|
Olej do motoru B+S
|
|
|
|
Předchozí příspěvky | 1, 2, 3, 4, 5
|
|
|
|
host - 132.145 (?), 4.3.2010 15:44
Motor Tatry-815 je vzduchem chlazený čtyřtakt a motor na Liazu zase vodou chlazený čtyřtakt. Pro oba automobily je určen olej Mogul DT, dokonce je to napsáno na etiketě.Nevím jaký je rozdíl v provozní teplotě těchto motorů ale výrobce se zřejmě domnívá, že jeden olej zajistí bezproblémový chod obou. Na travní sekačku by ale asi nestačil, to je oproti T-815 jinej záhul.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 221.36 (?), 4.3.2010 16:25
Zdravím
Provozní teplota u T 815 je až 180 stupńů, u liazu turba-90.Obojí vím z vlastní zkušenosti.Do Liazu jsem dával M6 ADS 2,do Tatry již zmińovaný M 7AD.
Nevím to ůplně jistě, ale nepředpokládám, že provozní teplota sekačky bude více než těch 180.Nebo je to jinak?
Kamil
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
host - 115.110 (?), 4.3.2010 17:04
Hledat problém tam kde není, o tom tahle debata. Klukům s tatru dávám za pravdu. Není nad to si ve specializovaném obchodě koupit půllitrovou lahvičku velespeciálního speciálního oleje pro sekačku mé oblíbené značky.. Kdepak olej pro obyčejný, vysokotlaký, přeplňovaný 4 takty. Jistá smrt pro sekačku. j.c.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
host - 112.250 (?), 4.3.2010 18:12
nikdo nikoho nenutí kupovat velespeciální olej do sekačky, dodržte specifikaci doporučenou výrobcem motoru a kupte si ho kde chcete a jakou značku chcete (je jedno jestli to je total, shell, paramo, briggs, stiga, castrol, Q8, sunoco, madit...) HH
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
|
|
PP. - Diamantový Zahrádkář (6526) - 147.108 (?), 4.3.2010 18:19
Sám výrobce BS v originálním návodu použití multigrade olejů nezakazuje! Pouze upozorňuje, že při teplotách nad 40 F může způsobit vyšší spotřebu oleje a tím poškození motoru. Doporučuje proto častější kontrolu. Nic více. Naopak upozorňuje, že při použití oleje SAE 30 při teplotách pod 40 F může mít za následek horší startování a poškození z důvodu nedostatečného mazání. Dále je uvedena tabulka rozsahů okolních teplot pro viskozity SAE 30, 5W30 a 10W30.
V českém překladu je tato tabulka pro zpovykané evropany doplněna ještě rozsahem pro plnosysnetické oleje 5W30 a 10W30. Vzhedem k tomu, že tyto motory sečou trávu a frézují sníh od Mexika po Aljašku, soudím, že v našich podmínkách se tam dá nalít vcelku cokoliv. Ten motor to musí vydržet.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku Připojit reakci
|
|
|
|
|
Pokračování této diskuze (další příspěvky) | 1, 2, 3, 4, 5
|
|
|
|
|
|
|