Partenokarpická okurka



ketupa - (18) - 143.70 (?) 
5.3.2008 18:16, zobrazeno: 25695x

Dobrý den, moc by mě zajímalo co to znamená, když je u odrůdy okurky napsáno že je partenokarpická. Má to něco společného s velikostí, tvarem nebo odolností?

Možná že je to triviální otázka, tak omluvte mou neznalost - jsem zahrádkář začátečník. Předem Díky.

Martin

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 97.194 (?), 5.3.2008 18:23

Dobrý den pane. Znamená to, že ta rostlina je schopna nasadit plody i bez opylení. A výsledkem je zpravidla i to, že v plodu nenajdete semena, nebo jen jejich náznak. A nemusí to být jen okurka, tímto je známá např. i hrušeň Williamsova, která se hojně pěstovala v Anglii jako monokultura bez opylovače. Možná, že pěstuje i nadále, ale to už bohužel nevím. Ale okurky jsou asi nejznámější. Pohodu přeje Stanislaw:-)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
ketupa - (18) - 143.70 (?), 5.3.2008 19:00

Moc vám děkuji za rychlou a výstižnou odpověď. To že se nejedná pouze o okurky jsem na internetu zjistil, ale samotné vysvětení tohoto pojmu tam chybělo.

Nashle Martin

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 74.174 (?), 7.3.2008 0:37

Pantenokarpické okurky se zásadně pěstují ve skleníku, aby nedocházelo k náhodnému opylování- např. hmyzem. Okurky by pak neměly požadovaný tvar, docházelo by k deformacím plodu. Ve sklenících dobře rodí a mají jemnou chuť.  V loňském časopise Zahrádkář se dočtete více.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 221.138 (?), 7.3.2008 4:20

Partenokarpické salátové okurky se skutečně pěstují hlavně ve skleníku, tzv. hadovky. Ale okurky nakladačky, které rovněž jsou mnohé partenokarpické, se pěstují normálně venku. Např. nová odrůda od firmy SEMO Smržice, která se jmenuje SONADA F1, je partenokarpická. Stanislaw

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku