Od jara používám HECHT 5484 SX na louku 1600 m2. Sekám pouze mulčováním a pokud nastavím menší výšku, motor začne nestíhat a dusí se. Ovšem to proto, že seču jednou za 2-3 týdny, takže tráva má 20-30 cm, což samozřejmě na mulčování není.
Jinak řečeno, motor je silný. Navíc jezdím na nejvyšší rychlost což je naprosto super a ušetří to hodně času. Těch 1600 m2 mám za 1,5 hodiny. Dnes už bych nechtěl sekačku bez variátoru.
Spotřeba je cca 0,6 l/h což mi přijde docela málo a souvisí s tím asi jedna věc. Četl jsem několik stížností, že Hecht s tímto motorem špatně startuje teplý. To se mi stalo taky. Jednu dobu teplý nastartoval jen na sytič. Bylo to špatným benzínem. Myslím, že karburátor dělá mírně chudší směs, která se u špatného (nebo starého) benzínu takto projeví. Jenže benefitem chudší směsi je nižší spotřeba.
Sekačka u mě dostává pořádně zabrat, protože pozemek je bývalé pole a je to samá mulda - pro představu, když jsem si na první sekání dal do přihrádky v ovládacím panelu půllitrovou cyklo-flašku, tak při sekání na vyšší rychlost mi po pár metrech nátřásáním okamžitě vypadla. To je docela veká zátěž na podvozek, ale zatím vše drží. Pozemek je ve svahu a kolikrát se nechám sekačkou nahoru "táhnout" aniž by to motor vůbec poznal, takže poznámku, že by ve svahu hračka od Hechtu zdechla považuji za pěkný blábol. Převodovka je francouzská GT 300 synchro, takže by měla držet.
Jako obrovské plus u sekačky vnímám třecí spojku nože, aby se neohnula hřídel motoru. Není na rozdíl od klínků jednorázová a odpadá tak nutná oprava při najetí nožem na překážku.
Na hodnocení trvanlivosti je zatím brzo, protože má za sebou odhadem jen 1,5 ha, byť vysoké trávy a na hrboltém terénu. Zatím však šlape parádně, starty studené i teplé (s dobrým benzínem) vždy na jedno zatáhnutí a celkově se konstrukce sekačky jeví jako velmi bytelná.