Bramborová nať



Daniela. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1262) - 204.208 (?)
15.1.2008 0:13

Já to dělám tak, že když brambory začnou kvést, tak je převálcuji. Přestanou jít do natě a  jdou do hlíz. Dělal to tak i můj děda a brambory máme vždycky pěkné. Zdravím - Daniela.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3   
host - 109.250 (?), 11.1.2008 17:57, zobrazeno: 77539x

Jsem začátečník v pěstování brambor. Vždy mě vyroste nádherná vysoká nať a pod zemí nic moc. Poraďte prosím v čem dělám chybu.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Věra Hýlová - Bronzový Zahrádkář .Bronzový Zahrádkář. (52) - 81.95 (?), 12.1.2008 19:47

Obávám se, že Váš dotaz je příliš obecný. Úspěšné pěstování brambor není zrovna jednoduché, navíc způsob výsadby, okopávání a obsypávání během vegetace se řídí i různými krajovými zvyklostmi, které zohledňují právě různé půdní a klimatické podmínky (mám teď na mysli ruční obdělávání, maximálně malou mechanizaci nebo koňský potah). V každém případě potřebujou hnůj nebo nějaké jiné dostatečně záhřevné hnojivo s obsahem dusíku, okopávat a v patřičné době přihrnout k rostlinám hlínu do dostatečně vysokých řádků, to podnítí tvorbu podzemních výběžků a nasazování hlíz. Zkuste se porozhlédnout po okolí a případně se poptat, jak a kdy co dělat. A nevěšte hlavu, u nás se říká: největší brambory má nejhloupější sedlák...

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 100.5 (?), 12.1.2008 20:50

Brambory jsou stonkové hlízy, proto je dobré je přihrnovat. Příčin neúspěchu charakteru bujné natě a málo hllíz může být více - nepoměr živin, mělká nebo příliš slehlá půda aj.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 108.94 (?), 14.1.2008 22:49