Stáří benzinu do pily



host - 133.102 (?)
14.4.2009 14:00

no, má čtyřtaktní sekačka na benzín s olejem nic moc i při poměru 1:100. vyzkoušeno omylem dolitím neoznačeného mixu do poloprázdné nádrže. co se sajrajtu týče, někdy tam je někdy ne. Přece jenom benzín nemíchám a nenalévám jen já a ne vždy to je z čistého kanystru.

Jiri

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
               
host - 133.102 (?), 14.4.2009 14:00

no, má čtyřtaktní sekačka na benzín s olejem nic moc i při poměru 1:100. vyzkoušeno omylem dolitím neoznačeného mixu do poloprázdné nádrže. co se sajrajtu týče, někdy tam je někdy ne. Přece jenom benzín nemíchám a nenalévám jen já a ne vždy to je z čistého kanystru.

Jiri

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 56.174 (?), 14.4.2009 15:24

Vážený pane, v technice žádná demokracie neexistuje - prostě buď to tak je nebo není. Jelikož oproti starému praktikovi J.S. jste technické embryo, měl byste namísto osobních invektiv o stranících normálně uznat, že co se týče palivové směsi do pil, nemáte pravdu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 45.244 (?), 14.4.2009 16:17
A vidíte to samé bych mohl říct I o Vás i o panu J.S ale neudělám to proto že Vy narozdíl odemne popíráte to, co naprosto běžně funguje, na rozdíl od Vás pane technická dokonalosti já jsem ani jednou nezpochybnil Vámi urputně hájený poměr 1/50 jediné co jsem kdy tady řekl že bych Vás rád viděl při reklamaci náhodně zadřeného motoru jak uplatnujete tvrzení proti tvrzení
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 213.141 (?), 14.4.2009 20:46

Ale já jsem Vás přímo nejmenoval, uváděl jsem to hlavně obecně, ale slyšíte na to,  takže Vám šlo jen o reklamaci... Škoda, to jsem nepochopil, otázka je jak bude uplatněna reklamace při poškození motoru starým benzínem. Vím o případech, kdy se majitel pily s prodejcem domluvili na snížení nákladů na opravu, neboť to byla lepší cesta pro obě strany - majitel pily natankoval prokazatelně nekvalitní benzín. Ale nikdo se s Vámi nebude bavit, když donesete poškozenou pilu a bude v nádrži, resp. karburátoru jasný příznak toho, že to kdysi býval benzín. Ale pořád je to o kvalitě používaného oleje a alespoň základní pečlivosti obsluhy. Potom se může s klidem používat 1:50. Co mám zkušenosti, tak většina zadřených pil je způsobena obsluhou. Vždy se mi podařilo z dotyčného dostat, jak postupoval a vždy se našla chyba. 

Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Bez názvu
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 194.26 (?), 14.4.2009 22:24
O první obrázku se dá také říct, že nás informuje o nutnosti dodržovat veškerá nařízení výrobcem. Smůlu v podobě 6000,- má však ten kdo koupí nekvalitní benzín, nebo jednu podmínku zcela nedodrží. Nyní stojí za úvahu, zda tam nestačilo dát trochu více oleje a měl reálnou šanci že mohl 6000,- ušetřit! Tento obrázek skutečně stojí za zamyšlení už také proto, jak uvádí ing. že nejčastější závadou je zadření motoru. Ale proč se tak často zadírají motory?? Myslím že nentalitu většiny lidí těžko někdo předělá. Ovšem druhý obrázek je blbnutí hlavy lidem. Skutečnost je taková, že nikdy se neřiďte návodem z etikety obalu oleje, ale vždy návodem výrobcem stroje! Výrobci olejů napíší cokoli, jen aby prodali. Další obr. je spíš reklamou a mimo to Husqvarna zelený olej nikdy nevyráběla, tak maximálně Milo Olomouc s nápisem Husqvarna. HQ ho má do modra. Bohužel už i padělatelé si toho všimli.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 220.253 (?), 15.4.2009 9:11

To máte pravdu, ale zde neřešíme, jaká je kvalita, nebo původ speciálního oleje. To beru, jako samozřejmé, že je použitý výrobcem učený kvalitní olej, jinak musí být poměr 1:40. Jen jsem po chvilce hledání našel několik odkazů. Někteří doporučují v záběhu více oleje, ale ne všichni. Více běžné je u HQ, Dolmar, Stihl, že záběh řeší nastavením karburátoru, ale poměr je 1:50. Je zřejmé, že rezerva u kvalitního oleje je dostatečná a tito výrobci to mají vyzkoušené. Jinak by se to hromadně projevilo na záručních opravách. Vzhledem k různé kvalitě benzínu, a také tomu, že někteří majitelé těchto přístrojů nechávají směs dlouhou dobu po zakoupení, bylo v návodech doplněno, aby se směs spotřebovala v max. době cca. 2 měsíce. Že to někomu vydrží déle a nic se nestane ovlivňuje více faktorů  - stav motoru, zátěž, okolní teplota, údržba pily(chlazení), ostrost řetězu, použitý olej, nastavení karburátoru, stav vzduchového filtru(zejména u modelů bez kompenzátoru, směs se neprůchodným filtrem obohacuje), délkou lišty... 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 15.4.2009 9:48
Takže pravda je asi někde mezi, nepoužívat směs několik měsíců starou-ale kolik to je?2,4,8,24?Já hovořil o přezimování směsy, dále logický poměr pří záběhu 1/25,proč né 1/35 při provozu když nejčastější závady jsou zadřením a ani tento poměr není výslovně vyloučen s odkazem na použitý druh oleje,1/50 je doporučen né však přikázán takže se zkusme názorově přiblížit, ještě bych měl dotaz pokud půjdu reklamovat zadřený motor(nikdy jsem za ta léta servis nemusel navštívit) s tvrzením že jsem používal vše dle návodu, tak servis má laboratoř a dělá rozbor, nebo je to tvrzení proti tvrzení?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 194.26 (?), 15.4.2009 10:29
Ohledně oleje jsem to myslel tak, že dnes mají téměř všechny značky napsaný na obale oleje poměr 1:100, co se pro pile zrovna moc nehodí. Také jsem chtěl naznačit, že stačí jednu z požadovaných podmínek trochu ošidit a je zle, co u průměrného člověka zase není nemožné. Puntičkářů je určitě menší množství. Nasvědčuje tomu i množství zadřených motorů, co uvádí i uvedený obrázek. Tyto opravy do záručních nespadají, takže na zvýšení záručních oprav se to neprojeví. Je to téměř rozkaz od výrobce tyto opravy neuznávat jako záruční. Stojí za úvahu, zda by minimálně nepokleslo procento zadřených motorů kdyby používali všichni poměr např. 1:33? Ale která značka by si to troufla říct nahlas? To by byla samovražda. Při tomto poměru, dobrým stavu motoru, správném oleji po zahřátí skutečně kouř je okem nepozorovatelný. V tomto ohledu je těžké oponovat panu 45.244 Ale souhlasím, že je mnohem bezpečnější používat vždy čerstvou směs. Pan 45.244 O tom rozhoduje soudní znalec, ale mohu Vás ujistit, že to vlastně vždy pro Vás dopadne špatně.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 45.244 (?), 15.4.2009 12:09
Nechce se mi věři že zadřený motor nelze reklamovat, mám namířeno do města kde je servis pro Husqvarnu tak jen tak zkusím dát řeč, no a co se soudního znalce týče tak to věřím že to pro majitele dopadne špatně už jen proto že odměna znalci je vyšší než cena opravy takže by firma tratila 2x Jinak používám olej ONTRA anti smoke kde doporučují všechny 3 varianty s ohledem na zatížení motorů
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 90.168 (?), 15.4.2009 13:14

Zadřený motor reklamovat lze - zadření může být nejen špatnou obsluhou nebo palivem, ale i výrobní vadou motoru nebo chybou servisu. Ale reklamace se často zamítají bez zjištění příčiny - zadření se automaticky hodí na zákazníka. Pokud se chcete bránit, tak musíte nechat udělat znalecký posudek a to v tomhle případě není levná záležitost...

Ohledně paliva do pily se vyplatí být puntičkář, než spoléhat, že to je "ještě dobré" a jít na hranici. Problém je hlavně u moderních pil s malou spotřebou (pod 500 g/kWh) a velkým výkonem na daný objem - v motoru jsou větší tlaky, menší vůle a díky malé spotřebě i míň oleje. Pak stačí když se sejde starší směs, nekvalitní benzín, chudší směs z karburátoru, horko a silnější dřevo, a je vymalováno :-/   Určitě je lepší dávat oleje víc než míň, obzvlášť do starší směsi, ale zase to má nevýhodu více emisí a karbonů v motoru. Ale zase míchat směs do nové pily 1:25 navíc se zastaralým olejem, to taky není to pravé.

Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?30.4.2024
Úprava vody magnetickým polem29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?29.4.2024
Po zateplení domu problém s hlodavci na půdě -> jak jim zamezit lézt mezi polystyrenem a hrubou?28.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika