Rajče Principe Borghese

Registrovanýuživatel - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (407) - 202.100 (?)
17.9.2013 18:42

Tady je ta plíseň vidět a v diskuzi hned první příspěvek o tom mluví. Z reakce je zřejmé, že ten ital taky neví o té fermentaci a ušlechtilé plísni.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna

Registrovanýuživatel - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (407) - 202.100 (?), 16.9.2013 21:47

Podívejte se sem, sem nebo sem.

Mají takový šedivý nádech po bílé plísni což je ušlechtilá penicilínová plíseň,která vzniká při kvašení. Problém je zelená, modrá aspoň u klobás, nevím jak je to s rajčaty, ale nějaký Moravák by poradil jak se dělá víno, je to ten samý proces.

Jinak fermentace - kvašení je nejzdravější konzervace potravin. Při kvašení dojde k poklesu PH pod 5 a tím se zničí "špatné" bakterie a ochraní od napadení dalšími. Kvašené zelí, rychlokvašky atd.

Nejsem odborník, ale klobásy už mám vyzkoušené.

Mr Bigggg - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3383) - 5.149 (?), 17.9.2013 17:21

Díky za odkazy na obrázky. Pochopitelně tam žádnou plíseň nevidím. Kdyby tam nějaká byla tak do týdne Vám z těch rajčat zbydou pouze semena. To je přirozený proces rozmnožování rajčat, dužnina zkvasí, semena se oddělí od gelu a po usušení je můžete vysévat. Pochopitelně nemůžete srovnávat rajčata s uherákem nebo čabajkou (už obsah vody je jiný, cukry, atd.).