Uzení masa



Stránky: 1,  2,  3,  4,  5  >   
skopous - (12) - 231.194 (?) 
19.12.2011 0:14, zobrazeno: 249224x

  Měl bych pár dotazů ohledně uzení masa. Jsem naprostý amatér a začátečník v tomto oboru. Postavil jsem si dřevěnou udírnu, kouřovaod cca. 2m. Při mém prvním pokusu jsem udil pár kousků bůčku a pár libového. Maso bylo dobré, akorát se na něm utvořila taková tvrdá kůrka, čím to bylo způsobeno? Kde jsem udělal chybu?

Při druhém pokusu o vyuzení masa, jsem udil asi 12 hodin průměrnou teplotou mezi 60-80 stupni, ale maso je tuhé a podle mě nedouzené. Jak poznám, že je maso hotové a že ho mám vytáhnout? Doposud jsem to řešil tak, že jsem odkrajoval a koštoval. Připadalo mi, že už by to mohlo být a tak jsem tam přidal ještě dvě polínka a nechal to do rána v udírně. Může být ta houževnatost masa způsobena právě tímto?

Adresa příspěvku
Připojit reakci   
   
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 19.12.2011 9:44

Pokud máš po uzení tuhé maso, jsou tu dvě možnosti, špatně proleželé maso, vysušení díky vysoké teplotě a době uzení.Otázkou zůstává jak si teplotu měřil,jak dlouho bylo maso naložené (udím až tehdy kdy se maso nechá zkonzumovat(lehce rozkousat),tedy je dokonale proležené),kouř už jej pouze aromatizuje,ne dopéká!!!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
skopous - (12) - 153.238 (?), 19.12.2011 10:47

Teplotu měřím teploměrem do udírny, který je zastrčen do boční stěny udírny. Maso se mi zdálo při omývání před vložením do udírny krásně měkké. To jako těch mích 60-80 stupnů je na uzení moc? Nebo je ta doba kterou jsem udil dlouhá? To jw právě to, co nevím... nevím kdy maso vytáhnout. Bral jsem to tak, že pokud není měkké a dobré při koštování, je potřeba ho tam nechat. A ještě jeden dotaz, můžu to maso ještě doudit, nebo už nezměkne?

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
         
Jiříček - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (463) - 211.38 (?), 19.12.2011 12:47