Oleo-Mac GS 410 CX - podělte se se mnou o zkušenosti



host - 191.186 (?)
18.2.2015 22:13
Romane, přesně opačně. Katalyzátor má největší přínos při častém použití pily ve zdravějších pracovních podmínkách. Je lepší než předvýplach, protože i ten má ztráty nespálené směsi, které uniknou do okolí obsluhy. Srovnání s auty je dokazující, že katalyzátor snižuje emise i u dokonalejších a čistších motorů, než jsou 2 takty motorových pil. Pilu s katalyzátorem je třeba zahřát a potom se může řezat stylem několik řezů a vypnout, start už bez sytiče, třeba u tesařiny. Když je pila nastartována na sytič a řez a vypnutí a potom zase, jede motor stále na bohatou směs a takový provoz nesvědčí ani pile s katalyzátorem, protože se zanáší motor, výfukový kanál a tlumič. Pokud je nutné často provádět krátké řezy, je vhodnější elektrická pila. Provozuji pily s předvýplachem a katalyzátory, pila s katalyzátorem téměř nesmrdí.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
                     
host - 11.116 (?), 16.2.2015 9:05

sitka na jiskry Sola néni katalizator

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 140.103 (?), 16.2.2015 10:04

To 11.116 lapač jisker je na povrchu výfuku, já mluvím o sítku uvnitř výfuku. Rozeberte si hobby výfuk od Sola (konkrétně 643) a zjistíte, že je to velmi podobné jako u Dolmaru. Pokud výrobce ošidí materiál tak jak je ošizený na hobby Solu, pak je to průser. Propálil jsem ho za cca 10 provozních hodin. Ve specifikacích se o tom nikde nemluví, vím to z praxe. Jednak jak píšu jsem měl výfuk rozebraný a jednak přes dva roky pilku používám. Nevíte že tam sítko je, tak já vám to oznamuji, nehádejte se, v tomto případě to vím na 100% na spodku uvnitř výfuku je sítko. Jestli vám to nestačí, pak je možná dobře, že jsme se v 93 trhli.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 72.149 (?), 16.2.2015 9:39

Ano, 91VXL je delší než 91VX. Také kdo používal tento řetěz, musel nadávat, jak drahé to je řezání. Verze ***L platí pouze pro tento "hobbík".  Řetězy **LP(X), **BP(X) jsou normální, o žádné verzi L nevím, nechám se poučit.

FO

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 94.115 (?), 16.2.2015 17:48

délka řezného zubu u STIHL 63PM je 8,5mm a 8,8mm u 63PS, můžete někdo změřit délku u řetězu Oregon VLX? Všechny prodávané řetězy STIHL jsou ve variantě C a zadní část řezacího článku při normálně napnutém řetězu nedosedá k liště, všechny vodící zuby mají otvor a boky jsou pokryty důlky pro lepší zachytávání oleje, stejně jako mají žlábek pro přivedení oleje k přednímu nýtu. Pravda žádné z těchto řešení nemá honosný název...

takže rozdíly: oregon má vybrání pro olej ve spojovacích článcích (lubri link), stihl má důlky na vodícím zubu a žlábek na vodícím zubu

nedosedání patky a otvor mají oba...

HH

63PM
63PM
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 209.12 (?), 17.2.2015 20:23

Pro pána 81.132: laughProsímvás, nenechejte se zmást nesmyslnými detaily, jestli má pila katalyzátor, nebo nemá a jestli je pod výfukem nalepený hliník, nebo přišroubovaný plech a nejlépe, když tam není žádný.

Kvůli morem na snížení emisí výrobci motorových nářadí, něco, jakoby katalyzátory vyrábět začaly. Na nářadí to je akorát hmotnost navíc. Řežete-li v hustém porostu, nebo stačí při nízkém tlaku vzduchu, budou Vás výfukové zplodiny otravovat stejně bez rozdílu, jestli pila má katalyzátor, nebo nemá. Nastartuji-li katalytickou pilu v uzavřené dílně, za chvíli je z dílny plynová komora.

Hliníková folie pod výfukem slouží, jako tepelná ochrana, ale nevidím v tomto řešení nějaký smysl. Za svou dlouholetou lesnickou praxi, Vám mohu napsat, že s Al folií jsem se u pár motorových pil setkal, avšak brzy se stejně odlepila a pily řezaly dál... Např. Stihl 044, Stihl MS 440 a ještě u nějaké profi Husqvarny, ale za ta léta si již nepamatuji u které. Tuto Al folii mám u svého motorového nářadí pouze na jedné pile a to na novém Dolmaru PS 350 C, kde se mi za pár hodin práce začíná odlupovat. Až se odlepí, kupovat novou nebudu. Jinak u svých profi Husqvaren nic takového naštěstí nemám a pilky jak řežou! Stihl MS 211 také nic takového nemá a také má plastový skelet, jako Dolmar PS 35 nebo 32. Důkaz Vám již nepředložím, protože jsem pilu prodal a jako náhradu jsem za ní pořídil Dolmarku. Chlapi zde řeší detaily, protože mají většinou jednu univerzální pilu na vše. Řezání s pilou mají, jako zábavu. V neposlední řadě koupě nové a slušné pily je také zásah do rodinného rozpočtu pro většinu lidí. Lidem, kterým pila vydělává peníze, tak pro ně je pravidelná obměna stroje nutností. Ti na problematiku "mazáckých výstřelků" zase tak nehledí.

Svůj názor ohledně MS 211 a MS 231 jsem zde napsal.

Na fotografiích si všimněte výšky výfuků-katalyzátorů nad nádrží. Posuďte sám, zda je tam folie, nebo plech nutný. 

                                                                        Roman-Lesnictví


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
Roman-Lesnictví a dř - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (215) - 209.12 (?), 17.2.2015 20:27

Zapoměl jsem se přihlásit. Zasílám další fotografie


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 94.115 (?), 18.2.2015 8:56

u pil s katem to nutné je, protože zbytky paliva v katalizátoru dohořívají, je jeho teplota mnohem vysší než u normálního výfuku a dále je nutné věnovat větší pozornost čistotě žeber válce, hlavně v okolí výfuku ze stejného důvodu. Dál kat není moc vhodný pro práce typu nastartuju, parkrát říznu a vypnu, protože se nestačí ohřát na teplotu kdy dojde ke vznícení paliva, to se v něm hromadí a následné zášlehy někdy stojí za to..

HH

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 191.186 (?), 18.2.2015 22:13
Romane, přesně opačně. Katalyzátor má největší přínos při častém použití pily ve zdravějších pracovních podmínkách. Je lepší než předvýplach, protože i ten má ztráty nespálené směsi, které uniknou do okolí obsluhy. Srovnání s auty je dokazující, že katalyzátor snižuje emise i u dokonalejších a čistších motorů, než jsou 2 takty motorových pil. Pilu s katalyzátorem je třeba zahřát a potom se může řezat stylem několik řezů a vypnout, start už bez sytiče, třeba u tesařiny. Když je pila nastartována na sytič a řez a vypnutí a potom zase, jede motor stále na bohatou směs a takový provoz nesvědčí ani pile s katalyzátorem, protože se zanáší motor, výfukový kanál a tlumič. Pokud je nutné často provádět krátké řezy, je vhodnější elektrická pila. Provozuji pily s předvýplachem a katalyzátory, pila s katalyzátorem téměř nesmrdí.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 138.59 (?), 19.2.2015 7:58

Katalyzátory tady vychvalují akorát prodejci archaických vykopávek. Tohleto oblbování slouží k tomu, aby vůbec něco prodali. Srovnávat skutečný katalyzátor u aut s tou Potěmkinovou vesnicí ve výfuku u "supr pil" je fakt vrchol !!!.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 105.167 (?), 19.2.2015 8:02
Nevztekej se když nechápeš.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  <  6,  7,  8,  9,  10  >   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika