Řízky vinné révy - jak zakořenit a sázet



host - 248.227 (?)
24.4.2017 21:03

To je normální, nejdříve lístky, a když mají tak 4 cm, začnou pučet kořínky. Řízky po nařezání vložím do cca 4 cm vody ve sklenici, nechám napučet a pustit kořínky. Potom zasadím do vyšších kelímků se zeminou a až po mrazících ven. Ale mám to starou nechoulostivou americkou révu. Letos si ji řízkuji pro známé i pro sebe, jelikož soused stříkal u plotu herbicidem a vítr šel ke mně. Dvě mi odešly hned, třetí už letos nevyrašila crying...      Lída    

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Petr_70 - (7) - 76.102 (?), 24.4.2017 11:41, zobrazeno: 8456x
Dobrý den všem. Prosím vás jsem úplný začátečník a prosím vás o rady, kterak naložit s řízky vinné révy, které jsem dostal od známých. Protože se různé návody v mnohém liší, obracím se zde. cca od konce března, mám darované odřezky ve sklepě v teple ve sklenicích s vodou, kde by se podle některých návodů, měly nechat pustit kořeny. Mezitím již bohatě v kvetou, ale kořeny pustily jen málokteré. Rád bych se prosím zeptal, jak postupovat dále. Z návodů, které jsem si prošel by se měli sázet na místo určení až již nehrozí mrazy, tedy v květnu. Taky mi z návodů vychází, že by již měli mít před nasazením do půdy kořeny, takže co dál? Zasadit je do písku nebo perlitu a dát někam na světlo (za okno)? Děkuji moc za rady.
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 33.3 (?), 24.4.2017 17:14

take mam takovy problem vsechny rizky puci ale zadne korinky

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
katoo - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (367) - 167.81 (?), 24.4.2017 20:49

Letos poprvé zkouším zakořeňovat, ale místo vody jsem zvolil RW vatu.