Zasychání poupat dýní



Stránky: 1,  2   
jsk - (16) - 132.57 (?) 
23.7.2015 12:27, zobrazeno: 9878x

Zdravím,

jsem začátečník, zkouším letos poprvé pěstovat dýně. Vysadil jsem dvě hokkaidó a dvě takové ty halloweenské rostlinky, všechny rostou jako divé (jsou na kompostu). Zatímco Hokkaidó se snaží i co se týká plodů, už se mi to hezky oranžoví, s těma halloweenskýma je nějaký problém: dohromady mají jen jeden plod (ten roste a bude asi patřičně velký) a to je vše. Rostliny rostou, jenže všechny samičí květy ještě ve stádiu poupěte zhnědnou uschnou a upadnou. Přitom samčí květy na stejných výhonech krásně kvetou. Samičí ale ani nestihnout vykvést a je po nich (přitom je rostliny nasazují).

Tak se chci zeptat, jestli někdo tuší, čím to je. Už si moc nedělám naděje, že bych letos měl více než tu jednu dýni, vždyť už je konec července, spíš bych to bral jako radu pro příští rok, abych věděl, co s tím.

Díky, Honza

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
kladikus - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (130) - 36.18 (?), 29.7.2015 19:57

připojuji se k dotazu. Tentýž problém. Ze 7mi roslin jen jedna kula a samičí poupata ni nerozevřou květ a pak usychá. A taky se tak nějak zcvrkne

děkuji

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Mr Bigggg - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3239) - 173.17 (?), 29.7.2015 22:42

Víte jistě, že se samičí květy ani neotevřou? Byl jste se někdy podívat to ráno, kdy by se měl květ otevřít? Máte tam nějaké opylovače (včely, čmeláky)?

                                   Vladimír

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
jsk - (16) - 4.134 (?), 30.7.2015 8:46

To vím bezpečně. K otevření květu chybí ještě několik dnů, poupě rozhodně není velké, když začne hnědnout a uschne.

A soused přes ulici má úl, každý otevřený květ je plný včel, klidně i tři-čtyři najednou v jediném květu. Taky čmeláci jsou vidět.