Hniloba plodů broskví



vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 65.50 (?)
5.7.2011 12:17

Nejsem odborník přes zahradní chemii, ale mám dojem, že Rovral se již nepoužívá, či je dokonce zakázán. Proti moniliové hnilobě je dnes oblíbený Horizon. Pokud se budou plody sklízet za 3 týdny, mohl by se postřik použít. 
  Neumím si představit, jak postříkat všechny plody a nezasáhnout při tom stromek. Přátelé, co proti monilii zasahují, stříkají nejen na celý stromek, ale i na rostliny v nejbližším okolí. Sám jsem proti moniliové hnilobě - na rozdíl od spály - nikdy nestříkal. Jednak jsem trochu skeptický k účinnosti takového zásahu a taky mi z principu vadí aplikace pesticidů na zrající plody. Jediné, co skousnu, je postřik vápníkem. Vím, je to asi předsudek, ale raději část úrody obětuju.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4   
Hofi - (45) - 231.171 (?), 20.7.2008 13:15, zobrazeno: 50453x

Broskev začíná dozrávat, ale hodně plodů nahnívá. Nevíte někdo čím by to mohlo být. Pomohl by předem nějaký postřik?

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 239.60 (?), 14.8.2010 13:02

Taky mám broskvoň, cca 4 m vysokou, dost statnou, má veliké plody ale nějak všechny postupně hnijou než stihnou dozrát, nevíte někdo jak se tomu vyvarovat?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 220.130 (?), 8.7.2011 0:47

postřikem proti moniliové hnilobě a důsledným odstraňováním monilií napadených plodů ze sadu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 136.53 (?), 14.8.2010 13:34

Dobrý den, myslím,že to nějaká potvora napíchne a pak to hnije.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
jirilan - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (802) - 29.228 (?), 14.8.2010 16:36