Honda HRX 537 HXEA



host - 212.22 (?)
24.7.2007 21:42
U motorů které mají mazání rozstřikem (míchátkem), stejně tak u motorů jiných, je brodění kliky v oleji nežádoucí. Naopak brodění „míchátka“ v oleji je nutnost.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 24.7.2007 21:11
Jak to čtu, tak bojujete s podobným "problémem", jako jsem si dříve myslel i já, že je to nějakou chybou, kterou já způsobuji při obsluze 4takt. motoru. Je třeba si uvědomit několik základních okolností, které mají vliv na popisovaný stav svíčky. 1. Stav motoru - i úplně nový motor má spotřebu oleje, protože vše nemůže být dokonale těsné, něco zůstane na stěnách válce. Naopak větší vůle součástek  - po záběhu je pro motor lepší - menší tření a tím teploty a motor běží lehčeji. 2. Pracovní režim motoru (pouze expanze je pracovní poloha motoru při které se vytvářejí vysoké teploty, při kompresi také, ale ta svíčku nevypálí)- lehce se dá poznat - teď popisuji např. GXV 160, když motor běžel v plné zátěži a potom byl zastaven - svíčka, ale i výfuk je vypálený, naopak když jenom s malým odporem běží - odpory jsou malé, tak je svíčka tmavá a je i poznat jiný zápach - vůně spálených plynů. Běžně po tahu vozíku se zátěží, nebo orbě je navečer vidět, jak je výfuk rozžhaven do červena. 3. Nastavení karburátoru - správná bohatost směsi - seřizovacím šroubem - při teplém motoru poloha s nejvyššími otáčkami. 4. Zapalovací svíčka - dle výrobce - zkusit výměnu za jinou, někdy je vada pouze tady. 5. Čerstvé palivo, vyvarovat se spotřebování starého benzínu, který jsme zapoměli v sekačce přes zimu, nebo dokonce použití staré směsi pro dvoutakt. 6. Vhodný - doporučený olej - záruka spolehlivého mazání, správné časové výměny a při teplém motoru - při malém objemu je nutné, aby vše vyteklo.Doplňovat z pohledu rysek na měrce mezi spodní a střed měrky(olej se teplem rozpíná a při nákolnech a jednoduchosti motoru se může toto negativně projevit) Při zvyšujícím se opotřebení motoru je spotřeba oleje vyšší, lze pozorovat při změnách otáček modravý kouř, při běhu na volnoběh, podle zápachu spalin, olej je nutno častěji dolévat. Toto způsobuje zakarbonování spalovacího prostoru - někdy dost výrazné a tím zmenšení objemu nasávané směsi - menší výkon, karbony se dále negativně projevují na životnost oleje, a tím i motoru. Jak jsem již uvedl dříve, preventivně si pomáhám přípravkem Metaltec 1, je znatelně poznat lepší záběh motorů - olej je méně černý, déle vydrží. Každopádně dodržte, případně prověřte body 1-6.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 209.65 (?), 25.7.2007 19:59
ad 1) Když jsem psal, že olej neubývá, měl jsem na mysli, že úbytek je při každodenní kontrole před sekáním téměř neznatelný.
ad 2) Pokud by byla svíčka jen tmavá (černá) a bez nánosů jak je obvyklé, byl bych spokojen.
ad 3) Do nastavení karburátoru se nehodlám v záruční době "rejpat". To má dělat servis při pravidelných prohlídkách ke kterým sekačku dávám (a v servisu to bylo před 10-ti dny).
ad 4) Zapalovací svíčka je originál doporučená výrobcem (zkoušel jsem i novou stejného typu). Pořizovat jiný typ svíčky na experimentování se mi zdá přehnané (když má věhlasný výrobce všechno vyzkoumáno).
ad 5) Palivo kupuji dle potřeby cca na 14 dní dopředu (zásoby nedělám).
ad 6) Olej jsem před dnešním sekáním upravil odebráním cca 0,5 dcl (podle měrky střed mezi min. a max.).

Dnes jsem nejprve pečlivě vyčistil svíčku a vyfotil http://img58.imageshack.us/my.php?image=vyitngc9.jpg ,nalil jsem čerstvý benzín od OMV a 10 minut jsem sekal týdenní travní přírůstek. Pak jsem pro kontrolu zase svíčku vyšrouboval a zvěčnil http://img443.imageshack.us/my.php?image=po10timinpe3.jpg   Opět jsem svíčku vyčistil a jal se sekat poslední zbytek travního porostu. Motor chytal i běžel normálně, pouze bylo cítit výfukové spaliny, což dosud nebylo obvyklé (pohledem patrné byly pouze při startování a občas se krátce černě zakouřilo, zřejmě jak regulátor při námaze motoru přidal - na otáčkách sluchem jsem ale nic nepozoroval - otáčky byly stále konstantní). Všiml jsem si však, že obsah první nádrže jsem tentokráte spotřeboval za necelých 45 min (dříve obvykle za 55 min). Dolil jsem tedy druhou nádrž s tím, že si čas ještě jednou pohlídám - opět za necelých 45 min. Tentokráte se však ke konci chvílemi přidával neobvyklý zvuk, jako by tlumené střílení do výfuku, které však po chvíli ustalo. Nalil jsem třetí nádrž a asi po 35ti min. sekání se změnil zvuk motoru a z výfuku začal šlehat asi 20ti cm plamen. Zhasl jsem motor, odtlačil do garáže a vyjmul svíčku http://img254.imageshack.us/my.php?image=koneniu6.jpg    Zítra jede sekačka na záruční opravu. Jenom doufám, že tam nebude měsíc.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 209.65 (?), 25.7.2007 20:08
Pokud se někomu po kliknutí neotevře fotografie, zkopírujte odkaz do schránky a vložte do adresního řádku nového okna.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 25.7.2007 21:10
Tak z toho co jste popsal je jasné, že černý kouř - příliš bohatá směs přímo souvisí se spotřebou i zápachem výfukových plynů. Svíčku jsem myslel vyzkoušet stejnou novou, což jste udělal. Takže ostatní necháme na servisu(záruku máte, což je důležité), protože to ani nemá význam do čehokoliv zasahovat. Motor je to jednoduchý a velmi dobře se opravuje a demontuje, potom by se dalo lépe přijít na problém. Já jsem popisoval to, co může ovlivnit obsluha a co mám vyzkoušeno. Je možné, že je problém v např. karburátoru, nedrží správnou hladinu benzínu - plovák, jehla .....     
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 114.159 (?), 26.7.2007 21:38
Vidím že vieš o čom rozprávaš, pravdepodobne si servisák Makity, niektoré veci zaujali aj mňa, ale preboha čo máš stále s tým METALTEC-om?
Jani
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 209.65 (?), 26.7.2007 22:17
Problém vyřešen, stačilo vyměnit filtrační vložku vzduchu (která se pohledově zdála ještě dobrá) a motor zase jede jako hodinky. Po vyjetí nádrže (tentokráte 1 hodinu a 4 min.) jsem zkontroloval svíčku a hle, vypálená krásně do běla. Pro mne další zkušenost do budoucna. Dosud jsem sekal 10 let s B&S a filtr jsem čistil vždy na konci sezony v rámci zimního uložení. Je fakt, že u Brikse je molitan vlhčený olejem, který toho snese asi nepoměrně víc, než papírová vložka Hondy.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388), 26.7.2007 22:30
Nezlobte se na mě, ale nevím, jak jste ten filtr kontroloval, nebo servis. To jsou základní věci, já jsem už uvažoval o kus dál - navíc konkrétně toto sám popisujete, že jste to kontroloval - cituji  ...vzduchový filtr udržuji stále v čistotě .....potom je to opravdu ztráta času něco řešit. Už mě několikrát naštvalo, když chce někdo nějaký problém odstranit touto cestou a uvede zavádějící údaje -  přesný popis je základ, navíc je otázka jestli to dovede popsat a vysvětlit. Pro mě je to srovnatelné, jako když napíšete, tak bylo to svíčkou - v servisu ji vyměnili a vše je v pořádku. Jak mohu hledat závadu, když je stejně jako u filtru napsáno svíčky jsem zkoušel nové změna žádná, tak to beru, že tím to není.Pro mě z toho plyne poučení, že pokud je stroj v záruce, nemá cenu radit složitější úkony, neboť dotyčný zkusí co se dá a potom - protože tomu nerozumí skončí stejně tam, kde to koupil.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 209.65 (?), 27.7.2007 23:56
Velice se omlouvám, ale já opravdu průběžně tu papírovou filtrační vložku min. 1x za 10 hodin práce vždy vyjmul, vyklepal a vyfoukal z papírové harmoniky kompresorem prach. Při poslední kontrole jsem se ještě pokoušel pro jistotu suchým plochým štětcem vyprášit (vymést) z papírových záhybů poslední zbytky případně volných částic. Vizuálně se mi zdála vložka dobrá (v autě bych na tako pohledem "čistém" filtru natočil ještě tisíce km) a když ji nevyměnili ani ve značkovém servisu, kde byla sekačka pár dní před tím, také asi odborníci usoudili, že je ještě zbytečné jí měnit. Ještě jednou se omlouvám a "sypu si popel na hlavu". Teď po této zkušenosti už vím, že motor Honda je na čistotu filtru velice háklivý a je nutno vložku po 50 mh striktně měnit, ať vypadá jak vypadá. Investice 310,- Kč za novou se rozhodně vyplatí, než se potom zdržovat "laborováním" s černou svíčkou.
Při koupi této nové sekačky jsem si rovnou současně koupil i náhradní svíčku, neboť z minulosti jsem měl osobní zkušenost, že ta dovede pozlobit. Kdybych věděl, že motor Honda je na čistotu filtru tak akurátní, nepochybně bych si koupil i zásobní filtry. Takto jsem se domníval, že když musím dávat celou sekačku pravidelně do značkového servisu k placeným prohlídkám, že mi tam vše odborně prohlédnou, případně upozorní na nutnost výměny a případně vymění. Bydlím v malé obci (klidně si můžete říci - zase jeden buran z vidlákova) a nejbližší značkový servis Honda mám více jak 50 km. Při cestě tam jsem zkusmo na trase navštívil nejbližšího prodejce sekaček Stihl v nedalekém městě. Hned jak jsem mu popsal černou svíčku a vysokou spotřebu, okamžitě mi podal novou filtrační vložku se slovy, že tmavá svíčka a zvýšená spotřeba znamená bohatou směs většinou kvůli nedostatku vzduchu. Tím mechanickým "vyštětečkováním" papírových záhybů jsem asi vložku úplně dorazil, neboť jsem do pórů vetřel zrníčka jemného prachu a tím je ucpal. Ještě jednou se všem zúčastněným velice omlouvám i za to neobratné vysvětlení (popsání) mého problému nebo úkonů.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.99 (?), 24.7.2007 21:16
Kdo si myslí, že se klika nebrodí v oleji je na omylu. Brodí. Už jsem to tady jednou popisoval. Vemte si kde je třeba uchyceno míchátko a je vše jasné.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 212.22 (?), 24.7.2007 21:42
U motorů které mají mazání rozstřikem (míchátkem), stejně tak u motorů jiných, je brodění kliky v oleji nežádoucí. Naopak brodění „míchátka“ v oleji je nutnost.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika