jakou jabloň do 650m n/m

host - 166.14 (?)
5.10.2007 7:18
Pane Martine, připojuji se pouze s malou zkušeností. Naše zahrada je v podobné výšce  i ve stejném kraji. Stromky z Vámi uvedené školky jsme zkoušeli vícekrát,  ale u nás nejdou. Letos jsme  měli velkou a velmi kvalitní úrodu Rubínů na semenáčích. Z nových stromků se nám povedl Red Idared. Já bych zase prosila zkušenější pěstitele o radu, kdy Rubíny správně sklízet. My je začali sklízet kolem 15.září a poslední, ve středu stromů, koncem září. Děkuji Naďa
Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 139.52 (?), 1.10.2007 13:34, zobrazeno: 33911x

Dobrý den, jsem zahrádkářský laik a tak bych potřeboval poradit jaké si mám koupit jabloně do nadmořské výšky 650 m. Preferoval bych odrudy ranné a zimní, nenáročné na pěstování (střih a závlahu). Děkuji Martin

vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18319) - 85.27 (?), 1.10.2007 15:27
Samotná nadmořská  výška je nic neříkající pojem. Svahy Pálavy sahají nad 700 metrů a patří k nejteplejším místům naší země. Bělá pod Pradědem má něco přes 400 a místy je tam sníh půl roku.

host - 139.52 (?), 1.10.2007 15:38
Dobře, tedy doplňuji. Jedná se o podhůří Šumavy, mírný západní svah v návětrné a otevřené krajině. Martin

host - 215.8 (?), 1.10.2007 20:50
Myslím, že nejlepší je poohlédnout se po okolí, pohovořit se zahrádkáři v okolí, co se jim daří a co ne. Jestli chcete stromky kupovat, tak raději rezistentní odrůdy na vzrůstnějších podnožích. Druhá možnost je naroubovat si (nebo si nechat naroubovat) nějakou starší, místně osvědčenou odrůdu. Ale s jablky jako ze supermarketu moc nepočítejte.

Josef Zavřel - Stříbrný Zahrádkář .Stříbrný Zahrádkář. (285) - 45.6 (?), 1.10.2007 22:32