Zazimování fíkovníku



host - 20.101 (?)
29.8.2010 10:42

Jak se tak dívám, je to stejný druh jak mám já. Našla jsem, že by to mohl být, podle velkého vykrojení listů Ficus carica " Dalmatien". Je to druhm který by se měl na zimu schovat, protože nesnáší vysoké mrazy. Já jej mám venku. Téměř každý rok zmrzne, ale vždy obraší od kořenů a má i plody. Nezmrzl pouze jedenkrát, když byla taková bezmrazá zima. Fíky já miluju a chtěla bych získat ještě nějakou jinou odrůdu, která by mi nezmrzla. Jsem od Břeclavi.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
host - 130.66 (?), 6.11.2009 0:07, zobrazeno: 35839x

Dobrý den,

letos jsem si na zahradu pořídila fíkovník a protože byl již větší zasadila jsem ho rovnou do hlíny na zahradu. Daří se mu a měla jsem 4 moc dobré fíky.

Ted si ale nevím rady se zazimováním... můžete mi napsat čim zabalit a jestli kmen či celou korunu? Jsem začátečník.

Děkuji

Jana

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
Amazonka - (43) - 79.28 (?), 11.11.2009 9:02

Jano, naprosto nejjednodušší je kolem keříku udělat "klec" z králikářského pletiva a tu vyplnit suchou slámou, nebo listím, na vršek dát nějaký pytel jako stříšku, aby do toho nepršelo. Klecí myslím stočený pás pletiva. :D

Druhou možností je přihrnout kořeny a keřík obalit bílou netkanou tekstilií či chvojím.

Hodně záleží na místě, kde bydlíš. Jinak je třeba zazimovat fíkovník na Vysočině a jinak například na jižní Moravě.

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 6.77 (?), 20.11.2009 14:45

Dobrý den, my jsme letos taky pořídili na zahradu fíkovník a rada ze zehradnictví je"ke kořenům mulčovací kůru a kolem fíkovníku třeba suchou slámu",tak jak to tady již popisuje paní v předchozím příspěvku.Takto balit první tři roky než se pořádně zakoření.Ale pozor jsme z jižní Moravy, takže tu nemíváme tak tuhé zimy.Přeji hodně sladkých fíků.Lubor

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku