Křovinořez stávkuje



andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?)
22.8.2008 15:23
Jedna z možností je, že se motor přidírá. To ovšem bez sejmutí válce nezjistíte. Další z možností je, že je v háji zapalování, které po zahřátí začne zlobit. Asi bych jako první začal novou svíčkou, vyčištěným vzduchovým filtrem a čerstvým palivem se správným poměrem oleje. Když to nepomůže, tak sundat válec a prohlédnout i s pístem, jak na tom jsou.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3   
host - 142.29 (?), 22.8.2008 8:37, zobrazeno: 26402x

Včera při sečení křovinořezem (Mc culloch) se mi stalo následující : jakmile se křovinořez zahřeje, začíná ztrácet výkon a trávu jen "hladí". Hlava se skoro netočí. Při přidání plynu se jakoby dusí. Nejede naplno a motor má zvuk podobný jako když dochází benzín (v nádrži je!). Když ho vypnu vypínačem, ještě si chvíli brlá. Pokud je studený, valí naplno úplně bez problémů (asi 5 minut). Že by svíčka? Po deseti letech provozu ještě nebyla měněná, ale vypadá ještě schopně. Fakt nevím a tráva roste. Poraďte. Dík Jirka 

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 132.100 (?), 22.8.2008 11:18
Vypadá to, že se motor přehřívá. Svíčku můžete přehodit i sám, ale další laické zkoušky bych nedoporučoval. V první řadě to vypadá na směs s velmi nízkým počtem oktanů, což by nezvěstilo nic dobrého, ale také to může být v těchto teplých dnech nedostatek chlazení. Nejlepší by bylo dát to do servisu a oni to prohlídnou a provedou zkoušku třeba i desetiminutovou. Takto po netu se těžko určuje přesně závada, někdy je to oříšek i pro servisáka. Doporučuji nechat to tak a dát to do servisu, aby se vám oprava neprodražila.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 22.8.2008 11:40

Myslím si, že motor již nemá potřebný výkon. To se projevuje u teplého motoru, studený resp.  ještě málo zahřátý celkem má snahu. Zkuste kompresi motoru zatažením za startovací rukojeť. Odpor při dosahování pístu k horní úvrati by měl být dost velký. Pokud se lehce převalí, v teplém stavu, půjde jen velmi obtížně nastartovat, tak by to mohla být nízká komprese. Svíčku samozřejmě můžete zkusit vyměnit. Z pohledu opravy bych to viděl na minimálně nový pístní kroužek. Tyto stavy jsem při požadavku majitele několikrát vyřešil aplikací Metaltecu 1. V podstatě je to nejjednodušší řešení a mnohdy majitel chce pouze, aby to ještě nějakou dobu vydrželo, že potom stejně koupí nový. Výsledky po aplikaci jsou zajímavé. Ovšem je to pouze návrh a můžete dát přístroj do opravny a neřešit to touto cestou. Jen Vám popíšu - kdyby náhodou - jak na to. U horkého motoru, který se zastaví - ve Vašem případě -  demontujte svíčku a aplikujte cca 20 ml nad píst. Protočte motor - nestartujte - jen protočit a nechte působit. Po hodině nastartujte motor - bude kouřit, neboť je to stejné, jako když se vypaluje více oleje a vyzkoušejte. Je vhodné aplikaci provést ještě jednou a potom přidávat do oleje pro vytvoření hotové směsi. Horký motor je nutný k tomu, aby došlo k aktivaci na třecí plochy, aktivační tlaky nastanou po nastartování a provozem. 

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 44.15 (?), 22.8.2008 12:48
Jen mě napadlo: a co žebrování na válci a hlavě je čisté?
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
host - 152.7 (?), 22.8.2008 22:49
A ještě: dekarbonizujte spalovací prostor rozžhavené částice karbonu často způsobují samozápaly. Zmiňovaný přípravek by to měl taky částečně odstranit i bez demontáže. Z.M.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 44.138 (?), 22.8.2008 14:16
“Když ho vypnu vypínačem, ještě si chvíli brlá“ to znamená že motor jede na samozápal a to musí být doslova žhavý. “Při přidání plynu se jakoby dusí“ Z toho rozumím, že motor na volnoběh jede. Kdyby byla nízká komprese, volnoběh by nejel protože ten to první odnese. Takže komprese tam asi bude a motor zrovna na dojetí by neměl být. Dávat tam jakýkoliv přípravky bych nedoporučoval, obvzlášť když se neví co je příčinou. Oprava by se pak mohla i prodražit.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
J.S. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (3388) - 103.201 (?), 22.8.2008 14:48

Vy s tím určitě nemáte pražádnou zkušenost, jinak to nemůžete napsat. Tím přípravkem se nedá absolutně nic pokazit a ještě by se prodražila oprava?? Kdo chce mít v takovém případě - starší stroj - jednoduchou a levnou opravu, aby se to vůbec vyplatilo  - zákazník, nebo servis , ale nejen zde. Vyberte si. To stejné se lhůtami výměn olejů a životností motorů obecně.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 4.90 (?), 22.8.2008 15:13

Jednou jsem křovinořez půjčil známému a nevim co sním prováděl (dal jsem i benzín), ale když mi jej vrátil, tak taky neměl výkon a byla díra v plynu. Dělalo to ovšem hned po nastartování. Bez zátěže OK, ale v travě to ztrácelo otáčky. Po výměně svíčky a snaze o seřízení to bylo pořád stejné. Nakonec jsem nechal na plyňáku vypálit výfuk, motor seřídil a vše zase OK.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
andy.wise - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (585) - 220.253 (?), 22.8.2008 15:23
Jedna z možností je, že se motor přidírá. To ovšem bez sejmutí válce nezjistíte. Další z možností je, že je v háji zapalování, které po zahřátí začne zlobit. Asi bych jako první začal novou svíčkou, vyčištěným vzduchovým filtrem a čerstvým palivem se správným poměrem oleje. Když to nepomůže, tak sundat válec a prohlédnout i s pístem, jak na tom jsou.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 44.138 (?), 22.8.2008 18:28
„Vy s tím určitě nemáte pražádnou zkušenost, jinak to nemůžete napsat. Tím přípravkem se nedá absolutně nic pokazit a ještě by se prodražila oprava??“ Nezlobte se, ale vy o tom přípravku skutečně píšete jako o zázračném. Kde berete tu jistotu že to naopak nemůže ublížit? A kdyby to neublížilo, tak to ani nepomůže a už jenom to že za to vyhodil peníze je prodražení opravy. Jednou to v návodě není doporučený, tak nevím proč to tu vůbec vzpomínáte. Nevím jak můžete být přesvědčen o zázračnosti přípravku, když nakonec napíšete „Můj předpoklad je ten, že Vám použití přípravku nedoporučí.“ a to jste ještě neznal odpověď z Dolmaru. Můžete jim napsat o svých zázračných zkušenostech a že jsou 100 let za opicemi. PS. Promiňte, nemyslel jsem to nijak ve zlým.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika