Může svíčka zničit zapalování?



ARB - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 177.66 (?)
23.2.2009 13:20

Ja sa obávam že s tou objednávkou Zapaľovania od HQ nepochodíte a pravdepodobne vás v centrále odkážu na svoju servisnú sieť. Takže zapaľovanie by bolo najjednoduchšie pre vás objednať keď aj v inom servise HQ spolu s montážou na pilku. A zobrať to ako poučenie do budúcnosti. Aj tak už nič neušetríte.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  11,  12   
                     
host - 28.164 (?), 23.2.2009 12:59

Dobrý den. Je zajímavé jakou smršť vyvolala tak jednoduchá otázka: Může zapalovací svíčka zničit zapalování?.

Přitom hned zkraje pan Radek odpověděl správně. Ano může, především typ svíčky se šroubovatelnou koncovkou. A je to skutečně prokázané. Stane se to tak, že při uvolnění šroubovatelné koncovky dochází k vysokonapěťovému jiskření mezi uvedenou koncovkou a vlastní zap.svíčkou. Velmi snaživé zapalování dohání tento hendikep zvyšováním napětí a množstvím proudu aby byla generována jiskra tam kde má být. Tím ovšem dojde k přehřátí modulu a jeho zničení. A to je prostě fakt, proto nemají smysl výkřiky že to není možné a že jsou to výmluvy a pod. Nadruhou stranu Radek také upozornil na to, že je poměrně velká pravděpodobnost churavosti zapalování již před montáží nevhodné svíčky. Já bych uvažoval úplně stejně a proto bych to kolečko s reklamačním listem absolvoval. A klidně bych netajil tu ne úplně ideální svíčku, nemám ve zvyku balamutit své partnery ani na jednu stranu a požádal bych o kulanci, kdy je možné zákazníkovi reklamaci uznat i v poněkud sporných případech. Ovšem to platí u STIHLA, nevím jak je to jinde. Na druhou stranu se zas až tak nedivím negativní reakci na požadovanou reklamaci. Víte, když se obden setkáváte s tím, že přiveze zákazník do servisu sekačku s vyhlodnutou dírou v ostří nože, utrženým držákem a ohnutou klikovkou, mává přitom záručním listem a když ho upozorníte že se o záruku nejedná, tak se do krve hádá že to již muselo být, on na pozemku nemá žádné nesekatelné překážky a teprve když vidí že se opravdu nenecháme opít rohlíkem, tak si vzponeme že to asi bylo u souseda kterému stroj půjčil a že ta rána co od souseda zaslechl byl asi ten nivelační kolík co tam soused má. Dalším příkladem může být zadřená pila. V nádrži je čistý benzin. Po upozornění že je to chyba obsluhy jsme mi ti špatní a to proto, že ten olej co jsme mu prodali on tam určitě nalil, ale ten olej byl vadný a během tří dnů se rozložil a ztratil a proto se to zadřelo. Úsměvné že? Ale bohužel to jsou dva příklady z mnoha které řešíme mnohdy na úkor smysluplné práce. Přesto je dobré, respektivě nutné zkusit rozlišovat o jakou variantu zákazníka se jedná a neuplatňovat princip kolektivní viny.  A nakonec k té ceně 2900,-Kč. Myslím že když pominu ochotu či neochotu jednat o záruce, tak cena o které Vás pane Dvořáčku informovali je v mezích normálu. Základní cena vychází s ceny zapalování, kdy zjistíte že když Vám přijde přímo od výrobce, jeli to vůbec možné, bude přesně cena v servisu. Rozdíl může být v konečné ceně pouze v ceně práce, ale zde se dá ušetřit v řádech desetikorun, určitě ne ve stokorunách.  S pozdravem Mirek. 

PS: Ještě jsem si vzpomněl na otázku ja k rozlišit šroubovatelnou a nešroubovatelnou koncovku. Šroubovatelná koncovka má při pohledu zezhora viditelný otvor se závitem. Naopak nešroubovatelná koncovka je opticky jednolitou součástí svíčky. Nejjistější je ovšem podívat se do návodu jaká svíčka je doporučená výrobcem zařízení a v servisu nebo prodejně prostě trvat na daném typu a nenechat si vnutit rádoby odpovídající náhradu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 23.2.2009 13:26

Tato teorie - poškození zapalování svíčkou s volným kontaktem -  vychází z toho, že v servisu přímo zjistli po sundání fajky, že šroubovatelná koncovka je volná a docházelo tedy k jiskření. O tom ale zde nepadlo slovo ze strany majitele pily a je to pouze možnost, kdy se tak může stát, že je poškozeno zapalování tímto jiskřením. Ale jak jsem to pochopil, tak důvodem zamítnutí byl pouze ten fakt, že tam byla jiná svíčka. V návodu je to jasně s jinou, než doporučenou svíčkou vysvětleno - o zapalování ani slovo.    

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 28.164 (?), 23.2.2009 13:51

Souhlasím s Vámi pane J.S. že způsob jakým byla reklamace zamítnuta nebyl správný. Pouze jsem konstatoval že svíčka být příčinou poruchy zapalování může. Současně jsem v rámci jakéhosi odlehčení nálady popsal to, co může vézt k ne úplně ideálním reakcím při požadavku na záruku.

A ještě jedna věc. Na různých vláknech jsem našel příspěvky nějakého pana Panského ID 50.4 který se občas také podepisuje jako Mirek tedy má stejné křestní jméno jako já. Vzhledem ktomu že jeho příspěvky jsou v naprosté většině plné nekompetentních bludů nebo záměrných lží, prosím aby si čtenáři všímali ID než by si začali myslet že je to ode mně. Netvrdím že jsem vševědoucí genius, ale ty jeho příspěvky jsou fakt síla. S pozdravem Mirek

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 23.2.2009 20:16

Jiří, souhlasím, jenže toto jsme nenamítali, ani já, ani Mirek. To byl příklad od STIHLu! Majitel pily, pokud si toho někdo chtěl všimnout, přiznal, že tam byla svíčka, která tam nepřísluší KONSTRUKČNĚ, tedy U 15! Řešení reklamace servisem se mi také nelíbí a rozhodně bych ji takto většinou neřešil, ale v průběhu diskuze se tu vyrojilo pár diskutujících, kteří si takový postup zcela jednoznačně zaslouží! A je otázkou zda vůbec k poruše zapalování muselo dojít, pokud by servisák zasáhl již při první návštěvě pana Dvořáčka! Pila mohla být z výroby příliš "otevřená", na což jsou NGK choulostivé a její boj s přemírou paliva mohl, jak píše Mirek tuto závadu způsobit! U 15, tedy bez vysunutého jiskřiště, to pak jen dorazila!

Takže, v tom dalším postupu souhlasím zcela výjimečně s Gl., zpět origo svíčku a reklamovat, třeba jinde, třeba někým jiným a bez pocitu podvodu, ten servis si to evidentně zaslouží! A Gl., bez těch vašich řečí! On skutečný servisák u pily pozná, že odchází zapalování již z toho, že nejde vypnout vypínačem i když je kabeláž a vypínač O.K.! I taková závada je na uznání reklamace, vždyť nefunguje jeden bezpečnostní prvek!

A pro ostatní a pro příště, je třeba si nechat v záruce svíčku vyměnit v servisu který ručí, kolaps zapalování, by nešlo takto jednoduše  " odkopnout "! A nezapomenout nechat zapsat do ZL, případně napsat zápis! Je to výměna v záruční lhůtě!! 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.2.2009 20:39

To je již otázka jak by to bylo, nebo nebylo, kdyby.... Ale v této chvíli je pro mě směrodatné to, co již po několikáté opakuji - v návodu to není. Tím nemohl majitel pily předvídat, že toto by mohlo byť teoreticky nastat. Proto jsem hned na úvod doporučil dát správnou svíčku a znovu reklamovat. Tím se vše zjednodušuje. Ovšem nedá se to srovnávat se zadřeným motorem. To je tolik případů, kdy se majitel snaží zachránit vlastní chybu a vymýšlí co se dá. Postupem času, jak bylo již uvedeno zjistí, že je lepší spolupracovat, a tím dosáhnout rychlejší opravy. Jsou ale případy, kdy přidřený motor není chybou obsluhy, ale těch je málo - např. přisávání falešného vzduchu na přírubě u válce - kdy se tak stalo během plného výkonu motoru. Tím se značně ochudí směs a může to poškodit motor. Ale je to mizivé množství, proti chybě obsluhy, kdy se nerespektují zásady přípravy a skladování paliva. Jinak nesouhlasím s nabádáním výměny svíčky v servisu. Toto je běžný úkon údržby. Je to uvedeno v návodech.Stejně tak další úkony, které jsou rutina při obsluze a údržbě pily. Já bych naopak doporučil všem, kteří pilu mají, aby si velmi důkladně přečetli návod a čemu nerozumějí konzultovali u prodejce, nebo v servisu. Totiž např. může nastat situace, kdy zahltíte motor palivem a přitom je třeba vyčistit od přebytečného paliva svíčku. Pokud se to stane v lese a budete spoléhat na servis, tak moc práce neuděláte, to byste tam byli pořád. To stejné platí s její výměnou. Drtivá většina má správnou svíčku a prostě počítá s tím, že ji bude potřebovat. Pokud bych navštívil servis, tak z důvodu náhrady nějakého dílu jiným, kde si nejsem jistý, že jej mohu použít. To není jen svíčka, ale třeba řetězové kolo, řezná souprava, tlumič vibrací a pod. Můj názor je ten, že majitel pily by měl aktivně přistupovat k získávání znalostí, neboť mu to usnadní obsluhu a zároveň tím předejde zbytečným závadám, nebo škodám. Servis má vymezené úkony, které jsou již naopak mimo rámec běžné obsluhy a jedná se o úkony odborné. Tím pro mě není výměna svíčky, ale např. různé opravy, nebo seřízení.     

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 23.2.2009 21:12

Jiří, s tímto lze souhlasit u 90% majitelů, jenže tady se jedná o jednoho z těch 10 %! A ještě narazil na " odborníka " při nákupu náhradní svíčky! Nebo myslíte, že výrobce by měl do návodu psát podobné perly, jako u mikrovlnky o sušení koček? Tedy neosazute takovou a takovou svíčkou, pilu nepoužívejte jako pohonu člunu, při plavbě po rybníce a pod.? To by ten návod nečetl už nikdo, to by byla pořádná kniha veršů! Důkladné přečtení a nastudování návodu jen schvaluji, nikoli však špekulování co tam není a co tedy mohu a nemohu vymýšlet za hlouposti!

Přečtete-li si pořádně zadávací dotaz, nemůžete tentokrát soudit dle sebe! Pan Dvořáček doufám promine, ale toto je osoba " nepoučená ", tedy nejméně seznámená s obsluhou a údržbou! Také nesouhlasím s výměnou svíčky v servisu, pokud člověk pilu "uleje", ale pokud je v záruce a začne jít jinak, než má, tedy než člověk nepoučený předpokládá, že má jít, pak je to cesta jak se vyhnout podobným trablům! Zkuste si projít vlákno HQ 359, je to něco podobného, ta pila se kousnout, osobně bych ji tomu servisákovi omlátil o hlavu!  A tazatel udělal vše, aby nemusel nic platit!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 23.2.2009 21:29

Radku, tahle diskuze je podle mě již pokračováním a rozvíjením toho, co bylo řečeno. Nejlepší by bylo, kdyby se někdo našel, kdo má zapalování na třeba již neopravitelné - nevyplatí se - pile a nabídl by jej majiteli, nebo ještě lépe, kdyby se povedl druhý pokus s reklamací. Jinak je to již mlácení prázdné slámy. Každý údaj v návodu mohou  pochopit 2 lidé  jinak a je otázka, zda každému pila do rukou patří.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
RadekB - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1424) - 21.230 (?), 23.2.2009 21:32

Naprostý souhlas!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Gl. - (10) - 210.251 (?), 23.2.2009 13:08

Výměna názorů v tomhle stylu mrzí i mne. Názor mám ale pořád stejný - pokud "nedoporučený díl" neměl vliv na vadu - nezpůsobil ji, tak je reklamace oprávněná.

Ve vašem případě to na cca 90% nebylo svíčkou, ale bylo vadné zapalování samo o sobě = reklamace měla být uznána. Na zbývajících cca 10% připadá, že to opravdu způsobila svíčka = zamítnutí bylo správné. A v tomhle sporném případě to vyřešit jednoznačným zamítnutím reklamace a nabídnutím opravy za plnou cenu (s plným ziskem jak za díl tak za práci) je od prodejce opravdu nefér.

Řešení domluvou nejspíš nebude možné, tak bych reklamaci řešil takto: Osadit správnou svíčku a reklamovat s ní (v jiném záručním servisu nebo jiná osoba) - měli by ji bez problémů uznat. Po vyřešení reklamace dát prodejci odpovídající sumu (např. nákupní cena nového zapalování) - jinak by to bylo nefér zase od vás, přece jen tu je ta možnost "odpálení" nevhodnou svíčkou. Sumu bych předal anonymně - jinak by vás asi sežrali.

Pro opravdu správné rozhodnutí jestli reklamaci uznat nebo zamítnout by se musela udělat odborná expertíza (znalecký posudek) čím to vlastně bylo. To by pak ale někdo musel zaplatit = velké riziko pro obě strany, tedy řešení "nic moc" a jen by to nadělalo spoustu zla...   Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
ARB - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 177.66 (?), 23.2.2009 13:20

Ja sa obávam že s tou objednávkou Zapaľovania od HQ nepochodíte a pravdepodobne vás v centrále odkážu na svoju servisnú sieť. Takže zapaľovanie by bolo najjednoduchšie pre vás objednať keď aj v inom servise HQ spolu s montážou na pilku. A zobrať to ako poučenie do budúcnosti. Aj tak už nič neušetríte.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  11,  12   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika