Dekarbonizace motoru u rotacni sekacky?



host - 142.44 (?)
23.3.2009 0:57
Puvodne jsem myslel 4takt B&S, ale ted to zevseobecnim. Mam dva 2takty a dva 4takty stari 3 az 9 let. R.
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2,  3,  4   
host - 142.226 (?), 22.3.2009 23:51, zobrazeno: 37688x
Dobry vecer. V jistem clanku jsem cetl, ze by se mel motor kazde 3 roky dekarbonizovat z duvodu mozneho odloupnuti karbonu a naslednemu vydreni bloku. Opravdu toto riziko hrozi? Pouzivam klasicky olej pro zahradni stroje. Nebyla by lepsi syntetika? Dik R.
Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 47.145 (?), 23.3.2009 0:30
Je to 2 - takt a nebo 4 - takt? Dekarbonizaci udělají v servise, ale shrábnou si za to dost peněz. Nevím jak je to důležité - záleží na stáří a využití stroje. Karbon se vytvoří, i když je použit kvalitní olej. Určitě se dá koupit nějaký vynašeč na benzínce, který se naleje do paliva. Je to ale pěkný sajrajt... záleží i na tom zda jde o 2/4 - takt.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
host - 142.44 (?), 23.3.2009 0:57
Puvodne jsem myslel 4takt B&S, ale ted to zevseobecnim. Mam dva 2takty a dva 4takty stari 3 az 9 let. R.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 90.168 (?), 23.3.2009 10:03

Pokud používáte klasický minerální olej, tak tam syntetiku rozhodně nelejte - hrozí rychlé uvolnění karbonů a klidně i zadření motoru ;-)    Gl.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
PP. - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (6491) - 70.100 (?), 23.3.2009 10:13

Nesmysl, "urban legend" "Klasický" olej  (typ M6a) určitě nepoužívá, jestli ano, je absolutní ignorant. Pokud ne, pak používá oleje aditivované, (české řady AD = Antioxidant, Detergent) které VŠECHNY obsahují detergentní přísady a rozpouštějí karbon.  Takže žádné nebezpečí nehrozí. Nejvýše se doporučuje první výměnný interval nového oleje zkrátit na polovinu. Viz diskuse na oleje.cz.

K původnímu dotazu: U 4 taktu nevím, proč by se dělala dekarbonizace, nic by tam nemělo být. U dvoutaktu se doporučovala, určitě před dávnými lety, kdy se mazalo lecčíms. Pokud budete do dvoutaktu používat dobré nové oleje, ne M2T, ale nějaké TS, nebo TSF, tak by tam karbon taky být neměl. Trochu bude ve výfuku, ale asi taky ne moc. Záleží na seřízení motoru a dodržování mazacích předpisů.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
host - 96.63 (?), 23.3.2009 10:34

Pouzivam Castrol Garden 4T, Shell helix ultra 5w-40, Castrol TTS a Mogul TSF. Jeste jsem se chtel zeptat jestli muzu oleje sjednotit, napr. 4takty nejaky Mogul 5w-40 a 2takty Mogul TSF abych nemusel mit pro kazdy motor jiny olej? R.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
tatnda - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1196) - 164.150 (?), 23.3.2009 11:56

... 15W/40 je minerál, 10W/40 je polosyntetika a 5W/40 je plná syntetika... Motorové oleje jsou dnes pouze dobré , samozřejmě pokud vyloučíme levné oleje pro staré motory. A je úplně jedno, jestli jsou takové nebo makové. V maloobchodním prodeji neexistuje ani jeden plně syntetický motorový olej. Každý olej má menší či větší podíl minerální složky, i když je na etiketě napsáno „syntetický" nebo „plně syntetický". Některý výrobce na etiketě alespoň uvede např. „vyrobeno syntetickou technologií", „vyrobeno HC technologií", „vyrobeno HT syntézou" či nějak podobně, jiný stále trvá na plně syntetickém oleji. Vím spolehlivě minimálně o jednom případu oleje SAE 5W/40 známého výrobce, ve kterém není ani stopa syntetického oleje, přesto se na etiketě skví text „plně syntetický". 
Kvalita oleje je zřejmá především ze specifikací uvedených na etiketě obalu. Vezměme si jako příklad oleje SAE 15W/40, 10W/40, 5W/40 a 0W/40. Všechny mohou mít výkonovou specifikaci ACEA A3/B3, příp. i B4. Z toho je zřejmé, že výkon, kvalita a životnost, např. olejů SAE 15W/40 a 5W/40 či 0W/40, může být naprosto stejná. Rozhodně tedy neplatí, že čím je údaj xW nižší, tím je vyšší kvalita a životnost oleje a olej vydrží v motoru déle. To je naprostý nesmysl. Oleje SAE 0W/40 či 5W/40 mají lepší viskozitní vlastnosti, rychleji se v motoru dopravují na všechna mazaná místa, ale kvalitou a životností jsou stejné jako oleje SAE 10W/40 či 15W/40, tj. úspěšně prošly stejnými motorovými testy, kde všechny dosáhly vyhovujících výsledků.

Rozdělování olejů na minerální, polysyntetické a syntetické je přežitek ze 70. a 80. let minulého století. Tehdy to mělo i svůj praktický význam. V dnešní době to již nic neříká a tyto termíny by se neměly už vůbec používat

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
            
tatnda - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1196) - 164.150 (?), 23.3.2009 12:07

Aditivované a neaditivované oleje: nejde o přesný terminus technicus, neaditivované oleje jsou také částečně aditivovány, ale aditivované oleje je označení pro oleje s aditivy omezujícími opotřebení a tvorbu karbonu, tyto přísady jsou schopné také karbon rozpouštět. Takové rozdělení je nutné z jednoduchého důvodu: neaditivované oleje vytvářejí ve styku s benzínem nebo naftou vysoké množství karbonových úsad, které se usazují na stěnách motoru. Za určitý čas je těchto úsad velké množství a pokud použijeme aditivovaný olej, začnou jeho aditiva tento karbon silně rozpouštět, může dojít k vytvoření mazlavé hmoty, která obtížně proudí mazacími kanály, které se většinou ucpou a tak není příslušná část motoru mazána a doje k jejímu zadření. Proto se nesmí aditivovaný olej používat v motorech, které byly delší dobu provozovány na neaditivovaný olej, záměna je možná až po důkladném odstranění karbonu z motoru (např. při GO motoru).

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                  
host - 96.64 (?), 23.3.2009 13:11
Dik Tondo. Zustanu u oleju, ktere doposud pouzivam. R.
Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
                     
tatnda - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1196) - 164.150 (?), 23.3.2009 13:19

hlavně nedávat po minerálních olejích syntetiku nebo polosynt.hrozí zadření

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
Pokračování této diskuze (další příspěvky)  |  1,  2,  3,  4   
zahrada.cz
DŮMACHALUPA.cz
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů25.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů24.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Nářadí pro průklest vysokých stromů23.4.2024
Další příspěvky > 
O nás | Reklama | Podmínky užívání | Kontakty
(c) Lupo Media s.r.o. 2001 - 2024
DŮMACHALUPA.cz
statistika