40 let stará nafta



   Předchozí příspěvky  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
      
Jerry 70 - (4) - 32.151 (?) 
1.4.2009 19:19

Před mnoha lety když jsem byl na vojně jezdil jsem s Pragou V3S, jednou na cvičení mě došla nafta tak jsem si natankoval z tanku z 200l sudu, který měli upevněný v zadní části. Ta nafta byla 3 roky stará, po 15 km. auto kleklo a kompletní oprava palivové soustavy. Viděl jsem v jedné autodílně kamna kde spalovali vyjetý motorový olej asi tam by to mohli použít.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
         
ARB - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 177.66 (?), 1.4.2009 19:26

Najlepší a najbezpečnnejší bude Recykling. Zaniesť - odovzdať a zabudnúť na pokusy s motormi a nasýtenými pilinami.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 141.153 (?), 1.4.2009 19:34

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
               
host - 7.56 (?), 2.4.2009 11:24

Lidi, nenapsal jsem nalít a jezdit. Je třeba dodržet pár zásad, napřed pořádně profiltrovat a smíchat s olejem M2T v poměru alespoň 1:50. Tak obnovíte mazivost.

Co se týče kleknutého čerpadla na vojenské Praga V3S, samozřejmě příčinu neznám ale pokud tam byla 3 roky stará nafta, nejpravděpodobněji to čerpadlo má na svědomí sajrajt. Dokáži si představit kvalitu uskladnění nafty v kanistrech PV3S provozovaných ve vojenských prostorech po 3 letech. Stačí malá netěsnost a jenom ten prach co se tam dostane...

Taky příčinou odchodu čerpadla může být ztráta konzervačních schopností staré nafty ale to by se neprojevilo po 15 kilometrech.

Příčinou likvidace čerpadel při spalování bionafty nebo rostlinných olejů bývá rozleptání těsnění která u některých čerpadel na bionafty nejsou stavěna, ovšem platí to jen pro některá čerpadla.

Takže opakuji pořádně profiltrovat, přimíchat mazací olej např M2T a nalít před dlouhou cestou. Nelít pro jistotu do nádrže do zásoby, nýbrž nalít jenom tolik co vyjezdíte. Nedávat do motorů s přímým vstřikem Tdi, Hdi a podobně, mají zvýšené nároky na kvalitu paliva a případná oprava je mnohem dražší.

Pokud si nebudete vědět rady anebo si netroufnete, darujte to některému taxikáři anebo mně, já už si s tím poradím.

HQ257

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
ARB - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 177.66 (?), 2.4.2009 13:31

No neviem ako vy HQ, ale ja by som v žiadnom prípade neriskoval čerpadlo v mojom japoncovi (a nie len to, ono by toho bolo viacej) ak by mi taká nafta v najlepšom veku hovorila pane. Prísť o približovadlo ktoré používam ako auto a zároveň v lese ako traktor kôli takej triviánosti ako stará nafta nemá logiku a to hlavne finančnú. Hoci mám aj naftové kachle ani tam by to asi už nehorelo. Dosť nebezpečanstiev číha na naftové motory v občas sa vyskytujúcej nekvalitnej nafte na pumpách, už to stačí pri tankovaní na obavy aby som nemal náhodou pech.

Ešte ma napadla jedna možnosť. Čo tak ponúknuť ten dotyčný sud s NM do Kralup n. Vltavou, ak majú sieň slávy bol by to vhodný exponát.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 7.56 (?), 2.4.2009 15:53

Lidi prosím vás čtěte pořádně. Taky já jsem psal že do japonce bych to nelil. Taky do motorů s přímým vstřikem ne, jako Tdi, Hdi a podobně.

Já jsem psal jakým způsobem by se stará nafta dala využít a nemusela by se vylít.

K tomu nebezpečenství, které číhá na naftové motory u levných pump. Ohroženy jsou motory s přímým vstřikem. Starým komurkáčům tak veliké nebezpečí nehrozí. Motory s přímým vstřikem mají větší nároky na kvalitu paliva

Osobně já tankuji u těch nejlevnějších čerpadel a nikdy jsem neměl problém. Moje nejstarší auto momentálně najezdilo 420 tisíc km. Palivo levná nafta, kdysi to byla bionafta najeto cca 200 tisíc km, pak nejlevnější čerpadla po republice, kde tankuji do zásoby, semtam nějaký ten rostliňák v letních měsících a vždycky to jezdilo. Čerpadlo Bosch, ne Lucas těm se vyhýbám.

Motory s přímým vstřikem jinak mají nižší spotřebu a vyšší výkon ale taky stojí mnohem víc peněz a případné opravy jsou drahé. Popisuji své zkušenosti s naftovými motory ale nemá cenu diskutovat s nějakými předsudky. Do motorů s přímým vstřikem podezřelou naftu fakt nedávejte ale do nějakého starého Golfa na dojezdění klidně pokud ovšem tu starou naftu náležitě ošetříte a o tom je ta diskuze. Lze li využít starou naftu aby se nemusela vylít někam do kanálu nebo vozit do Kralup. Já říkám ano, takovou naftu lze využít ale třeba vědět jak. Nikdy jsem nenapsal že nalít do nějakého japonce anebo auta které svítí novotou. Ovšem já například který mám auto rezotu, platné technické osvědčení do listopadu 09, starý diesel komůrkáč s čerpadlem Bosch bych to využít dovedl. Určitě bych levně odjezdil nějakých 6000 km. Ovšem řádně a kvalitně profiltrovat, doplnit olej M2T a snad ještě smíchat s nějakou dobrou naftou pro jistotu kvůli cetanovému číslu aby to jelo potichu.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 220.130 (?), 5.4.2009 8:14
Tak to tam nalij a pak nám tady napiš jak si dopadl.Určitě to bue dost lidí zajímat. MOTO: Kdo chce kam, s tím ch.j!
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 7.56 (?), 5.4.2009 15:25

Kdybych měl, tak bych jel.

Jenže nemám ale kdyby mi někdo nezištně daroval, byla by to jiná věc. V kanálu by to neskončilo. Určitě lepší než vyjetý friťák ale divím se sám sobě proč na podobné příspěvky odpovídám. Argument žádný, jenom proklamace a urážky.

Ale když už s Tebou diskutuji, nemáš nějakou starou naftu? A co konkrétně by mi mělo na autě odejít? Někdo napsal že čerpadlo ale to je příliš široký pojem. Já jsem vám tady napsal co máte udělat aby vám na tom čerpadle neodešlo nic. Taky jsem napsal jaký motor to má mít, přesněji jaké čerpadlo, a při jakém čerpadle dávejte bacha na kvalitní naftu. Tak mi někdo už konečně napište co konkrétně odejde. Stará nafta může rozleptat těsnění a zoxidovat pístky čerpadla které se mohou zadřít, je to pravda. Prvnímu lze předejít výběrem čerpadla a druhému vlastně taky když nebudete kupovat auta vybavená čerpadly šunty. To víte, olejářské řetězce mají zájem aby jezdit na nekvalitní naftu přinášelo problémy. Těch vhodných čerpadel není zas tolik. Některá čerpadla opravdu nesnáší ani tu bionaftu, natož starý friták ale jiná čerpadla na kdejaký žblur jezdí v pohodě. Pozor taky dávejte na příměs vysychavých olejů. Setkal jsem se taky už v naftě s terpentýnem ale to je o něčem jiném. Auto první den jelo ale druhý den šlus. Nebylo to moje auto a nebyl jsem to já kdo tam nalil terpentýn. Takže bacha, nic se nemá přehánět.

Lidi já se najezdil na kdeco, mám starého disláka komůrkáče, v říjnu má jít do šrotu poněvadž další STK už neudělá. Zrezivěla podlaha a oprava není rentabilní. Když to bouchne v tom čerpadle nebo kde vlastně, no tak půjde na vrakáč o pár měsíců dřív. Tak vozte naftu z vašich skladů a černých zásob ale nekecejte když namísto argumentů máte jenom předsudky. Terpentýn však nevozte. Terpentýn je na natírání.

I když pravda. Ti kteří nedokáží pořádně naftu profiltrovat a nalít správné množství oleje, tak ti ať raději nakupují naftu u firmy Shell aby vám motor lépe šél :)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 151.252 (?), 5.4.2009 23:56

Včera jsem naplnil nádržku u své frézy s motorem Lombardini 45 let starou naftou a pěkně si pukala a klapala při rotavátorování políčka. Naftě nic není. Jen se mi zdá víc do červena než současná. Čtyřicet let starý benzín bych také bez obav použil. Ale dva roky starý benzín bych bez milosti vylil a použil jen na čištění. Jak by to bylo s dva roky starou naftou nevím, asi by byla taky šmejd.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Chemický Alí - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1247) - 7.210 (?), 6.4.2009 0:26

naft ě je ó jéje, :-)) čim starší a jednodušší motor, tím větší šance, že se méně poškodí.

Naftu nechápejte jen jako palivo, i přes vlastní olejovou skříň  v motoru je mor naftou vcelku významně i mazán.

Chemické vlastnosi se mění až běda. Možná Vám to projde, možná ne, možná zkrátíte životnost motoru - úspora pak nabyde virtuálního charakteru

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4,  5  >   
zahrada.cz
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika