Maliny a ostružiny



vyslouzil - Diamantový Zahrádkář .Diamantový Zahrádkář. (18311) - 100.5 (?)
1.10.2008 21:12

Myslím, že maliny jsou natolik nenáročné ovoce, že není třeba zjišťovat, které odrůdy jdou sousedům. Navíc nároky jednotlivých odrůd se neliší tolik jako třeba u jabloní. Mnohem víc závisí na agrotechnice. Stejně tak kvalita plodů - velikost, sladkost, vůně -  vykazuje větší rozdíly v závislosti na půdě, výživě, zastínění než na dané odrůdě. Možná se ale mýlím, vyzkoušel jsem jen několik odrůd. Všechny chutnaly jako maliny, aromatu lesních ale nedosáhly.

Umístění příspěvku v diskuzi
Připojit reakci

stavba, energie, topení, paliva, voda a odpady, sítě, interiér a dílna
Stránky: 1,  2   
zuz.p - (1) - 4.162 (?), 9.7.2008 13:37, zobrazeno: 33541x

Dobrý den,

jsem na zahrádce úplný začátečník a něco jsem se zde už z vaších příspěvků dozvěděla, ale v něčem mám pořád zmatek! Zahrádku jsem zdědila po babičce a je to tam jak po výbuchu. Celý fóliovník mám obrostlý malinama a ostružiny si také rostou, jak chcou. Nejraději bych to všechno vytrhala a zasadila nové, ale nejsem si zcela jistá jestli to můžu udělat?! Nebo jestli to mám jen ostříhat a nechat růst dál?! Pokud bych to teda vytrhala a zasadila nové odrudy, kdy to mám udělat? A můžu to zasadit na těch samých místech nebo mám vybrat jiné? Předem děkuji za všechny rady!

Adresa příspěvku
Připojit reakci
   
host - 91.57 (?), 25.7.2008 0:01

Okolo fóliáku bych to nenechávala, výhony ho mohou protrhnout nebo prorůst dovnitř, navíc určitě stíní. Vybrala bych jiné místo na slunci, okolo do země aspoň 50cm zapustila něco na ohraničení proti rozrůstání výhonů, do zeminy přimíchala kompost a v srpnu nasadila maliny i ostružiny. Pokud Vám vyhovují ty původní, můžete nasadit jejich mladé pruty, pokud ne, kupte nové. Jinak je dobré dát k nim trochu mulče, mají rády zakryté kořeny, protože v přírodě rostou v trávě. Přeji hodně radosti ze zahrádky!

Předchozí příspěvek | adresa příspěvku
Připojit reakci