Pomoc se střihem



host - 69.80 (?) 
24.12.2017 21:32, zobrazeno: 4212x

Zdravím všechny

potřeboval bych poradit se střihem dvou jabloní a jedné slivoně. Jde o tři stromy, ke kterým jsem se po vysazení ještě nedostal, stříhnul bez znalosti a jeden už jsem odepisoval, ale nakonec se nějak rozrostl

První je jabloň, myslím Šampion, podnož bude nejspíš M26, ale korunu mám posazenou docela vysoko, sadil jsem ji jako laik a nějak skomírala, poslední rok z ní vyrosla tahle změť. Potřeboval bych poradit co s tím. A hlavně jestli má vůbec cenu pěstovat stromy v podobném stylu - ze tří v podstatě stejných výhonů, z nichž není žádný hlavní.


Adresa příspěvku
Připojit reakci   
stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
   
host - 69.80 (?), 24.12.2017 21:37

Omlouvám se za předchozí pootočený obrázek, druhý bude asi stejný. Další je Topaz na semenáči po výsadbě, ještě nezastříhnutý. Jak jsem se dočetl, do tvaru vidlí. Znovu, jeden pryč a druhý snížit? Než jsem se začetl do odborné literatury, myslel jsem, že ho nechám tak a akorát je trochu rozepřu protože když se podívám na naše staré jabloně, tak rostou podobně. 


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
      
Ivan Hlavatý - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (4384) - 234.22 (?), 24.12.2017 23:04
69.80: Tu je to pomerne jednoduché - jeden konár odstrániť, druhý ponechaný skrátiť (foto 1). Z výhonkov ktoré na ňom vyrašia potom vybrať vhodné budúce kostrové konáre na vytvorenie korunky (ponechať 3 vyrastajúce v rôznej výške a smerujúce každý inam + ponechať stredník, viď foto 2). IH


Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 69.80 (?), 24.12.2017 21:44