Otáčky motoru Honda při rotavátorování



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4   
               
host - 41.146 (?) 
12.4.2014 14:33
Já provozuji GXV 160 a GCV 160, Jikovy se na tyto motory absolutně nechytají, pouze jsou trošku složitější, což každému sedlákovi nevyhovuje, protože tomu nerozumí. GSV jsou relativně nové motory s odolnější konstrukcí, než GCV, ale GXV jsou profi.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 141.6 (?), 12.4.2014 19:40

Taky mám novou hondu 190 GSV s rotavátorem - kopinaté nože do těžké půdy, plný záběr - 4 metly na každé straně - mám ho letos druhým rokem, žádné otáčky při rotavátorování nemění, běží zcela pravidelně, jediné kdy začnou kolísat otáčky je, když dochází benzín. To s tím sytičem může být pravda, taky se mi to párkrát stalo, že jsem páčku plynu posunul až do sytiče, to ale hned poznáte a vrátíte do správné polohy. Jinak na stránkách vari.cz byly nepříjemné dotazy, že po určité době začaly kolísat otáčky honda motorů - a odpověděli, že jsou nové karburátory velice citlivé na náš mizernej benzín - biosložky, které karburátor poškozují, proto postupuji přesně podle rady na stránkách vari - to znamená, po ukončení práce zavřu palivový ventil a nechám vyjet paliivo z karburátoru, přes zimu či při dlouhodobějším odstavení radši vypustit benzín i z karburátoru - povolit šroub a vypustit. Zatím je to vpořádku, zdraví Mitiska

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 36.44 (?), 12.4.2014 20:45
Kvalita benzínu a doba odstavení není vada motoru. Jikovy měly a mají velké problémy se zapalováním, těsností motoru, karburátory, startováním viz diskuze, nejen zde. GXV 160 a později GCV 160/190, dnes GSV 190 posunuly vari systém skokově o velký kus proti dvoutaktům. Jen v rozdílu spotřeby za 1000 provozních hodin je to přes 20t. K tomu velké plus starty, spolehlivost, podstatně méně nepříjemných výfukových plynů, vyšší kroutící moment. Přesto proti 2 taktům nic nemám, pouze nemohu přehlédnout nevhodné poznámky na daleko lepší 4 takty o vejtřaskách a jiné. Výběr motoru je volba majitele a tu respektuji.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 72.218 (?), 13.4.2014 1:45

Na VARI provozuju už několik let dvoutakt Jikov. Měl jsem mnohokrát tu čest pracovat i s podobnými sestavami osazenými Honda motory a podle mě ty motory co se týče vlastností nemají chybu. Žádné míchání oleje do benzínu, starty na drc a velká síla. K tomu nízká spotřeba. Aby se karburace u Hondy nezanášela, nejlepší je používat 98 nebo více oktanový benzín se snížením obsahu biosložky, která dává karburátorům tolik zabrat. Dnes už dokonce používají i motor od ZongShenu - není to podle mě žádný šméčko, ale vyrovná se to mnohem dražším motorům. Litinová vložka válce, ložisko na klice u spojky, obsah 196 ccm, to mluví za vše, je to dostatečně dimenzované na náročnější provoz.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 176.91 (?), 13.4.2014 7:03

To jsou zajímavé věci, s těmi motory.Já si myslel, že je lepší mít sestavu pod benzinem, než na sucho, např.na zimu.Taky jsem si koupil ten stabilizátor.

Asi se opravdu poohlédnu po nějakém lepším BA, zase kam pro něj pořád jezdit.Dál mě zaujalo jak někdo rotavátoruje na větší rychlost jak 2.Bude to dané asi půdou.Když to dvojka sotva stačí tak jak bych tam mohl dát něco víc.Přiznám se, že jsem to ani nezkoušel a že později a třeba po bramborách to můžu zkusit.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 45.176 (?), 13.4.2014 8:18

Rotavátoruji na P, protože otáčky rotavátoru na nižší převodový stupeň jsou nedostatečné. To pak jen přehazuji hroudy, když se ví, že brambory potřebují, přímo zahradnické zpracování půdy. Ty nižší otáčky jsou vhodné do půd. které nejsou slévavé a nemají tendenci tvořit nerozbitné hroudy.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 141.6 (?), 13.4.2014 14:11

To je blbost, na zahradách, ať je jakákoliv klidně sebetěžší hlína, tak když se tam nepustí traktor, tak žádné hroudy nejsou nerozbitné, pro rotavátorování je určena na převodovce DSK 317 právě rychlost číslo 2, a všechno to perfektně rozbije, P - pojezdovou rychlost - dám až při posledním přejezdu - kdy už jen zahlazuju stopy a rýhu po otce - řidítka mám do boku - a při této vysoké rychlosti se skoro nezahrabuje a hrabání je pak radost i na větších plochách. Jinak se ale P - pojezdová rychlost - pro rotavátorování nedoporučuje, protože nějaké menší hrudky v jinak kypré a hluboko zpracované hlíně jsou prospěšné - kvůli vzduchu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 108.13 (?), 13.4.2014 18:00

Takové reakce přímo miluji. V mém příspěvku neni žádná zmínka o zahradě, jen o ploše. Půdu připravuji rotavátorováním takovým rychlostním stupněm, který mi vyhovuje a je vyzkoušen bohatou praxí. Zkuste si pročíst tento návod a prostudujte tabulku 8. A pak posuďte kdo ji napsal větší. To co vytváří rýhu, neni otka, ale brzdicí radlička. Otku možná používal váš dědeček, možná spíše pradědeček. Je to nástroj k čištění orebného ústrojí pluhu od nalepené zeminy. Když se k tahu užívaly kravky, tak to byla nutnost. Obrázek můžete najít na Wikipedii pod heslem pluh.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 32.36 (?), 13.4.2014 7:44
Motor XP 200 je určitě snaha nabídnout kvalitní motor za nižší cenu. Má některé prvky jiných motorů jiných výrobců, což vyžaduje jinou obsluhu, např. start a pod, vzduchový filtr. Zajímavostí je v návodu podrobněji popsané seřízení ventilů a dalších nastavení, které nebylo u motorů Honda uvedeno, zřejmě z důvodu neodborného zásahu a vlivu na jméno a reputaci výrobce.Objektivní srovnání motorů udělá pouze ten, kdo provozoval 2 a 4 takt.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 187.39 (?), 13.4.2014 8:02

Na ty oblaka černého dýmu co se sem tam vyvalí z výfuku, mne nenapadlo lepší přirovnání. Rozdíl ve spotřebě je, ale ne zas tak velký jak uvádíte. Mohl by jste uvést jakým způsobem jste došel k těm „dvaceti tunám“.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika