Jaké odrůdy do 650 m n. m



host - 82.2 (?)
28.8.2010 10:19

Čo sa týka toho Spartana-pokiaľ je koruna živá a strom nepučí, skontrolujte korene. Nemáte na záhrade hryzce vodné? Tie sú schopné zožrať všetky korene až ku kmeňu a stromček navonok vyzerá normálne, ale keď zatiahnete, vylezie zo zeme holý kmeň.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
host - 18.191 (?), 27.8.2010 14:05, zobrazeno: 9578x

D.den.Jsem totální začátečník, zakládám zahrádku a plánuji tak 4 jabloně,2 hrušňe a 2 třešně.Poraďte mi prosím nějaké odrůdy vhodné do vyšší nadm.v.,na uskladnění, středně vzrůstné(nemusí být zákrsky),odolné nemocem, stříkat nechci a neumím,..Snažila jsem se něco najít na netu, ale nerozumím tomu, a zdá se mi, že každý vychvaluje to svoje.Po okolí jsou na vsi většinou letité, různě udržované stromy, o kterých už majitelé netuší, co to je.O školce v okolí nevím.Takže bych uvítala rady a nákup po internetu.Dřív tady byl jen 1 stromek Spartana, chuťově mi moc chutnal, ale asi po 6 letech odešel.Loni měl jen pár lístků a letos se vůbec neprobudil.Je holý, ale když uříznu větev a dám ji do vody, tak začala pučet.Tak nevím, co se mu stalo.

Třešeň bych potřebovala odolnou proti praskání plodů. Máme 1 -Van-sklizeň se vydaří tak 1 za 10 let.Letos ani ň,díky počasí při květu, loni obsypaná a vše shnilo díky dešťům při dozrávání ještě než zčervenaly...

Hruška-odolnost proti rzi hrušňové asi neexistuje, tak alespoň do vyšších poloh, letní a zimní.

Děkuji za všechny rady.Lenka F.

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 61.6 (?), 28.8.2010 9:37

Jabloně - Selena (Vanda), Jonalord, Rubín, možná některé z nových Kumštových odrůd (Blaník, Vltava, Tábor,...nemám vyzkoušené)
Hrušně: Konference, Thirriotova, Lucasova
Třešně: Kordia, Těchlovan

Možností je mnohem víc, výběr je široký.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci