Dvojité a trojité plody broskve



Mittwoch - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (312) - 158.241 (?)
13.5.2011 0:25

Si děláte srandu, že?!

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 210.4 (?), 9.5.2011 9:16, zobrazeno: 14302x

Dobrý den, jsem s broskvemi začátečník, letos po opadu okvětí jsem u plodů své tříleté broskve Red Haven na Ostravsku zjistil, že naprostá většina zbylých plodů po propadu je dvojitá a trojitá (jeden plod měl dvě, nebo tři blizny). Loni bylo pár prvních nasazených plodů "na ochutnávku" (z nichž nakonec zůstal a dozrál jen jeden) a tento problém nebyl. Letos jsou nasazeny desítky plodů s poměrem cca 10% jednoduchých (normálních), 40% dvojitých a 50% trojitých. Vím, že u peckovin (hlavně u švestek) se někdy dvojitý plod objeví, ale aby naprostá většina byla takovýchto jsem ještě neviděl. Má vůbec smysl takovéto plody nechávat, mají šanci dozrát, nerozpraskají? Čím by to mohlo být způsobeno? Na genetickou vadu stromku to nevypadá, jelikož loni se problém nevyskytl. děkuji. Prokop. Mohu dodat i foto.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 210.4 (?), 11.5.2011 6:42

Přikládám i fotky abnormálních plodů. Při blížším ohledání je asi největší poměr dvojitých, pak jsou trojité, jednoduchých je asi fakt jen 10-15%, a dokonce jsem našel i jeden čtveřitý, viz foto. Později kdyžtak dám vědět, jak se plody vyvíjejí a jestli neopadly. Je to asi fakt rarita, takové procento abnormálních plodů. Otrhávat je asi nebudu, to bych měl po úrodě, navíc když jen tak tak přežily nedávné mrazíky. Prokop

nasazané abnormální plody
nasazané abnormální plody
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 210.4 (?), 11.5.2011 6:44

foto detailu

detail
detail
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 210.4 (?), 11.5.2011 6:45

čtveřitý plod

čtveřitý plod
čtveřitý plod
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku