Česká rajčata 2017



host - 241.179 (?)
28.9.2017 17:11

Existuje nějaké doporučení pro teplotu a vlhkost v skleníku a fóliáči? Dá se to někde zjistit? Dík za info.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10   
         
host - 166.118 (?), 27.9.2017 19:08

Pěstuji rajčata už řadu let, ale nejsem žádný odborník. Nejdříve to bylo pár desítek rostlin pro vlastní potřebu, pak se počet postupně rozšiřoval - pro širší rodinu, kolegy, přátele a teď už je to kolem 400 roslin ročně. Postupně jsem zkoušel různé odrůdy - pouze z těch, co jsou běžně na trhu. Nakonec odběratelé svorně dávají přednost Tornádu a Pálavě, pro děti Datlo či Mandat. Já osobně pěstuji rajčata jen ve skleníku, hlavně kvůli delšímu období sklizně (jak na jaře, tak na podzim) a nepoužívám postřiky. Hned po pikýrování jdou sazenice do skleníku  (už i kvůli místu), je to cca 20 přepravek, pokud hrozí noční mráz, přitápím elektrickým "fukarem" s ovládáním časovým spinačem. Chemicky neošetřuji. Tedy nic světoborného v odrůdách či v chutích, pamatuji si hodnocení "je to pěkný tvrdý rajče". Ale potřeboval bych poradit.

Letos se u mne, ale i jinde,  vyskytly zejména u Tornád na prvních vijanech plody hruškovitého tvaru. Postupně deformace na dalších vijanech zmizela, dole zůstala. Pak se ještě - asi u Pálavy - uvnitř plodu vyskytl u stopky tvrdý bílý útvar velikosti menší třešně. Uvedených vad nebylo mnoho, avšak nemám pro ně vysvětlení. Že by koupený pěstební substrát, či kvalita osiva? Nebo snad nachlazení rostlin?

A ještě k odrůdám: Teď, v závěru sklizně mám už docela výrazný podíl popraskanýich plodů. Zná někdo odrůdu, která je "jedlá", odolná běžným chorobám a opravdu nepraská? Tím jedlá myslím běžnou chuť rajčat, rajčata typu LSL vůbec nevylučuji. Děkuji a zdravím všechny pěstitele i konzumenty. R. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci