VARI na orbu a rotavarovanie - otazky



host - 2.254 (?)
3.4.2019 2:46
Od 90-tych let se barvy s těžkými kovy nevyrábí v Evropě.Uskladnění je kdekoliv v poho, stačí když nato nechumelí nebo neprší, vždy jsme to skladovali ve stodole-Mf70,Vari, sekačky i riderpark.Jediné co jsme dělali, že se vyjel karbec dosucha díky kohoutu, ocelová nádrž se musela naplnit a dát stabilizátor paliva, u plastové jen stabilizátor paliva-pak nejsou potíže ani po 6-ti měsících odstávky.V záložní elektrocentrále už mám takto palivo několik let a nedávno jsem ji na 2hprotáhl bez potíží.U 4t je to bez komplikací, u 2t se to dělá tak, že nespotřebovatelná směs paliva se nalije do auta, když máte min.1/2nádrže, pak se nic nestane, psal to stihl o svém oleji, s jiným by jsem to nezkoušel, nepoškodí to ani katalyzátor.Komplikace nastaly u 2t až s biosložkovými benzíny, předtím mohla být směs namíchána v 20l kanystru z kterého se během roku postupně nalévalo do křoviňáku a pily, teď je to jen 5l max.namícháno se spotřebou do 2 měsíců.Mít menší množství, používám míchací nádobku na 0.5l.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Pierre - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (183) - 52.107 (?), 31.3.2019 13:03, zobrazeno: 5173x

Dobrý deň, 
plánujem teraz na jar si zadovážiť malotraktor VARI motor XP 200, prevodovka DSK 317. Predovšetkým by slúžil k orbe záhrady, + rotavarovanie na jar.

Otázky: 
1. Je farba na rotavatore a pruhu škodlivá pre záhradu? Cital som, že viacere farby obsahuju tažké kovy, ktoré rastliny príjmaju.... Možno malicherná otázka, avšak v záhrade sa zdržiavam všetkému natieranému syntetickou farbou.

2. Na rozdrvenie hrúd po zime, je vhodné skor kypriace ustrojenstvo, alebo Kombinátor - radličkový kyprič s válcom? Aké mate s tým skúsenosti?

3. Planujem skladovanie malotraktora v plechovom garáži. Predpokladám, že mrazy nevadia, nie je tam nic vodou chladené, ale pre istotu sa spýtam, je nejake riziko skladovania malotraktora pri vysokom mraze?

Vopred za odpovede dakujem.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 31.3.2019 17:41

Barvy dnes jsou něco jiného, než před roky. Co obsahují, byste zjistil u výrobce, bude-li ochotný vás informovat. Pro vlastní klid kupte rozbrusku, namontujte ocelový kartáč a celé to odrásejte. Pluhu to i prospěje, líp po něm klouže zemina. Na drcení hrud musíte něco vyzkoušet, závisí to na typu půdy, kterou zpracováváte. Mám těžký jíl a každoročně zjara rotavátoruju. Kultivátor nechá velké hroudy. Mráz ničemu nevadí.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Zahradnik72 - (28) - 84.204 (?), 1.4.2019 19:33

Kolik té barvy myslíte, že z převodovky bude? To bych vůbec neřešil, co budete dělat, až uvidíte, že převodovka bude trošku od oleje...

8 let jsem měl dvoutakt a byl ve chlívě v mrazech a nic se mu nestalo.

Teď jsem koupil na jaře XP200, je taky venku, ale na druhé straně, když na zimu sklopíte řídítka, tak motor (pokud jste v rodinném domku) vždycky někam strčíte, kde nemrzne nebo nemrzne tolik... Miminálně při startu v zimě, při odhrnování sněhu asi lépe chytí :-).

Těch 8 let jsem pole na jaře rotavátoroval (na brambory a záhonky) a letos jsem koupil i radličkový kypřič a udělal jsem to jen tím kypřičem. Ovšem asi je na místě uvést, že mám (dle souseda) nádhernou půdu.

A neořu, oře mi to soused malotraktorem čtyřkolovým, doma dělaným.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 2.254 (?), 3.4.2019 2:46
Od 90-tych let se barvy s těžkými kovy nevyrábí v Evropě.Uskladnění je kdekoliv v poho, stačí když nato nechumelí nebo neprší, vždy jsme to skladovali ve stodole-Mf70,Vari, sekačky i riderpark.Jediné co jsme dělali, že se vyjel karbec dosucha díky kohoutu, ocelová nádrž se musela naplnit a dát stabilizátor paliva, u plastové jen stabilizátor paliva-pak nejsou potíže ani po 6-ti měsících odstávky.V záložní elektrocentrále už mám takto palivo několik let a nedávno jsem ji na 2hprotáhl bez potíží.U 4t je to bez komplikací, u 2t se to dělá tak, že nespotřebovatelná směs paliva se nalije do auta, když máte min.1/2nádrže, pak se nic nestane, psal to stihl o svém oleji, s jiným by jsem to nezkoušel, nepoškodí to ani katalyzátor.Komplikace nastaly u 2t až s biosložkovými benzíny, předtím mohla být směs namíchána v 20l kanystru z kterého se během roku postupně nalévalo do křoviňáku a pily, teď je to jen 5l max.namícháno se spotřebou do 2 měsíců.Mít menší množství, používám míchací nádobku na 0.5l.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Pierre - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (183) - 122.251 (?), 13.4.2019 9:43

Často prevodovka prepúšťa olej?

Z Vášho pohľadu, je lepší radličkový kyprič, alebo rotavátor? - Myslím pracnost a spracovanie pôdy?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 13.4.2019 9:58

Vy to nechápete, vy jste takovej salonní zemědělec. To nemůže být z JEHO pohledu, on nemá vaši půdu. Rotavátor je těžký a těžší na ovládání, víc a do hloubky půdu propracuje a rozdrobí, rozseká ojedinělé drny (ne louku). Kultivátor je lehčí a nekypří tak hluboko a intenzivně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Pierre - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (183) - 234.217 (?), 22.9.2019 15:54
Este jedna otazka: Je pluh obracak urceny pre Vari rovnaky ako pluh obracak urceny pre Agzat? Mam ponuku Pluh obracak s nastavovacim telesom urceny pre Agzat, avsak neviem, ci ma rovnaku velkost, a vlastnosti atd., ako pluh od Vari. Na nete som nasiel, ze pluhy su kompatibilne co sa tyka pripojenia, viac tam nie je.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 2.212 (?), 20.11.2019 17:57

Pane Pierre, Vami dopytovane pluhy su rozne, su najmenej troch druhov (bez rozlisovania jednostranny / obojstranny):  

-- orig. Vari - je asi najlepsie zladeny s prevodovkou DSK317

-- orig. Agzat - takmer totozny, ako keby bol okopčeny od Vari

-- pluhy tretich stran, napr. poloprofesionalny (samozrejme v tejto triede strojov cheeky ) pološrobovicovy pluh, ktory krasne otáča pôdu a aj ju pekne zaklápa -- ovšem ak to pohonna jednotka Vari aktualne vladze utiahnut - napr.: dvojtakt mal problemy, no v tej istej pôde Honda GSV190 na plny regulatorovy vykon ryčala jak keby mala ruju, ale bez zavahania tento pluh ťahala...  

Treba zdoraznit, (ako Vam tu už poradili múdri ludia)  moc to ZAVISI OD PÔDY, a aj jej aktualneho stavu (mokro, s hnojom, zaoravanie zeleneho hnojenia a pod.)

    POZOR!

Nastavovacie telesa Vari a Agzat sa líšia hrubkou upinacieho čapu na strane naradia! (Da sa to upravit, ale je dobre vediet to vopred.)

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika