Připojit reakci
Text příspěvku, ke kterému připojujete reakci:

Dobrý den Jirko,

Připojím svoje zkušenosti s provozem traktůrku Starjet jednoválec B+S Intec 17,5 hp (500ccm), hydro K46, záběr 102cm.

Stroj provozuji 2 roky, v současné době mám na počítadle 55 mth. Sekám 2500m rovinatého pozemku, z toho 1000m je bývalá drnitá a hrbolatá louka s krtincema, 1300m srovnaného udržovaného trávníku a 200m přístupové cesty. Dále používám vozík Vares TRVMS, dopravuji štěrk, stavební suť, zeminu, kompost, hnůj, posekanou trávu... dopravní vzdálenosti jsou většinou do 1km, ale byl jsem i s traktůrkem 3km od baráku v kopci v lese. Já sám vážím 90kg. Vyhrnování sněhu neprovádím, ale v zimě vozím dřevo na topení. Na jaře tahám travní brány svařené z jeklu 30x50... ca 50kg.

 Údržbu si provádím sám. Stroj zatím prodělal běžnou údržbu jako je výměna oleje, výměna olejového filtru, výměna palivového filtru, mazání čepů přes maznice (ca 10 míst), 3x broušení nožů a 1x seřízení polohy žacího ústrojí. Seřízení otáček a výkonu motoru nebylo doposud potřeba, motor šlape bez jediné chybičky. Do hydra jsem letos na jaře dolil štamprdle oleje - zatím chodí dobře i v tahu.

Minulý víkend jsem sundal žací ústrojí. Omyl wapkou, a vnitřek očistil ocelovým kartáčem. Po 55 hodinách je klínový řemen pohonu nožů absolutně bez opotřebení, ozubený řemen mezi noži je též zcela nepoškozen. Ložiska řemenic nevykazují žádné viditelné vůle, chod hladký, nehlučný. Napnutí řemenů netřeba seřizovat, protože řemeny nejsou nijak prodlouženy. Řemenice samotné jsou hladké, čisté ..nejsou začerněné od gumy. Vnitřek žacího ústrojí má běžně ohlazenou černou barvu, mulčovací klapka taktéž. Na holých místech je povrchová rez, díky tomu, že stroj stál ca 3 týdny nevyčištěn. Ocelovým kartáčem se tato rez lehce odstraní. Ohlazené plochy ošetřím černou matnou barvou na kov. Jinak plech není hloubkově opotřeben, ani zprohýbán.  Nože jsou v překvapivě dobrém stavu, stále poměrně ostré - poslední broušení v červnu. Ostří je jenom na jednom noži na jedné straně kousek "vyhnuté". Při broušení je znát, že se jedná o tvrdší materiál. Mám srovnání s levnou sekačkou olejomac, kde jsou nože z nějakého bláta. Jedná se ale opravdu o nejlevnější model sekačky.

Tunel má na náběhové straně obroušenou barvu..ca 5cm od hrany, jinak zcela v pohodě. Opět byl omyt wapkou a kartáčem.

Traktůrek jsem omyl wapkou, včetně motoru... motor po 55 hodinách pracuje zcela bez chybně. Řemen pohonu nevykazuje žádné dramatické opotřebení, řemenice čisté bez vůlí v ložiskách, hydro K46 stále se stejným výkonem bez úbytku oleje. Přední litinová náprava bez vůle a deformací, přední kola bez vůle. Řízení netřeba seřizovat. Zadní pneumatiky bez opotřebení. Plastová kapota a plastové blatníky bez vůle, nedrnčí, bez degradace laku (trakůrek je skladován v plechové garáži), světlomety nejsou uvolněny, svítí.

Po celou dobu provozu (55mth) se na stroji nikde nic neuvolnilo, nic neupadlo, žádný šroubek se nepovolil. Spolehlivost stroje hodnotím zatím na výbornou. Spotřeba benzínu mi přijde trošičku vyšší... ca 3 - 4 litry za hodinu. Olej zatím "nežere".

Provoz: sekání zcale bez problému. Šíře 102cm je dostatečná pro moje potřeby, manévrovatelnost se strojem je vynikající, není problém objet stromky, manévrovat podle plotu atd. Sběr mokrého listí (ořech) bez problému, tunel se neucpává. Sekání trávy do ca 30cm je v pohodě včetně sběru. Sekal jsem i starou přerostlou trávu 60cm, na drnitém pozemku - zde docházelo k ucpávání tunelu, a i motor měl co dělat aby udržel nože v rozumných otáčkách. Odpor kladly ale spíš husté drny než samotná tráva. Jelikož jsem nechtěl stroj trápit, posekal jsem pozemek nahrubou kosou a poté drny rozsekal traktůrkem, to již bylo bezproblému. Mulčování je slušné, samozřejmě záleží na množství a charakteru trávy. Lépe se mi osvědčilo sekání s deflektorem, tráva byla dokonale rozprostřena. Při mulčování s klapkou zůstavají chuchvalce slepené trávy.

Při jednom opravdu horkém letním dnu, se mi stalo že po hodině sekání tohoto drnitého zanedbaného pozemku se přehříval motor, což se projevovalo nepravidelnými otáčkami a "škytáním" motoru... nicméně pokles výkonu jsem nepociťoval. Po 20-ti minutové přestávce bylo vše zase v pořádku.

Doprava: Tahová síla traktůrku je více než dostatečná. Mám zkušenosti s taháním ca 500kg štěrku - po cestách i měkkém poli, bez viditelného úbytku výkonu nebo rychlosti traktůrek stále táhne i do slušného kopce. Průchodnost terénem se rapidně zvýší po sundání sekacího ústrojí, a je velice slušná až překvapivá. Pneumatiky jsou hladší, při blátě se rychle zanesou, ale nestalo se mi že bych někde neprojel. Pneu zatím bez defektu a bez dofukování

Vozík VARES TRVMS je solidní, nicméně by mohl být i větší. Opatřil jsem ho jednoduchou nástavbou z prken, aby se do něj více vešlo. I přes hrubé pneumatiky jsem jednou píchl.

Při couvání s těžkým štěrkem proti takovému břehu se mi podařilo mírně přiohnout záves traktůrku i vozíku. To byla ale moje chyba...

Celkově hodnotím stroj na výbornou, snese i hrubé zacházení, spolehlivost vynikající, pevnostně je dimenzován více než dostatečně.

Standa

Text příspěvku:*
Při psaní textu neukončujte jednotlivé řádky, text se v odstavci zalamuje automaticky.
Obrázek:
Vybrat soubor:
Název:
Popis:
Vkládat lze pouze obrázky typu JPEG a PNG. Maximální rozlišení obrázku je 12 megapixelů (4920x3218 obrazových bodů). Maximální možná velikost obrázku je 10 MB.
Kontrolní řetězec:*Sečtěte prosím číslo 16 a číslo 15.
Výsledek vložte do následujícího políčka:
* Bez vyplnění políček zvýrazněných tučným písmem nebude možné formulář odeslat.
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika