Údržba motoru Honda GCV 160 - 5,5 HP



host - 11.99 (?)
19.6.2007 20:28
Vy jste někdo viděl tento motor na centrále nebo vibrační desce?
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
host - 11.99 (?), 19.6.2007 20:28
Vy jste někdo viděl tento motor na centrále nebo vibrační desce?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 19.6.2007 20:57
Já jsem to pochopil, že to bylo myšleno na GXV, ale to je již o životnosti motoru vzhledem k pracovním podmínkám a zatížení.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.99 (?), 19.6.2007 21:16

No né řeší se tady jakási životnost odolnost atd. dávají se zde příklady, kde motor trpí víc nebo míň, přitom motory GCV a GXV na uvedených strojích být prostě nemohou přesněji se nemontují. Taky by to byla hloupost. Motory GX jsou něco jiného. A životnost rozvoďáku? Dostatečná. Tvrdí že doživotní s motorem. Rozvoďáky problém nedělají. Důležitější je se vyvarovat různým ranám do nože potažmo klik. hřídele mot. sekačky. Pokut je tento motor na sekačce stejně netočí 3600 ot. min. a nemá 5.5 HP. O to trvanlivější by měl být, ale nesmí najít v trávě přeba špatně zaraženou trubku.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 19.6.2007 21:43
Je to jenom otázka horizontálního, nebo vertikálního vývodu klikové hřídele, tak já jsem to  napsal i s tím V. Typů bylo víc taky GXV 65, ale v podstatě jde o stejný motor. Beru to, že je někde uvedena dostatečná životnost rozvodového řemene, ale potom je životnost motoru kolem 1000 hod., to jsem si myslel, že víc.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
skolin - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (78), 19.6.2007 22:16
Ano, je to možné že to neni nikasil, ale určitě je tam nějaká povrchová úprava, oproti tomu profi který má vložku, měl jsem zato že ocelovou, ale to vážně už nevim jistě. No a co se týče osazení Hondy na centráli a vyb. desky, tak si myslim že jsou na těchto strojich nejpoužívanější, sám už jsem jich pár opravoval. Dokonce bych i řekl že např profi ybrační desku jsem ani s jiným motorem, než Hondou neviděl.  a u centrál bych řekl že  je to tak 1:1  s briksem. S kolíkama v zami se hold asi budeme potýkat stále... ovšem další výhoda Hondy je že se má niní přejít s normalizovaného průměru kl. hřídelí 22mm na 25mm. čili bude vyšší odolnost, všem se dá pak ale předpokládat že o to víc potom budou trpět jiné části motoru...
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 19.6.2007 22:26
S tou Hondou to bylo myšleno, jako typem motoru Hondy, ne že by se Honda motory nepoužívaly na uvedených strojích a el. centrálách. Já jsem se už dříve pídil po životnosti tohoto motoru a (GCV) a toto je pro mě dost zajímavé i poučné. Hledal jsem díky tomu víc než dříve a když si představím, že GCV 160 a 190 je osazován na Vari( zde je uváděna plocha bez omezení!!), tak je to proti motorům GXV 160 a GXV 65 z hlediska životnosti slabota.   
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 228.179 (?), 20.6.2007 7:29
Pánové J.S. a Štěpáne, je to trochu mimo téma, ale můžete prozradit, jaká je životnost motorů BS (zajímal by mně Quantum )? děkuji Tomáš
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 20.6.2007 9:11

Asi bych to postavil do roviny, co mohu udělat pro nejdelší životnost. Je to názor i v řadách odborníků a zkušených lidí odlišný. Někdo tvrdí, že tyto motory - obecně 4 takty vydrží dlouho, jiný bez velmi dobré údržby se neobejdou. Hranici životnosti v praxi určí co? Je to první závada? Stanovisko servisu, že oprava se nevyplatí? Nebo je to klesající výkon motoru? Vycházet z údajů prodejců je zavádějící, aby prodali životnost motoru nadhodnocují - to jsem si potvrdil dnes u prodejce Vari, který mi si úsměvem řekl, že 5 letá záruka na motory Honda(GCV) by při předpokládaném velkém - komunálním zatížení byla několik let po životnosti motoru. Dál jsem to nezkoumal, asi ten údaj kolem 1000 hod. bude směrodatná hranice pro běžné značkové sekačkové motory, delší mají zmiňované profi motory. Já jsem např. měl několik GCV demontovaných z důvodu vadného regulátoru, přidřeného ventilu(zde se poškodil i rozvoďák) a stav motorů byl velmi dobrý, ale neměly měřič motohodin, tak je to těžko posuzovat. Ve vztahu k sekačkám je to celkem očekávané, ale u Vari mi to vrtá hlavou, že by takový motor - z pohledu životnosti doporučovali na v podstatě profi provoz.Takže k té životnosti už bylo řečeno - kvalitní olej, ostrý nástroj, motor nepřetěžovat, dodržet údržbu(vzduchový filtr čistý a nepoškozený, správné seřízení) a je to pro běžnou obsluhu šance, jak prodloužit životnost motoru. Já asi někoho zase naštvu, ale do oleje přidávám Metaltec 1, abych vylepšil mazání - to je moje vyzkoušená cesta .

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 163.242 (?), 20.6.2007 12:18

Zajímalo by mě, abych se tomu mohl vyhnout, čím uživatel způsobil přidření ventilu (zanedbání výměny oleje? náklon motoru?) a čím mohl způsobit závadu regulátoru.

A k té životnosti motoru u Vari, mě přijde, že podle uvedeného by při opravdu profi nasazení muselo být po motoru po jedné sezóně. Není možné, že existuje více variant motoru GCV, které se kromě jiného liší životností?

Jiří S.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 207.24 (?), 20.6.2007 13:17
Dobrý den. Jen se maličko připojím. Vzpomínám si, že když jsem si kdysi kupoval k Vari systému motor a rozhodoval se pro Hondu, tak byla uváděna životnost v prospektu 15000 hodin, kdežto u běžného Brigse pouze 600 hodin. Ale to byl farmář motor a Honda je profi. Asi hlavní rozdíl byl v tom, že klika u Hondy je v ložiscích, kdežto Brigs měl údajně jen kluzná pouzdra. Zbývající rozdíly znají ti, co tyto motory opravují. Ať se daří přeje Stanislaw.-)
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika