Červíky v čerešniach, ako sa tam dostanú?



Ivan Hlavatý - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4384) - 234.156 (?)
21.5.2017 19:59
U nás už kvitne baza čierna. Klasický to signál pre tých, čo chcú postriekať čerešne proti vrtivke. Ale iba neskoršie odrody, vhodný je napr. Mospilan, prípadne ak máte ešte v zásobe Calypso (u oboch je ochranná - čakacia - doba 14 dní). IH


Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 213.111 (?), 26.6.2012 15:15, zobrazeno: 22663x

Dobry den, kedze som nenasiel v diskusiach klasicky problem ohladom červikov v čerešniach, rád by som ako záhradkár amatér vedel, ako je to možné, že v niektorých čerešniach sú také malé biele červíky. Ako sa tam dostanú? Žeby z ničoho nič sa tam objavili sa mi nechce veriť. Máme 2 čerešne, prvá je taká skorá, nepoznám odrodu, ale sú krásne veľké a oni ich nemávajú, aspoň som si nevšimol. Ale tá 2. stredne neskorá, tak tam v niektorých sú.  Tej názov poznám - Těchlovan. Údajne keď sa čerešne pred spracovaním namočia na 1hodinu do cukrovej vody, tak vyplavaju. Ale zavárať, resp. jesť čerešne po červíkov sa mi teda 2 x nepáči. Dá sa vôbec nejakým postrekom na jar, alebo neviem kledy zabrániť tomu, aby tam červíky neboli?

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
P.Z. - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (717) - 148.21 (?), 26.6.2012 15:45

Cervivost spôsobuje Vrtivka ceresnova (Vrtule tresnova).

Veci ohladom doby osetrenia, volby pripravku, a pod. si najdite napr. na tomto fore, v sekcii tresne, alebo pouzite vyhladavanie. Prajem pekny den.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 213.111 (?), 26.6.2012 16:19

DAKUJEM, konecne poznam "pachatela". Na fóre som nenasiel, ale na gogly áno, tak pre ostatnych:

Vrtivka čerešňová