Jakou technikou a kdy roubovat?

tomast - Zlatý Zahrádkář .Zlatý Zahrádkář. (572) - 244.4 (?)
11.12.2009 13:20

Taky jsem začínal s odběrem roubů kolem vánoc, dost zásadní však pro mně bylo zjištění, kdy rouby odebírá (a distribuuje) litoměřická Sempra - 2. polovina února, takže vlastně rouby řežu a uskladňuji rok od roku později.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 36.79 (?), 11.12.2009 8:15, zobrazeno: 14873x

Dobrý den všem, jsem začátečník s minimálními zkušenostmi s roubováním a proto se chci poradit.Chtěl bych na jaře přeroubovat 2 větve jabloně asi 4-5cm silné za kůru a poté asi 3 jednoleté výhony kopulácí.A nyní můj dotaz, kdy se roubuje kopulací a kdy za kůru?mohu roubovat kopulací ještě dříve než poteče míza a použít rouby ze stromu na strom?Za kůru asi budu muset odebrat rouby v zimě že?kdy nejlépe někdo říká kolem vánoc někdo zase že až v únoru-prosím o vaše názory a rady díky Tom.

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18317) - 65.50 (?), 11.12.2009 8:38

Ano, kopulací můřžete roubovat dřív než poteče míza, klidně ze stromu na strom
U jabloní je jedno, kdy rouby odeberete. Stačí dokud nemají lístečky. Protože napřed teče míza a teprv potom pupeny raší, lze i v případě roubování za kůru zachytit interval, kdy lze roubovat ze stromu na strom. Praktičtější ale je mít rouby nařezané předem a za kůru roubovat až za plné mízy, kdy stromy raší,  klidně i v době květu .
   Dvě větve silné 4-5 cm jsou svým průměrem optimální pro přeroubování. Jenom dejte pozor, aby větve, které ponecháte nebyly o dost výš než rouby. Podle zákona apikální dominance porostou víc tyto větve a rouby budou živořit.

host - 36.79 (?), 11.12.2009 9:07

Díky moc za rychlou odpověď-budu se řídit Vaší radou.Tom

Rony - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (1084) - 175.250 (?), 11.12.2009 10:04