servisáci od Vari prý mají za úkol naladit omezovač otáček na 3600 místo v dokladech deklarovaných 3800. Tedy na rozsah shodný s Hondou.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6461) - 9.135 (?), 15.4.2015 21:17

Je tím myšleno asi toto: aby souprava s 4T jela stejně rychle jako jede souprava s 2T, musí mít 4T převodovka menší převodový poměr. Tedy obrazně řečeno 4T převodovka musí mít převod do rychla. Porovnáváme originální soupravy. Když ale dáte 4T motor na 2T převodovku, ta má větší převodový poměr, což se projeví větším momentem na hřídeli a větší tažnou silou. Snad je to pochopitelné.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika