Motor jikov



host - 11.107 (?)
2.12.2015 21:01


Tím se dostáváme na začátek a může to být kde čím, protože Vaše zákroky nevylučují nic z popsaného. Taky mě zarazilo to čištění palivového filtru, zřejmě jde o filtr paliva vložený mezi nádrž a karburátor, tyto filtry nejsou určeny k čištění, jejich čištění spočívá ve výměně a jsou-li namontovány správně je pokus o "vyklepání či vyplavení" nečistot skoro nemožný nebo na dlouho a k zlosti. Na těsnost gufer může mít vliv i "neprovoz" a uskladnění motoru hlavně v zimě. On ten motor by mohl naběhat jednou tolik než popisujete a gufera by mohla "odejít" ve stejném časovém horizontu. Takže ano, počet mth může mít vliv na jejich životnost, ale nelze onu životnost na ně měřit. Je tedy opravdu těžké v tomto momentě říci kam máte šáhnout a ono to pojede, nebo-li nemaje křišťálové kolule neporadím Vám co Vašemu motoru chybí. Ovšem k čištění karburátoru a jeho "dutin" bych použil třeba čistič brzd spíš, než se v těch dírkách a nedej bože v tryskách něčím "tvrdým" drápat a je dobré mýti jistotu, že co čistím je opravdu čisté, co má těsnit - těsní a tak pod. Znáte to.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   Předchozí příspěvky  |  <  16,  17,  18,  19,  20   
                     
host - 44.136 (?), 1.12.2015 13:26

Je možné že by ta tryska byla jenom přicpaná, odpovídalo by tomu to chování s klapkou sytiče? Tryska profouknout jde, potažmo všechny trysky, trošku jsem doufal že to bude ten váleček, ale bylo to spíš přáním myšlenky. Taky jsou v těle karburátoru průchodové kanálky, má význam čistit i je, obával jsem se, aby mi tam nějaký čisticí nástroj nechtěně nezůstal? 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 1.12.2015 14:15

Těřko říct, ty kanálky se obvykle neucpávají. Tou klapkou sytiče obohatíte směs. Tedy to znamená, ře bez ní je směs chudá, málo benzínu. Proto vede úvaha na ty trysky. Když to nepomůže, pak by to snad mohly být i ty simerinky, ale je to divný, při tak malým provozu. Právě ten malý provoz způsobí usazování svinčíku v komoře.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 1.12.2015 20:43

Já se omlouvám 44.136, že jsem vyrušoval, ale vážení - pokud někdo napíše že čistil kaburátor, předpokládám, že je čistý a nebudu dál řešit smetí v něm a to kdekoli. Asi jsem zapomněl kde jsem a zase naletěl

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.136 (?), 2.12.2015 13:49

Moje chyba, měl jsem hned na úvod napsat, že nejsem dané problematiky znalý. Podle Vás tedy mám vyčistit i ty průchodky v těle karburátoru? Čeká mne poslední pokus opravy svépomocí a rád bych už měl jistotu, že karburátorem to není. Vidíte to jako možnou příčinu poruchy? Samozřejmě jsem vděčný za kažkou radu od koholiv, když už to pak má jít do servisu, klidně zkusím "opravu" čehokoliv, ale výměna gufer už je asi nad mojí chutí zkoušet.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 11.107 (?), 2.12.2015 21:01


Tím se dostáváme na začátek a může to být kde čím, protože Vaše zákroky nevylučují nic z popsaného. Taky mě zarazilo to čištění palivového filtru, zřejmě jde o filtr paliva vložený mezi nádrž a karburátor, tyto filtry nejsou určeny k čištění, jejich čištění spočívá ve výměně a jsou-li namontovány správně je pokus o "vyklepání či vyplavení" nečistot skoro nemožný nebo na dlouho a k zlosti. Na těsnost gufer může mít vliv i "neprovoz" a uskladnění motoru hlavně v zimě. On ten motor by mohl naběhat jednou tolik než popisujete a gufera by mohla "odejít" ve stejném časovém horizontu. Takže ano, počet mth může mít vliv na jejich životnost, ale nelze onu životnost na ně měřit. Je tedy opravdu těžké v tomto momentě říci kam máte šáhnout a ono to pojede, nebo-li nemaje křišťálové kolule neporadím Vám co Vašemu motoru chybí. Ovšem k čištění karburátoru a jeho "dutin" bych použil třeba čistič brzd spíš, než se v těch dírkách a nedej bože v tryskách něčím "tvrdým" drápat a je dobré mýti jistotu, že co čistím je opravdu čisté, co má těsnit - těsní a tak pod. Znáte to.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.136 (?), 3.12.2015 6:37

No vidíte a jsme u toho, palivový filtr jsem napsal špatně, šlo o filtr vzduchový, tedy jeho vyjmutí, poprvé výměna oleje, po druhé vymití benzínem. Ta vyměněná hadička bylo to gumové kolínko, z filtru ke karburaci.  Jako kluk jsem mohl s tímto vari napracovat nějakých 500 hodin, ale už je tomu dvacet let a tak se s každým pokusem o opravu rozpomínám. Současný motor je měněný, vůbec neumím posoudit kolik s ním bylo naježděno, posledních dvanáct let jezdil sporadicky do lesa, za poslední dva roky, jak jsem psal, pouze cca pět přesunů po dvoře. Na čištění nic tvrdého nepoužiji, opravy bych chtěl provést tak, abych co nejméně poškodil. Kam šáhnout, bych potřeboval spíše ve směru, běžných údržbových prací, mezi ně základní vyčistění karburátoru počítám. Nejde mi o cenu pěti stovek, pokud mi má stroj dobře sloužit, nechci v lese řešit co jsem kde špatně udělal, ale taky nechci motor odvážet do servisu s každou drobností, z dřívějších zkušeností je to pro mě skvélý, spolehlivý pomocník a velmi variabilní stroj. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6460) - 9.135 (?), 3.12.2015 11:00

Ještě mě napadají dvě věci. Ten zaseklý kuželík plovákového ventilu a filtry v hadičkách. Někdy se stává, že se tam udělá jakási bulbina a benzínu se tam nechce. Ještě by stálo za zkoušku přidat do nádrže nějaký fuel cleaner, carburetor cleaner, stačí od pumpy nebo z hyper. Tím vyčerpáte amatérské možnosti a pak už jen servis.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 44.136 (?), 3.12.2015 17:30

filtr na palivových hadičkách není, kužílek byl pro mě nadějí. Nečistoty na něm nebyly, komůrku jsem vyčistli a než jsem plovákovou vaničku přimontoval volně reagoval na pohyby plováku. Po nějakých čistících prostředcích se porozhlédnu i po nějaké sadě na čistění, do budoucna se neztratí určitě. Prozatím sbírám moudra, opravu si nechám na studené zimní večery, opět děkuji všem za reakce.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
host - 181.165 (?), 14.2.2016 4:58

Jó, někde se píše, že se má motor uložit v bezmrazém prostoru. Ten ovšem každý nemá a úložné bezmrazé prostory v Česku nejsou k mání, ani za úplatu, tak mám soupravu venku v přístřešku. Kvalita gufer, prodávaných, jako náhradní díl, se mi nelíbí. Původní gufera vydržela studený odchov v přístřešku dvacet let, než to začalo haprovat. Ty po výměně vydržely jen jedenu podzimní přípravu půdy a jednu zimu v přístřešku. Při demontáži neprojevovaly žádné známky elasticity, drobily se jako nějaké sušenky.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
<  16,  17,  18,  19,  20   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Propojení dvou topení17.3.2024
Propojení dvou topení16.3.2024
Zapalování Husqvarna 40 nehází jiskru13.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Propojení dvou topení11.3.2024
Další příspěvky > 
Informace o serveru | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika